Tempstijging na ovulatie

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Novalee, Jul 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Novalee

Novalee Lid

May 18, 2009
    32
    0
    0
    Na ongeveer hoeveel dagen moet je temperatuur weer stijgen na een ovulatiedip?

Ik vermoed namelijk dat ik vandaag m'n eisprong heb, m'n temp was vanochtend ineens 36,5 na eigenlijk steeds 36,7 te hebben gehad en eergister zelfs 36,9. Maar sinds vanochtend verlies ik helder bloed. Nu heb ik vorige cyclus ook een ovulatiebloeding gehad, maar nu is het toch anders. Veel meer en helder bloed terwijl ik vorige keer slijmerig oud bloed verloor.

Dus nu ben ik een beetje bang dat ik toch ongesteld ben geworden en m'n cyclus helemaal in de war is. Toen had ik namelijk een cyclus van 54 dagen. Nu zit ik pas op dag 22.

Edit: vorige ronde hield ik m'n temp nog niet bij (ben deze maand pas op dag 14 begonnen) dus ik kan het helaas nog nergens mee vergelijken.

2. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Ik lees mee .. Had deze maand hetzelfde!

3. Novalee

Novalee Lid

May 18, 2009
    32
    0
    0
    Hè, Butterfly26, jij hebt dus ook nog geen duidelijkheid? Vervelend is dat he? Vanochtend was ik er nog helemaal van overtuigd dat het gewoon een ovulatiebloeding was maar nu ga ik toch twijfelen. Hopelijk kan iemand ons wat duidelijkheid geven!

Hoe krijg je trouwens je FFkaartje in je onderschrift? Want gewoon de url werkt niet toch? Is wel handig als ik niet steeds m'n temperaturen in m'n posts hoef te zetten :)

4. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Ik heb gewoon de url erin gezet !! :)

Maar idd, heel erg onzeker.. Ik dacht ook een ovulatiebloeding, en sinds gisteren ben ik er maar vanuit gegaan dat ik ongi was geworden.. Alleen het rare is dat ik al 3 dagen onwijs last van mijn borsten heb, en normaal heb ik dat niet na mijn ongi.
    Ben benieuwd of er meer meiden zijn die dit hebben meegemaakt.

5. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

Jun 9, 2009
    432
    0
    0
    heej dames,

Ik zat even mee te lezen, maar zou best kunnen dat je een menstruatie krijgt als je temp daalt, morgen zal je denk ik meer weten.
    Als je pas op dag 14 bent gaan tempen heb je wel grote kans dat je je ovulatiepiek hebt gemist. Ik heb zelf na ovulatie ca 36.7-36.9 en ervoor ca 36.4-36.5, soms leest je lichaam helaas even niet het boekje... heeeeel frusterend!
    Veel succes allebei!!

6. Novalee

Novalee Lid

May 18, 2009
    32
    0
    0
    Dankjewel voor je reactie, Lotte1981. Wat ik er in m'n eerste post alleen ben vergeten bij te zeggen is dat ik eigenlijk altijd lange cycli heb. Voor die van 54 had ik er een van 34 en daarvoor 31. Volgens FF zou ik ergens tussen afgelopen zaterdag en gisteren m'n eisprong moeten hebben en volgens menstruatiekalender.net gisteren. Nu snap ik dat dit geen exacte wetenschap is en m'n eicellen zullen daar vast niet kijken wanneer ze moeten springen maar ik ga er dus eigenlijk wel vanuit dat ik nu weer een cyclus van rond de 34 dagen heb.

Maar je hebt gelijk, ik moet gewoon de komende dagen afwachten, kijken wat m'n temp doet. Helaas ben ik erg ongeduldig....

7. Novalee

Novalee Lid

May 18, 2009
    32
    0
    0
    Ik vraag me alleen wel af, zo'n ovulatiebloeding, spoelt die niet ook het sperma weg? ;)

8. Novalee

Novalee Lid

May 18, 2009
    32
    0
    0
    Ik ben inderdaad gewoon ongesteld geworden. Maar wat ik dan weer niet snap is dat m'n temp wel stijgt :( Donderdag 36,5, vrijdag 36,6 en vanochtend 36,7

Hoe gaat het bij jou Butterfly26? Al wat duidelijkheid?

9. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Ik was ook gewoon ongi geworden naar mij idee. Heb dit weekend denk ik mijn eitje :) Dus wij gaan lekker klussen, en hopen dat het snel raak mag zijn.
    Jammer dat jij ook ongi bent geworden, heel veel succes in de volgende ronde meid !

Share This Page