!!!help!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gabrielatje, 9 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

(waarschuwing, klagend bericht ;))

Ik ben echt een soort van in paniek nu, ik ben zo kapot van alle klachten die ik heb dat ik het gevoel heb het niet meer vol te houden laat staan nog 8 weken :( IK heb zo ontzettend veel klachten (naar mijn idee) maar laatste dagen heb ik ook overal tegelijk last van:

maagzuur (echt de hele dag door en ook regelmatig overgeef/magzuur in mijn mond terwijl ze al is ingedaald), BI dus amper nog normaal kunnen lopen en binnen no-time uitgeput na een waggelend rondje, zo ontzettend veel pijn bij slapen dat ik bij elke beweging wakker word (deze pijn kan ik gewoon niet omschrijven bij het draaien ik kan niet eens mijn benen wijd doen), vocht in mijn voeten pas alleen nog maar slippers, ze schopt me soms zo hard en is de hele dag aan het feesten (niet dat ik dat erg vind maar ze heeft veel kracht en doet soms pijn), zo moe maar niet kunnen slapen en als ik slaap is het super licht.

Sorr voor het geklaag maar ik zit nu huilend achter mijn pc omdat ik even niet meer weet hoe ik zo verder moet, heeft iemand dit ook of gehad en wat heb je eraan gedaan? Lucht iig al op door het van me af te schrijven.

2. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Tja meid ben bang dat er niets anders opzit. Ik begrijp helemaal hoe je je voelt; want ik heb het ook. Bij mij is het alleen zo erg dat ik niet eens meer kán lopen. Ben een kluizenaar sinds week 35...

Kan je alleen maar steunen en zeggen; Je doet het écht voor een goed doel!!!

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    even over het maagzuur heb je iets van pepermunt in huis mentos kauwgom of iets?

helpt erg goed

en verder tja het is moeilijk
    heb je geen bekkenband?
    hielp ook erg goed bij mij

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier geen maagzuur, maar wel iemand die ook wordt getergd door de BI (al vanaf week 13). Ik slaap al weken zoooooo beroerd, ben doodmoe. Liggen doet me zo'n pijn en van omdraaien in bed moet ik regelmatig janken van de pijn. Maar ja..het kindje kan nu nog niet komen, dus we moeten door meid!

Wat mij helpt is overdag half zittend met veel kussens in de rug wat extra tukjes te pakken. Als jou dat ook lukt, heb je 2 vliegen in één klap: liggend heb je namelijk ook meer last van maagzuur, zittend minder, Bovendien kun je via de huisarts goede middeltjes krijgen die veilig zijn tijdens de zwangerschap.
    En wat mij ook helpt: als je teveel pijn hebt van het liggen, ga er dan even uit. Ik zit regelmatig midden in de nacht een uurtje of 2 op, zodat de drukverdeling anders is en dan kan ik daarna meestal nog even slapen..

Succes!!!!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Gebruik je wat tegen de maagzuur? Rennies oa mogen gewoon. Heb er ook erg last van, maar rennies helpen goed. Voor de rest gewoon rustig aan doen denk ik, je hebt weinig keus. Het kan zelfs nog wel eens 10 weken duren en eerder inleiden doen ze niet vaak omdat de moeder last van klachten heeft. Dus gewoon toch maar proberen door te zetten.

6. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Ik zit door BI en Ischias al sinds de 7de week thuis.
    sinds week 27 is het voor mij nouwelijks mogelijk me te bewegen, ondanks de hulp van me fysio.
    ik lig bijna hele dagen op bank of bed en kan gewoon niets.

dat maagzuur heb ik ook hele dag door. maar goed dat vind ik niet eens meer zo erg. ik ben zelf rematisch naast alles en kan me medicatie al 8 maand niet nemen maar doe er een moord voor,. Sinds een week houd ik daarbij extreem veel vocht vast wat niet bevordelijk is voor me klachten.

De kleine van mij ligt nog in een stuit en vind het erg leuk het hoofd tegen me ribben aan te gooien, ik krijg dus ook best lastig lucht en heb het idee dat me rib beetje gekneust begint te raken..

Dat betreft zijn je klachten herkenbaar, en de frustratie er over ook.
    Toch blijf ik het proberen vol te houden, de VK heeft aan gegeven dat na 36ste week we maar moeten kijken hoe het met mij gaat. gezien het met de kleine goed gaat. Maar ik wil voldragen dus ik denk gewoon positief, laat me niet kisten, en doe wat ik kan en probeer daar aan vast te houden. niet aan het geen wat ik niet kan.

Voor je zelf is dat belangrijk, als je er bij de pakken neer gaat zitten is het nooit goed voor je zelf. Stress en spanning zijn #1 die op het lichaam slaan en klachten verergeren.

Kop op nog 8 weken, je bent er bijna, lach de wereld toe en bedenk dat veel vrouwen gelijke klachten hebben en hebben gehad. Tenslotte doen we dit al sinds de mensheid bestaad.

7. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    hey meis weet niet of het helpt, heb je een hobby waarbij je geen lichamelijke inspanning nodig hebt? een puzzel doen, knutselen? boekje lezen spelletje doen met je ventje? dan "vergeet "je het een beetje of het verlicht omdat jej e aandacht niet meer op de klachten vestigd.

8. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Hi Lieve meiden,

Echt bedankt voor jullie reacties! Gelukkig heb ik gister door het het huilen denk ik, heel erg goed geslapen. Mijn vriend begrijpt nu denk ik ook meer dat ik het soms metname door de heftige BI erg doorheen zit en zo lief, ik moest plassen om 5 uur vanacht en hij is het bed uitgegaan om mij eruit te trekken :D dit hielp echt enorm!!!

Voel me iig weer energiek door (in vergelijking met de vorige dagen) heerlijk geslapen te hebben.

WE GAAN ER WEER TERGENAAN :D indd. nog maar 8 weekjes (max 10) en dan krijgen wij het mooiste wat er is :D

Echt super jullie berichtjes, las er een hoop goede tips tussen echt lief!

Xiesss :D een opgepepte Charissie :D

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Fijn om te horen dat het weer wat beter gaat met je! Het is gewoon hartstikke zwaar en daarom zijn we toch ook hier...om even de momenten dat het niet gaat met anderen te delen en dan een stukje steun te krijgen? Zo weet je: je bent niet alleen!

Succes met je laatste loodjes!!

Deel Deze Pagina