Hee, mijn zoontje drinkt graag uit een pakje, maar welke bevatten nou geen extra toegevoegde suikers?? Liam lust eigenlijk alle soorten wel, maar ik wil gewoon niet te veel extra suikers geven. Welke soorten (merken) geven jullie je dreumes? groetjes Debs
Als ze al een pakje krijgt dan is dat dubbelfris minder zoet. Daar zit niet zo veel suiker in en ook geen nep-suiker. Bij de appie verkopen ze ook pakjes water. Dat is misschien ook een mooie oplossing voor als het alleen om het pakje gaat!
Ik geef alleen pakjes soyamelk, speciaal voor kinderen. En ik ga kijken voor die pakjes water, fijne tip!
die pakjes water ga ik ook proberen, die heb ik nog zien staan. maar voor de afwisseling en het gemak van meenemen, wil ik toch ook iets van appelsap of roosvicee of eigen merk iets geven. maar dan niet teveel suikers. liefst alleen vruchtensuikers ofzo.
kleine pakjes appelsientje daar zit geen suiker in maar die zijn wel wat duurder als normale pakjes drinken je hebt ze in de smaken aardbei sinnas en appel
Bij de Lidl kleine pakjes appelsiensap; geen toegevoegde suikers. (van hetzelfde merk hebben ze ook appelsap zonder toegevoegde suikers, maar ik weet niet of ze die in kleine pakjes hebben) Zijn donkerblauwe (smalle) pakjes!(appel donkergroen)
AH heeft pakjes appelspa, sinaasapelsap, rode vruchten en multivrucht zonder toegevoegde suikers. Verder heb je van fristi geloof ik ook 2 varianten zonder toegevoegde suikers: staat er wel duidelijk op, zonder dat je bij de ingredienten hoeft te kijken Dat zou ik wel alleen als extra geven: ;t is erg gezond als ze ook water leren drinken... (Ik had ooit een client, en die 'lustte geen water'. Daar gaan we dan met onze vergevorderde westerse maatschappij
@Rozemarijke, ik lust ook geen water, vind het echt zo vies om het zo te drinken. En meerdere mensen met mij...mijn dochter moet er ook niks van hebben. Ook thee en roosvicee vind ze verschrikkelijk. Hoe graag ik wilde dat ze water leerde drinken, maar het ene kind is het andere niet Maar ik koop voor Valerie vaak pakjes appelsap van ah eigen merk. En soms koop ik van die kleine flesjes fruitmix, die staan bij de babyvoeding.
gewoon pakjes water inderdaad. evt geef ik ook dubbelfriss minder zoet, dan drink ik zelf de helft (lekker) en er zit geen troep in. Appelsap af en toe, maar dat vindt mevrouw eigenlijk meestal te zoet, haha.
Hier kreeg ze niets anders dan water (en bv natuurlijk), dus ze dronk het vanzelf wel. Nu krijgt ze soms aangelengd sap, maar meestal water of slappe thee. En alles met 100% fruit zit alleen natuurlijke suikers in, maar ook dat is niet al te best. Niet voor de suikers, maar omdat het zo zoet smaakt. Dan krijgen ze toch al snel een voorkeur voor zoet. En dat wil ik zelf wel een beetje voorkomen.
@Ladyrabbit (en de rest): vruchtensuikers zijn in principe gezonde suikers, maar de zoete smaak is niet het enige bezwaar om steeds sapjes met vruchtensuikers te geven: teveel vruchtensuikers is namelijk ook niet gezond, (zoals dat eigenlijk met alles geldt: teveel is niet gezond).
Kai lust ook geen water en geen thee.....ze zeggen aan blijven bieden...ze krijgen vanzelf wel dorst...maar als ik dat doe drinkt Kai de hele dag niet...hij vind t echt zooooooo vies... pakjes krijgt Kai appelsap en sinasappelsap, soms fristi
maar door ze dus niet te laten wennen aan die zoete smaak zullen ze dus niet snel teveel suiker gaan binnenkrijgen. Mijn oudste kreeg eerst ook alleen water, later hele dunne diksap en nu (2 jaar) mag ze van mij bijna alles (met mate), maar ze wil de echt zoete dingen gewoon niet eens meer. Dus water niet lusten, tsja, het is een kwestie van aanbieden. Als je water en roosvicee aanbiedt, zal elke baby kiezen voor zoet, dat is automatisme. maar als je alleen water aanbiedt, drinken ze dat prima hoor... Later is dat heel moeilijk aan te passen, maar als je simpel begint, vindt elk kindje dat prima. Dus ik ben het helemaal met ladyrabbit eens.
Wist je dat appelsap en fristi ontzettende dikmakers zijn? Als je kindje een paar glazen appelsap of fristi drinkt, krijgen ze zoveel calorieen binnen dat ze óf niet meer eten óf te dik worden. Af en toe een pakje kan natuurlijk wel, maar pas op, het zijn calorieen die je niet ziet en als je kindje eenmaal te dik is, is het te laat...
Klopt. Je moet het voor de gein eens opzoeken op een calorieenwijzer... Heb ik eens gedaan toen een lijnende vriendin enkel nog water wilde, terwijl ik speciaal omdat ze aan het lijnen was vruchtensap had gehaald, hahaha.
Water lust Liam wel. Liever appelsap hahaha, maar hij lusrt eigenlijk alles wel. Alleen thee krijg ik er niet in... Maar ik vind dat hij heus wel limonade of vruchtensap mag drinken. Hij eet er niet slechter door, en dik word hij er ook niet van. Alleen niet echte limonade met nog meer suikers. Dat vind ik nog niet nodig. Ik weet nu iig waar ik een beetje op kan letten... thanks allemaal
Pakjes water? Toch eens beter opletten dus, heb die nog nooit gezien! Maar ivm alle zoetigheid en dat zo een pakje eigenlijk meteen leeg moet, geven wij eigenlijk nooit pakjes drinken. Maar doen we zelf water/thee of verdund sap in een fles met zo een 'sport-dop' daar kunnen ze uit drinken en daarna kan het gewoon weer dicht. Als we die flesjes zijn vergeten te kopen (of ze hebben er geen meer... tijd gehad dat niks bij de ah zo een dop had...) dan doen we een gewoon flesje met wat rietjes om uit te laten drinken, rietje kan dan weggegooit en de dop er weer op, dus is het weer afgesloten. Dat was dus een alternatief voor de pakjes! Maar als ze een pakje krijgen dan krijgen ze bij mijn vriend zn opa, een pakje appelsap van de aldi geloof ik. Heb daar dan niet zo een probleem mee, is maar heel af en toe en ach hij koopt ze speciaal voor de kindjes .
[ Dat was dus een alternatief voor de pakjes! Maar als ze een pakje krijgen dan krijgen ze bij mijn vriend zn opa, een pakje appelsap van de aldi geloof ik. Heb daar dan niet zo een probleem mee, is maar heel af en toe en ach hij koopt ze speciaal voor de kindjes .[/QUOTE] aaah lief is zoiets dan he?