Hallo allemaal Afgelopen zondag zijn we vertrokken naar Tsjechië voor een weekje. Daar net aangekomen in het hotel kreeg ik ontzettend veel pijn in mijn buik wat helemaal uitstraalde naar mijn rug. Ik kon echt helemaal niks meer, we dachten nog, ach dat komt misschien door de lange rit en zit en misschien zijn daardoor de spieren een beetje verkrampt. De hele avond veel last gehad en het werd alleen maar erger en toen ik snachts wakker werd zat het ineens alleen nog maar aan de rechterkant van mijn buik en ik dacht oh nee he misschien blindedarmontsteking? Kon echt helemaal niks meer en had zulke heftige pijn die echt constant aanwezig was. Uiteindelijk hebben we besloten om naar een ziekenhuis te gaan en met het meisje van het hotel zijn we toen naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gereden. Daar sloeg ons de angst om het hart want wat we daar zagen was een en al primitieviteit plus het grootste probleem, ze vertikken het daar om Duits of engels te spreken en dus konden we ons totaal niet verstaanbaar maken! We hebben toen de moeilijke beslissing gemaakt terug te gaan naar Nederland en naar 7 hele moeilijke uurtjes in de auto zijn we uiteindelijk in Enschede aangekomen bij de eerste hulp. Ik kreeg gelijk een echo en alles was goed, maar ze zaten erg in dubio of het nu blindedarm was of niet want ik had zoveel pijn en het feit dat ik zwanger ben speelde natuurlijk erg mee in de beslissingen van de artsen. Uiteindelijk werd besloten me op te nemen en aan te kijken hoe het zou gaan tot de volgende dag, en toen ik snachts wakker werd omdat ik moest plassen was de pijn voor de helft al minder en werd een blindedarmontsteking uitgeloten. Na een klysma en een laxerend drankje kwam alles er gelukkig toch uit en ben vandaag weer uit het ziekenhuis gekomen. Ik heb dus darmproblemen en moet het goed in de gaten houden, gelukkig een recept gekregen voor de stoelgang, pfff wist niet dat dat zo erg kon zijn! Wie heeft ook darmproblemen in de zwangerschap of heeft het meegemaakt en wat hebben jullie er tegen gedaan,ik wil dit niet nog een keer meemaken. Liefs Palmie
Heb er gelukkig niet zo'n last van gehad, maar een vriendin wel. Vezelrijke voeding en veel drinken wil nog wel eens helpen. Van roosvicee hebben ze ook een drankje dat laxerend werkt. En ,o ja van een lange autorit is ook niet echt bevordelijk voor je stoelgang.
Hey Wat vervelend voor je. Wat voor mij helpt is veel water drinken. En ik eet bij mijn ontbijt altijd een kiwi. En probeer nog 1 à twee stukken fruit te eten gedurende de dag. Ik heb ook gelezen dat bewegen bevorderlijk is voor de darmtransit. Je moet ook goed opletten dat als je vezelrijk gaat eten je echt genoeg drinkt, anders maak je het nog erger. Succes!
Hoi Palmie, nou je hebt een lotgenoot gevonden hoor! Ikzelf zat afgelopen zaterdag in de centrale huisartsen post met precies hetzelde probleem. We waren die avond uit eten geweest en ik zat waarschijnlijk al zo verstopt met ontlasting van de laatste dagen dat t helemaal verkeerd ging. Ik was amper een uur thuis en moest ontzettend overgeven van de pijn die ik vlak onder mijn middenrif had. ik ben niersteenpijn gewend maar dit was minstens zo erg! lag te kronkelen in mijn bed en mijn vriend wist niet waar hij het moest zoeken. ik viel bijna flauw. na contact met de dienstdoende huisarts moest ik meteen langskomen. hup, half twee midden in de nacht met de auto erheen. alles werd nagekeken, bloeddruk, zuurstofgehalte, baarmoeder enz. daar kwam niets uit. de huisarts kon wel horen dat mijn darmen ontzettend druk waren. naar huis gestuurd met advies een zetpil darmontspanner nemen en proberen te slapen. als t niet minder wordt weer contact opnemen. voor t kindje kon t gelukkig geen gevaar. de pijn werd niet minder, ik dacht dat ik gek werd! pfff Gelukkig was t koud die nacht, ben in mijn ondergoed op t balkon gaan zitten en gelukkig moest ik door de kou( klinkt misschien raar maar kou op mijn darmen werkt laxerend) al snel naar t toilet. daar kwam met veeeel moeite een inieminie beetje ontlasting uit. meteen daarna zakte de pijn weg. jeetje ik voelde me zooo lekker. net of ik morfine had ingenomen! De volgende ochtend meteen aan de pruimen, yoghurt met zemelen, sinasappelsap met vruchtvlees, en probiotica poeder gegaan. Nu, 5 dagen later is mijn ontlasting weer op gang maar wel met veel moeite. veel drinken is belangrijk, en all flora van new chapter dagelijks slikken doet echt wonderen!!!zo en zo heel goed voor de weerstand en zit bomvol goede bacterien, kan ik je echt aanraden. want toen ik erbij stil stond bleek dat ik die een paar dagen voor mijn pijnlijke avontuur niet meer had ingenomen, vergeten. Succes en mocht je meer info willen weet je me te vinden, ben inmiddels expert wat obstipatie betreft
ohja idd veel bewegen, vezelrijk eten, een lauw glas water op de nuchtere maag drinken helpt ook vaak erg goed.
Lynnes dank je wel voor je tips daar kan ik wel wat mee want inderdaad die pijn die ik ook heb ervaren wil ik niet nog een keer pffffff thankssssssss! Liefs Palmie
Nee precies die pijn wil je niet meer ervaren, pff bah. Nog even over die all flora van new chapter, de poeder vorm is echt te vies voor woorden, mocht je beslissen om t te kopen, neem dan de capsules, als ik er daar een van inneem dan zit ik binnen een paar uur al op t toilet omdat mijn darmen meteen aan t werk gaan. De poedervorm kun je overigens weer wel gebruiken voor je kleintje bijv tijdens de borstvoeding, bij darmkrampjes enz, dat vertelde de verkoopster, maar ik acht de kans dat ons kleintje t lekker vindt heeeeel klein. t smaakt namelijk naar bietenextract en kruiden. Hopelijk heb je evengoed nog een leuke vakantie gehad! en succes met de rest van je zwangerschap! Liefs