Ik zit met het volgende probleem : ik woon sinds 3.5 jaar ongeveer in een flat met aan de voorkant van de galerij de slaapkamer waar mijn dochtertje slaapt . Ik woon hier echt graag en heb zo overdag nergens last van totdat de avond aanbreekt :x Nu is het zo dat ik al langer last heb van turkse mensen aan het einde van de galerij , ze wonen met 7 personen daar , opa, oma,vader, moeder en drie kids allemaal erg leuk en moeten ze ook zelf weten .. maar het lawaai wat deze mensen aan zich hebben is niet normaal , de opa loopt constant te bleren vanuit de galerij en dus ook vaak voor mijn deur , de kinderen rennen constant de galerij op en af tot een uur of 12.00 s'nachts soms wel en de jongste is net 3 en dan is het net of er een kudde olifanten langskomt .. de vrouwen praten constant zo hard dat ik gewoon in de woonkamer hoor wat ze te bespreken hebben .. en hierdoor word mijn dochtertje echt wel 2 keer per avond wakker door deze mensen . Nou ben ik al vaker als ze voor stonden gaan vragen of het rustiger kon en ben ook al eens flink kwaad geworden op ze maar het blijft hetzelfde ... Nu heb ik ook een turkse buurvrouw en het mensje is al bijna een jaar heel ziek en heeft al vaker op sterven gelegen maar krabbelt constant weer op .. dit is natuurlijk heel verdrietig maar nu krijgen ze dus ook al heel lang heeel veel bezoek , moet iedereen natuurlijk zelf weten maar soms staan ze met wel 12 personen hier voor de deur ( dus ook voor mijn dochtertje haar slaapkamertje ) en ze houden echt totaal geen rekening met andere bewoners en ik wil niet iedere keer gaan zeiken tegen de buurvrouw omdat ze wel andere dingen aan haar hoofd heeft natuurlijk , maar wat moet ik nu doen ? Begin me hier steeds meer over te ergeren en binnenkort barst die bom en spring ik uit mijn vel , dat weet ik gewoon .. woningstichting bellen heeft geen zin want die willen dat ik het zelf op los ... Ben echt ten einde raad , bah .... Ow ja en van slaapkamer veranderen gaat niet .. dus dat is ook geen optie .
Alle mogelijke oplossingen die men hier zal aandragen heb je eigenlijk al afgewimpeld. Misschien toch overwegen te verhuizen. Als de woningbouw je niet kan helpen, jij haar slaapkamer niet ergens anders kan maken en met deze mensen praten geen zin heeft (of heb je te maken met een taalprobleem, je schrijft duidelijk dat ze Turks zijn).... Denk dat er niks anders op zit. Elmo
hmm normaal gesproken zijn turkse mensen wel goedwillend, dus als je er wat van zegt zullen ze altijd proberen rekening met je te houden. Je geeft aan al van alles te hebben gedaan, tja, enige optie is dan verhuizen
Tja verhuizen wil ik eigenlijk niet want voor de rest zit ik prima hier , maar dacht dat er misschien mensen hier waren die zoiets soortgelijks weleens mee hebben gemaakt en toch nog een andere oplossing hebben of raad .. En inderdaad het taalprobleem staat hier wel degelijk in de weg , want ze spreken geen woord nl ..
Ja dat klopt , ze zijn ook niet onaardig , absoluut niet maar ze begrijpen gewoon niet dat er ook kinderen slapen en ze doen het dus ook niet rustiger aan .. En eigenlijk slaat het toch nergens op dat ik moet verhuizen terwijl het een kleine moeite is om rustiger aan te doen ..
Pfff. ik zou me ook verschrikkelijk irriteren. Misschien in tekeningen uitleggen? Grote mond tekenen met een volume knop? (als in die pictogrammen van een film waar in geschreeuwd word?) En dan daarna een +++++ teken. En een ---- teken dat het zachter moet.. Als ze dat niet snappen. Laat anders je tv zien, zet je hem hard en wijst naar hen... haha. en dan zachter.... en weer wijzen. Tja, ik gooi maar een balletje op hoor! hihi, beetje kindertaal? succes meid!
Hahaha ja zo kan het ook , was ook al aan het denken om iemand in het turks een brief te laten maken met daarin een uitleg .. en de woningbouw wil in eerste instantie niets doen en vinden dat ik het zelf op moet lossen , en anders komt er een officiele klacht en dat vind ik nu ook weer wat ver gaan .. en vooral voor de buurvrouw die doodziek is .. maar dat neemt mijn ergernis natuurlijk niet weg en mijn dochtertje is al een slechte slaper .. maar bedankt voor de suggestie , zal hem onthouden hihihi
Je zou eens een melding kunnen maken bij meldpunt overlast volgens mij heeft elke gemeente daar wel een site voor. Zij gaan samen met jou kijken hoe de overlast is en wat er aan gedaan kan worden en eventueel bemiddelen.
trouwens volgens mij kan dat ook anoniem gebeuren...dus dan kun je er later bijvoorbeeld niet op aangesproken worden. Het is gewoon vervelend zo, je kleine meid moet ook haar rust hebben zoals je aangeeft is ze al een slechte slaper. Daarnaast vind ik dat je als buren zijnde rekening met elkaar moet houden als het goed is zijn er regels waar men zich aan moet houden als je huurt.
Kan me voorstellen dat je het echt heel irritant vindt! Ken je toevallig zelf geen Turkse mensen die wel goed Nederlands kunnen (werk ofzo?) die misschien met ze kunnen praten? Vaak helpt zoiets wel. Of kan je dochtertje misschien aan de achterkant gaan slapen?
Jaa dat vind ik dus ook , als ik al hakken aan heb als ik over de galerij loop dan loop ik bijv. al op mijn tenen om geen overlast te veroorzaken en hier word gewoon totaal geen rekening gehouden en dat vind ik gewoon vreselijk irritant en ze weten heel goed dat de kleine hier ligt te slapen maar trekken zich er gewoon niets van aan ..
Jeetje,wat een lastige situatie Ik zou er ook niet goed tegen kunnen,zou er misschien niet iemand bij de woningbouw werken die turks is,en diemet hun zou kunnen gaan praten of een brief voor jullie kunnen typen..?? Misschien begrijpen die mensen jullie wel echt niet
Nee, ik denk dat ze het dan niet snappen/begrijpen.. maar dat snap ik dan weer niet. Het is toch een soort overlast? Ik zou toch echt wel snappen hoeveel geluid ik maak, of ik nu NL ben of Duitser, Turks, of Zweeds... Toch in tekeningen werken. Of anders inderdaad via de woningbouw. Of via een online vertaalmachine, die letterlijk je Nederlandse taal overschrijft? Voorbeeldje... Lieve buurvrouw, Ik heb last van geluidsoverlast. Zou u samen met u familie iets minder geluid kunnen maken. Mijn dochtertje slaapt ook erg slecht door dit geluid. Hopelijk begrijpt u mij. Groetjes, Iyilikseverin komşusu, BEN sorumlu gürültü baş belası. You size bir şey aile daha az bir ilerleme var. Benim uykunuzu yine korkunç tarafından fena bu ses. anlıyor beni. Groetjes,
misschien samen met andere bewoners van de galerij contact opnemen met de woningstichting. Ik neem aan dat er meer mensen last hebben van de herrieschoppers... Veel succes en ik hoop dat het snel over gaat. Hier een luidruchtige buurman, is er alleen in het weekend maar ik erger me kapot.
Inderdaad melding maken bij de woningstichting, wellicht helpt een briefje ook wel. volgens mij zitten hier ook wel turkse meiden op het forum, misschien kunnen die je helpen met een briefje oid?