Alleenstaand en studeren

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Lola1982, Nov 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Hallo Dames,

Ik ben nu 1 1/2 jaar terug afgestuurd voor een HBO opleiding. Na mijn stage periode ben ik blijven plakken en dat is ook mijn huidige werkplek. Erg leuk en aardig, maar als ik bedenk dat ik dit werk (of bij een andere werkgever) tot mijn 67ste moet doen, krijg ik het spaansbenauwd. Het is leuk, het is hectisch, maar toch...
    Ik wil mijn master gaan halen! Althans, ik ben er over aan het nadenken en informatie aan het inwinnen.
    Het klinkt leuk en aardig, maar financieel ga ik natuurlijk enorm erop achteruit.

Ik wil graag weten hoeveel studiefinanciering ik ongeveer ga krijgen.
    Er is een functie op de website van de IB-groep om te berekenen hoeveel je ontvangt, maar nu weet ik dat je als alleenstaande moeder recht hebt op extra! (althans dat was voorheen zo)
    Nu kan ik dit niet ontdekken op de site!

Dus mijn vraag aan de studerende moeders: hoeveel studiefinanciering ontvangen jullie per maand?

2. Opening

Opening Niet meer actief

als het goed is kun je als alleenstaande moeder nog eens 400 euro extra krijgen, je hebt dus dan je uitwonende beurs iets van 250 euro geloof ik. daarnaast kun je een aanvullende beurs krijgen alsje ouders niet te veel verdienen is dit wel zo kun je dit bedrag lenen en je kunt dan nog lenen. In totaal kun je rond de 910 euro krijgen plus die 400 euro alleenstaande oudertoeslag. Mocht je geen recht meer hebben op een prestatiebeurs maar wel op studiefinanciering kun je alles lenen

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Dank je voor je antwoord!
    Ik heb geen recht meer op prestatiebeurs en mijn ouders verdienen te veel! Maar goed, lenen is ook geen punt!
    Dus ik kom dan op zo'n 1300 euro p/m. Acceptabel! Is wel flink inleveren, maar goed voor een jaartje of 2 moet dat lukken!

4. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Lola,

Is echt te doen hoor!:) Ik studeer ook en wij (mijn zoontje en ik) moeten rondkomen met nog minder dan jij (minder dan 1300) en het gaat prima.:D Succes! Wat wil je gaan studeren?

Liefs

5. Opening

Opening Niet meer actief

hoi lola

ja rond de 1300 euro maar dat moet je dan wel allemaal lenen.

wat ga je studeren?

Share This Page