Kosten ivm bevalling terugkrijgen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door valhalla, 21 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Er was een aantal maanden geleden een topic over, maar ik kan het met geen mogelijkheid meer vinden.

Het ging er in elk geval om dat je bepaalde kosten die gemaakt zijn bij je bevalling, ook over het jaar 2008, kan terugkrijgen. Als je die in elk geval zelf hebt moeten betalen. Nu was dat bij mij ook het geval, heb na de bevalling drie nachten in het ziekenhuis moeten blijven en kreeg ook achteraf een rekening voor o.a. laboratoriumkosten.

Ik heb toen een mailtje gestuurd of het wel klopte dat ik die kosten moest betalen (kreeg de rekening overigens een jaar! later). Kreeg eerst een mailtje terug dat deze onderzoeken via de huisarts waren gegaan (?) en daarom gewoon betaald moesten worden. Dus ik weer gemaild dat alles in het ziekenhuis op verzoek van de gyn had plaatsgevonden.

Twee weken later kreeg ik dit mailtje terug:

Ik heb dit bedrag inmiddels terug gehad. Toch lekker!

Misschien nog handig voor mensen hier die ook rekeningen voor laboratoriumkosten zelf hebben moeten betalen.

2. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik kan me dit nog herinneren. Wat goed! Zo zie je maar weer eens he.

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ja.. lab.kosten heb ik ook zelf moeten betalen..( "algemene" kosten dus niet mbt zw.schap)
    tis mij ook wel overkomen, dat ik, na de verrekening met toen nog no-claim, nog een rekening kreeg..

Ik heb dit jaar via mijn verzekeraar met de bon die in het kraampakket 150 euro terug gekregen. ( De Friesland verzekeraar)

Deel Deze Pagina