Hoeveel mogen er mee bij een bevalling in het ziekenhuis?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sas, 18 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Misschien kan ik het berichtje beter hier plaatsen:

    Weet iemand hoeveel mensen er bij de bevalling mogen zijn in het ziekenhuis?
    Ik moet in het ziekenhuis bevallen en zou naast mijn man erg graag mijn moeder en zus erbij willen hebben.
    Bij mijn vorige bevallingen waren mijn man en moeder mee.

    Maar mogen er ook 3 mensen mee?
    Wie heeft er ervaring mee?

    Gr. Sas.
     
  2. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    hoi sas,

    heb er zelf geen ervaring mee maar weet van mijn vriendin dat er toen zelfs 4 mensen mee mochten...
    haar vriend, moeder en 2 zussen....
     
  3. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai Sas,

    Ik had er zelf 3 mensen bij.
    M'n moeder, man en beste vriendin.
    Maar weet niet of dat in elk ziekenhuis anders is.
     
  4. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Dat is fijn om te horen, ik ga het nog wel even navragen aan de vk a.s. woensdag misschien dat zij het weet voor dit ziekenhuis.

    Zal mijn zusje blij mee zijn!! We schelen 10 jaar en hebben een hele hechte band.
     
  5. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    mijn zusje en ik schelen 8 jaar maar hebben ook een sterke band.
    Ze was bij me met m'n eerste bevalling.
    Ze was toen 15...en was meteen genezen :)
    Bij me vorige bevalling wou ze er niet meer bij zijn haha
    Al vond ze het wel prachtig om haar pas geboren nichtje in haar armen te hebben.
     
  6. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Bij mij stonden er gewoon 3 binnen, mijn vriend en mijn ouders...niet eens gevraagd of het mocht.
    Ik geloof dat dit per ziekenhuis verschillend is. Mijn vriendin had haar ouders en haar vriend en ik was er ook, maar mocht niet naar binnen :(
    Bij de tweede precies hetzelfde....

    Misschien hangt het er ook vanaf of het druk is in het ziekenhuis of niet. Toen ik rond een uurtje of 3 aankwam, was het superrustig daar, dus hebben ze er misschien minder moeite mee. Overigens toen ik weggereden werd voor de keizersnede moest ik kiezen wie ik mee wilde hebben, want toen mocht er écht maar 1 mee...

    Misschien hangt het ook af van het 'type' bezoek. Is het familie of niet...

    Kan lastig zijn als je 5 man wil meenemen in een ziekenhuis waar alleen de man erbij mag zijn...
    Bel anders het ziekenhuis waar je wilt bevallen even op... je mag tegenwoordig kiezen waar je wilt bevallen (als er ziekenhuizen genoeg in de buurt zijn natuurlijk), dus kan dit ook een afweging zijn, toch?

    Gewoon ff vragen...

    Groetjes,
    Jade
     
  7. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb mijn man en de beide moeders erbij.. ik heb het van te voren gewoon gevraagd.... bij ons in sneek mag het wel... mits het te druk word, of dat het niet gaat zoals het hoort te gaan....(lees: complicaties).. dan kan de vk of gyn mensen wegsturen en zou alleen mijn man er nog bij mogen zijn.... en bij een keizersnee mag er zowiezo maar 1 bij.... dus vraag het gewoon even na....
     
  8. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Ik denk in alle redelijkheid dat je niet je hele familie mee mag nemen maar het ligt ook aan de mensen. Als ze arts en verpleging de ruimte geven die ze nodig hebben, en zich niet met zaken gaan bemoeien, zal het geen probleem zijn.
     

Deel Deze Pagina