Wie heeft reiservaring met een baby?

Discussion in 'Babynamen' started by Meryl, Dec 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    #1 Meryl, Dec 15, 2009
    Last edited by a moderator: Dec 17, 2009
    Hallo dames,

Ik ga begin januari naar Curacao, nu merk ik al dat het een hele onderneming in mijn hoofd aan het worden is :(
    'Wat neem ik mee en hoe gaat het inchecken op Schiphol??'

- Ik zou graag mijn kinderwagen(bak) Bugaboo mee willen nemen, mag deze tot aan de slurf of moet je die apart inchecken? Hoe gaat dat dan na de gate, moet je dan 3 uur met je baby in je armen lopen?
    - Zouden jullie ook de Maxi Cosi meenemen? Voor in de auto daar...

Ik hoop op wat ervaren reizigers :)

2. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Dat van de kinderwagenbak weet ik niet, maar ik zou zeker de maxicosi meenemen. Die kun je dan ook gebruiken in als de bak al weg is en zeker voor daar om je kindje veilig te vervoeren!

3. shai

shai Actief lid

Sep 16, 2008
    119
    0
    0
    conductrice
    vleuten
    hoi
    ik ben vorig jaar met mijn meisje op vakantie geweest ze was toen 3 maanden je mag je kinderwagen tot aan de gate bij je houden verder hebben ze op schiphol een speciale babylounge dat is een rustige plek waar je eten kan geven of ze kunnen slapen ik had geen maxi cosi bij me maar wij gingen naar familie en hun hadden voor ons een maxi cosi dus daar kan ik je geen advies over geven fijne vakantie

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Je kunt aangeven dat je met een baby reist.

Je kunt dan ook een wiegje in het vliegtuig krijgen (hangt dan voor je) zodat je kleintje tijdens de vlucht lekker kan liggen.
    Je wandelwagen mag je meenemen de slurf in en moet je daar dan achter laten (die wordt dan ingeladen voor je).
    Als het goed is mogen invaliden en mensen met baby's als eerste in het vliegtuig dus je kunt je rustig settelen.

Voeding voor kinderen mag je gewoon meenemen, ze maken als je de fles geeft de fles gewoon warm voor je.

Er is in ieder geval 1 wc waar je een plank uit kunt trekken zodat je je kleine kunt verschonen.

Check wel even of je kleintje een eigen paspoort nodig heeft om het land binnen te komen (zoals amerika) of dat bijschrijving in jou paspoort voldoende is.

Als je de middelen hebt om je maxi cosi mee te nemen dan zou ik dat zeker doen.

Groetjes Anita

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik ben toen mijn zoontje 6 maanden was met hem naar Mallorca geweest... natuurlijk niet te vergelijken met de reistijd van Curacao maar oké..

Ik had mijn kinderwagen gewoon mee tot aan de slurf, daar hebben ze m voor mij voorin het vliegtuig gelegd... verder moet je je kindje op schoot houden, maar is het bij lange vluchten idd mogelijk om een baby basket te krijgen dan kunnen ze lekker slapen... zou dit zéker aangeven!

Verder had ik geen maxicosi mee en dit zou ik in jou geval ook niet doen, je hebt al zoveel bij je & die maxi cosi is nou ook niet echt licht te noemen natuurlijk ;)

Verder opletten dat je wat te drinken hebt voor het opstijgen & het landen i.v.m. de druk op de oortjes bij die kleintjes..

Fijne vakantie :)

6. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Onze dochter was 8,5 maand toen we naar Turkije zijn geweest ... Als je echt een auto wilt huren in Curacao dan moet je echt de maxi cosi meenemen ... De kinderwagen mag je meenemen aan de slurf vraag wel als je hem gelijk bij het uitstappen terug krijgt of dat ie op de band word gegooit .. Die dingen worden er echt op gesmeten !!

Let heel goed op met voeding !! Ja kan dus niet zomaar flesvoeding meenemen aan boord hier zijn ze echt heel streng in er zijn heel wat mensen met kinderen die hun voeding weg moesten gooien... Neem een pak voeding mee aan boord en koop op schiphol zelf flesjes water en dit laten in sealen als je ze los meeneemt in je tas moet je ze ook inleveren ...

Onze dochter was al wat ouder en wij hebben toen gewoon dreumes melk meegenomen van huis een dichtpakje en dit mocht mee het vliegtuig in.. Maar met een uk van 3 maand kan je niet overstappen op andere voeding.....

En anders het reisbureau nog even na vragen ... En zo'n baby nestje krijg je alleen als je ook een zitplaats hebt voor de kleine ... Bij ons in het vliegtuig kregen de kleintjes ook een fleece dekentje wij hadden de lodger al meegenomen twas zooooo koud... brrr...

Fijne vakantie !! :D

7. shai

shai Actief lid

Sep 16, 2008
    119
    0
    0
    conductrice
    vleuten
    nog even over voeding je kan van nutrilon de melk ook in kant en klare pakjes krijgen en die mogen mee in het vliegtuig

8. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    melk mag je gewoon meenemen hoor, ik had melk in pakjes, je mag zoveel mee als je nodig hebt tijdens de vlucht en bij mij kozen ze 1 uit die ik open moest maken en in het flesje moest doen en zelf een beetje op mn vinger doen en proeven om te bewijzen dat er geen drugs oid in zit... babyvoeding mag altijd, onzin dat je dat weg moet gooien...
    let er ook op, mocht je kindje niet jouw achternaam hebben en eigen paspoort, neem dan geboortebewijs mee, ik heb daar toen (alleen in nederland bij de marrechaussee) veel gedonder mee gehad... als kindje jouw achternaam heeft of vader reist mee dan is er geen probleem natuurlijk...

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Nou bij de klm op de vlucht naar San Fransisco kon je die gewoon bij jou stoel krijgen en hoefde je niet een stoel voor je kindje te "kopen" .
    Tot 2 jaar vliegen ze mee voor 10 % van de prijs maar dan wel in basket of bij je op schoot.
    Vanaf 2 jaar of als je ze in de autostoel op een vliegtuigstoel wil hebben zitten betaal je 90 % van de ticketprijs.

En wij vlogen naar amerika en babyvoeding mocht gewoon mee aan boord hoor van die amerikanen:D

Groetjes anita

10. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    zo'n nestje krijg je ook als je geen zitplaats voor de kleine hebt alleen wel meteen aangeven met inchecke dat je dat wil en er zijn maar n paar van die dingen dus ik zou ook echt tijdig in gaan checken want bij onze vlucht naar tenerife waren die nestjes alleen bij de stoelen vooraan... en zorgen voor veel heel veel afleiding hahaha nou met jayla was het n ramp dat zeg ik heel eerlijk want zij is niet gewend bij mij op schoot te slapen dus met als gevolg 5 uur lang n schreeuwende baby die niet kon slapen en ik had geen nestje (wist niet eens dat die dingen er waren)

11. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Als je zo'n baby-basket wilt, zou ik niet wachten tot inchecken, maar dat nu al regelen. Ze zijn maar beperkt aanwezig, dus grote kans dat ze al vergeven zijn als je dat pas bij inchecken vraagt.

Wij zijn in september in Canada geweest en flesvoeding in het vliegtuig was geen enkel probleem. Ik had ook een thermoskan met heet water mee en dit was ook geen probleem.

12. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik heb 3 keer gevlogen toen mijn dochter net 6 maanden was, 2 x klm, 1 x ryan air, en hele andere ervaringen dan jij.

ik meost de kinderwagen met inchecken al afgeven. was ´gelukkig´al te laat, dus heb daar niet meer rond hoeven lopen, mocht wel leuk rennen met een baby, handbagage en jas over schiphol.

eten mag je meenemen, maar stop zoveel mogelijk in de koffer, niet in handbagage, want je moet alles zelf proeven. dus alle potjes moeten open, ookal zijn ze daarna beperkt houdbaar. neem drop/pepermunt mee, die potjes zijn echt smerig!

wiegjes heb ik in het vliegtuig helemaal niks over gehoord, ze moest gewoon op schoot.

ik had een kortere vlucht (amsterdam-glasgow) maar er was voor mij geen mogelijkheid om mijn dochter te verschonen tijdens de vlucht, ik zat helemaal ingebouwd tussen vrij forse mensen.

mijn dochter heeft zich gelukkig goed gedragen, maar had (zeker van klm, ryan air mag je niet echt kieskeurig zijn) toch wel wat meer hulp verwacht.

13. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb een reis naar Australië gemaakt toen onze kleine man 6 maanden was.
    - geef bij boeking (of in elk geval zo snel mogelijk) aan dat je met een baby reist en een bassinette wilt. bij inchecken ben je meestal te laat om er nog een te bemachtigen. wij hebben destijds ongeveer 10% van de normale ticketprijs betaald, we vlogen met Singapore airlines.
    overigens heb je er niet altijd wat aan; zodra er turbulentie is en de 'fasten seatbelts' lichten aan gaan, moet je je kind op schoot nemen en met een gordeltje aan die van jou vastmaken. maar ook daar kan een baby prima liggen, slapen, gevoed worden.
    heel groot voordeel: als de vlucht niet vol zit, krijg je vaak een extra stoel (veel passagiers willen niet naast een baby zitten, omdat ze bang zijn voor gehuil of spugen o.i.d.). Héééél fijn!

- neem neusspray mee (zoutoplossing), zodat je die kunt toedienen bij evt. verkoudheid voor het stijgen en landen. oorpijn is verschrikkelijk voor een verkouden kindje en die kun je een beetje helpen voorkomen met zo'n spray.

- bugaboo met kinderwagenbak: mag vaak niet mee tot aan de gate. neem voor de zekerheid iets van een draagzak of draagdoek mee, dan kun je toch je handen vrijhouden. maxicosi kan ook, maar is érg zwaar. informeer bij de maatschappij waar je hebt geboekt wat er bij hen mee mag tot aan de gate.
    als je ter plaatse een auto gaat huren, informeer dan vooraf of ze daar ook een babystoeltje bij kunnen leveren. Scheelt jou heel veel gesjouw!
    Ik weet dat het niet het allerveiligst is, maar het is wel toegestaan: ik ben toen met de taxi naar Schiphol gegaan, met de kleine in de babybjorn tegen me aan. zelf natuurlijk in de gordel.

- drinken voor tijdens het stijgen en landen, helpt ook om oorpijn te voorkomen. BV is ideaal, dat heb je altijd bij je, genoeg, op temperatuur. flesje kan ook, maar begin niet te vroeg met voeden. Zeker op schiphol kan het taxiën heel lang duren en met een beetje pech is het flesje leeg voor je begint te stijgen en dan helpt het niet. Babyvoeding mag je meenemen, mits in doorzichtige plastic zak en in kleine verpakkingen. Thermos warm water is handig, ze hebben niet altijd meteen tijd en mogelijkheid om je flesje warm te maken. Op Schiphol is ook een kleine babylounge met magnetron, daar kun je een flesje opwarmen voor het instappen. neem dan ook een thermo-tasje mee, zodat je het op temperatuur kunt houden.

Verder heb je met zo'n kleine baby echt niet veel nodig. Ik vond het reizen uitstekend te doen. Hangt er ook van af hoe het voor je baby is; als ze oorpijn krijgen is er weinig aan te doen, maar kunnen ze de hele reis huilen. Ook dan is BV ideaal, het biedt kindjes veel troost en een vertrouwd gevoel.
    Blijf hoe dan ook zelf rustig, en trek je niets aan van boze blikken van anderen (makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer het!). Jij kunt het echt niet helpen als je kindje pijn heeft en als jij je gaat opwinden, wordt je kindje daar ook niet rustiger van.

14. Bri

Bri Niet meer actief

De ervaringen die ik hierboven lees, kan ik mij goed voorstellen op korte vluchten. Die toestellen zijn veel krapper dan die op intercontinentale vluchten. Daarop is wel ruimte om de baby te verschonen, en zijn wel wiegjes aanwezig.

Meestal mogen alleen kleine (paraplu)buggy's mee tot aan de gate. maar daar is een kindje van 2 maanden nog veel te klein voor. vandaar mijn advies voor een draagzak of -doek.

15. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    mijn zoon heeft alleen een buggy (net zoiets als een mclaren buggy) en die hebben we al vanaf de geboorte omdat ie in 4 standen kan, dus ook helemaal liggen. ze zijn er dus ook wel van de geboorte en zijn niet eens zo duur.
    buggies die mee mogen tot aan de gate zijn de buggies die helemaal plat opgevouwen kunnen in 1 stuk, dus reiswagens met losse bak en onderstel moeten ingechecht worden, maar als je niks van elkaar hoeft te halen en plat op kan vouwen mag het dus wel.

16. limegreen

limegreen Bekend lid

May 6, 2008
    892
    0
    0
    krijg je je buggy/ kinderwagen dan terug als je uitstapt of pas bij de babageband?

17. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik kreeg hem pas terug bij de bagageband, wel even vragen waar want die van mij lag op schiphol op een andere band dan waar de koffers op aankwamen. op de band voor grote en breekbare voorwerpen volgensmij? maar in engeland wel op de gewone bagageband

18. limegreen

limegreen Bekend lid

May 6, 2008
    892
    0
    0
    @sweetmarije
    welke vlieg maatschapij vlieg jij mee?
    en heb je dan een buggy?

wij gaan namelijk morgen naar engeland met easyjet

19. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    @TS: Ik heb alleen nog maar naar Pisa en Berlijn gevlogen en dat viel me best mee. Maar mijn ervaring is ook dat de kinderwagen niet mee mag tot aan de slurf en de buggy wel. Misschien dat het naar Curacao anders is, maar ik zou het voor de zekerheid toch navragen. Als hij wel op de bagageband moet, pak hem dan heel goed in (laat hem bij voorkeur sealen etc.), want ze smijten er echt mee. Laatst vertelde een verkoopster bij een babywinkel me ook dat ze na de vakantie ladingen kinderwagens ter reparatie terugkrijgen omdat die stuk zijn gegaan tijdens het vliegen. Houd hem in ieder geval goed in de gaten, ook als hij wel mee mag tot de gate.

Verder moet je echt even goed kijken hoeveel kilo's etc je extra mag meenemen voor je kleine. Bij ons werd de kinderwagen er gelukkig niet bijgeteld, maar anders hadden we 20 kilo moeten bijbetalen. Dus kijk dat goed na...

Een andere optie is daar een kinderwagen huren. Soms kan dat...

20. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Heel erg bedankt dames voor jullie reacties :) erg fijn.

Ik heb inderdaad al een basenette aangevraagd voor de baby, ook heeft de kleine een eigen paspoort (dat ziet er trouwens bizar/schattig uit joh met een baby pasfoto erin ;)).

Qua voeding zit ik te denken om een torentje Nutrilonpoeder mee te nemen en idd een thermosflesje water. Ook zit ik te denken of ik zo'n pak mee moet nemen, of die daar zal kopen in de supermarkt ;) ik kom 's middags aan dus zullen de winkels wel open zijn. Misschien ook maar gewoon Pampers halen daar, anders wordt het zo veel allemaal om mee te seulen! Bedankt voor de tips van de voeding en druk ivm de oortjes!

Ik ga nog wel even navragen hoe het nu zit met die Bugaboo of die nu wel of niet mee mag tot aan de gate. Ik ga wel zo'n reiszak huren die ik dan helemaal om de wagen heen wil trekken, misschien mag het dan wel?

Share This Page