hallo, mijn dochtertje is nu 4 weken oud en drinkt goed aan de borst. gisteren op het bureau bleek dat ze ook goed ervan groeide. Helaas heb ik zelf tussen de voedingen door steeds pijn in mijn borsten (vooral rechts) ik heb geen kloven (meer) de pijn zit echt in de borst, en ze zijn dan ook hypergevoelig. ik heb al 2 keer een beginnende bo gehad die gelukkig maar kort (een nacht en een dag) duurde doordat ik meteen ben begonnen met masseren onder de douche en goed slapen. dat waren de enige 2 keren dat ik echt een rode plek had. ik zit echt heel erg te twijfelen wat te doen mijn dochtertje doet het goed op de bv. maar zelf geniet ik er absoluut niet van. het vreet mede daardoor energie. heb jij misschien enig idee wat het zou kunnen zijn? (oh ja tijdens het voeden zelf heb ik geen pijn gelukkig.)
HAllo, Hoe is het nu bij jullie? Wat je zelf al doet klinkt erg goed! Je ziet ook dat ze goed groeit, dat is erg fijn. Misschien toch nog het aanleggen eens kritisch bekijken of evt een LK mee laten kijken naar het aanleggen. Omdat je schrijft dat de pijn vooral tussen de voedingen door zijn en in de borst denk ik ook een beetje aan spruw. Een heel lastige infectie die in vele vormen kan voorkomen. En met diverse klachten. Kijk in de nieuwsbrief van de VBN over meer info hierover. Deze is speciaal geschreven voor artsen, daarin symptomen en behandeling. www.borstvoedingnatuurlijk.nl kijk onder informatie / informatiebladen. De eerste gaat over candida. Het kan heel goed dat je zelf wel spruw hebt maar je kindje niet.....in alle gevallen altijd beide behandelen. Ben je bekend met schimmelinfecties? Of heb je eerder een antibiotica kuur gehad? In dat geval is het zeker iets om rekening mee te houden. Meid, succes Ilse