Heb de afgelopen nacht bedacht dat het toetje met kerst zelfgemaakte tiramisu mag zijn (voor 6 volwassenen) echter heb dit nog niet eerder gemaakt en ook geen recept voor. Nu is het zo dat dit voor 2e kerstdag is, 1e kerstdag zijn we er niet en dus kan ik in voorbereiding op 1e kerstdag alleen laat op de avond wat doen. Wie o wie kan mij helpen. Heb nog niet gezocht op recepten, want dan weet ik niet of dit goed te doen is en smaakvol is. Hier hoop ik op reacties waarbij dit beide wel het geval is.
Lange vingers in een platte schaal leggen. Mengsel van afgekoelde, sterke koffie gemengd met drank erover druppelen (bijvoorbeeld koffielikeur) Mascarpone loskloppen. Geslagen slagroom met suiker door de mascarpone mengen en dit over de lange vingers uitstrijken. Op laten stijven en voor het serveren cacaopoeder erover strooien door een zeef.
Als je het echte recept gebruikt is het ook goed te doen hoor, en duizend maal lekkerder dan de makkelijke versies zonder eieren. Ik vind het iig een simpel toetje om te maken. Tiramisu Recept van De Generaal Deze maak ik altijd en is overheerlijk! Zorg wel dat je de marcepone eerst (apart) losklopt, dus klontenvrij, want anders krijg je het nooit meer goed en blijft je eiwit niet stijf. Als je dit doet kan het echt niet mislukken!
Ik maak deze (zonder rauw ei). Nodig: pakje slagroom pond mascarpone lange vingers half kopje suiker scheutje drank Reep donkere chocolade klein gehakt Sterke koffie Klop de slagroom stijf Meng in een andere kom de mascarpone met de suiker en de drank (scheitje). Meng vervolgens de slagroom erdoor (luchtig erdoor heen scheppen) Pak een ovenschaal Lange vingers eerst in koffie, daarna in de schaal.Hele bodem bedekken. Vervolgens de helft van het mengsel erover verdelen. De helft van de gehakte chocolade erover verdelen. Nieuwe laag met lange vingers in de koffie, de rest van het mengsel en de rest van de chocolade erover heen. Het lekkerst als je het de avond voor je diner maakt, nachtje in de koelkast dus (minimaal 2 uur). Aanrader!
Dames, het is uiteindelijk een andere variant geworden dan degene die hier staan, maar het was zeer makkelijk te maken en smaakte ook bijzonder goed. Voor herhaling vatbaar (iets meer amaretto volgende keer)!!!