Help!

Discussion in 'Flesvoeding' started by caressa, Jan 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caressa

caressa Actief lid

Aug 28, 2009
    142
    0
    0
    Ik heb een dochtertje van 4 weken. Zij huilt heel veel, vooral 's avonds en 's nachts. Ze slaapt dan tussen de voedingen door niet of heel slecht. Ze laat sowieso altijd wat voeding uit haar mond lopen, maar spuugt ook 1 of 2 keer per dag en dat komt er met kracht en een grote boog uit.
    Verder is ze onrustig en heb ik het idee dat ze veel last heeft van buikkrampjes, aangezien ze veel met haar beentjes schopt, ze is ontroostbaar en blijft krachtig huilen.
    We laten haar een beetje rechtop zitten met voeden, houden de speen in de gaten dat ie goed gevuld is, zodat ze niet teveel lucht binnenkrijgt.
    Ook heb ik het idee dat het soms te maken heeft met gulzig drinken.
    We hebben een fles van Avent met speen nummer 1 (dus met 1 gaatje)
    Ik ben nu aan het kijken voor een andere fles en speen, maar kom er niet zo goed uit.
    Ze krijgt nu zowel borstvoeding als flesvoeding, bij beiden spuugt ze. Dus ik denk niet dat het door de soort flesvoeding komt (Nutrilon hypo-allergeen 1)
    We weten niet meer wat we moeten doen en wat het nu precies is (we dachten misschien aan reflux)
    Ik hoor graag jullie ideeën of tips, aangezien we nu al een week lang de hele avond en nacht op zitten tot sowieso 5 uur. Pas dan krijgen we haar voor een uurtje of wat in slaap.

2. deda

deda Lid

Oct 12, 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend zeg! Heb je al johannesbroodpitmeel gebruikt tegen het spugen? Voor de buikkrampjes gebruikte ik altijd SAB-simplex, DIt is niet overal verkrijgbaar maar kan via internet worden besteld.

Succes!

3. keano

keano Actief lid

Jan 20, 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Hoi,

mijn zoontje dronk ook veel te snel en alles kwam er dan ook weer meteen uit.
    Ik heb toen op advies van de kraamzorgster een bifree (fles) gehaald, en het werkte!!
    Er zit in de fles een soort tuitje en dat zorgt ervoor dat de baby niet te snel kan drinken..dus dan ook minimaal spuugt.
    Eerst deed keano 5 minuten over een flesje en daarna 10 minuten.
    Keano is nu 13 maanden oud en gebruik het nog steeds(nog maar even want de fles gaat eraf:()
    veel succes en hoop dat je de juiste oplossing vindt

Gr lisanne

4. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    2,290
    0
    0
    als ik van jou was zou ik eens naar de kinderarts gaan,want jou kindje heeft reflux!
    je denkt dat ze krampjes heeft,maar ze doen ook zo als ze maagzuur naar boven krijgen,dus dat brand en daarom dat ze niet wil slapen!
    ik heb dit ook gehad met mijn dochtertje.
    je kan al een A.R. melk nemen of je kan indikken met jhpm,maar er zal toch nog( misschien) iets van medicatie bij te pas komen,anders "verbrand" ze van binnen.

groetjes

5. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

mijn dochtertje heeft ook heel veel gehuild toen ze zo klein was, ik dacht ook dat ze heel veel last had van krampjes en daarom zo gilde en onrustig was, maar ook zij had een (verborgen) reflux, sinds ze 9 weken is,is ze over op pepti(koemelkallergie) en wordt de voeding ingedikt met jbpm, ook krijgt ze 2x per dag zantac, toen ze dit een week gebruikte hadden we een heel andere meisje in huis! ik zou toch even langs de ha gaan en evt vragen om een doorverwijzing.

sterkte ermee! ik weet hoe zwaar het is als ze zo huilen......:(

groetjes susanne

6. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai Caresa!
    Wat vervelend dat het niet zo goed gaat! Ik weet hoe je je voelt, hier ook nog steeds drama's met drinken. Ik voel me vaak zo machteloos!
    Als ik eerlijk ben klinkt je verhaal niet zo goed. Als ik het goed begrepen heb van het CB en de kinderarts, betekend het spuugje met een boogje dat er iets niet goed zit. Ik zou dus zeker actie ondernemen en naar de huisarts of het CB gaan. Misschien dat je in de tussentijd johannesbroodpitmeel inderdaad (zoals hierboven ook staat) kunt gebruiken. Voor de Avent kun je trouwens ook twee nr1 spenen in elkaar doen, dan moeten ze meer moeite doen om te drinken en gaat het langzamer. Zo hebben wij dat ook gedaan in het begin met ons dochtertje, en dat scheelt weer geld met nieuwe flessen kopen etc.
    Heel veel sterkte!!

Share This Page