Hoi meiden, Even een vraagje...Sem is nu 5 maanden en 1 week, ik geef borstvoeding via de fles (ik kolf fulltime) maar nu merk ik dat ik niet genoeg melk meer heb voor hem en heb hem van de week al 2x een flesje kunstvoeding moeten geven. Van de kraamhulp hadden we een pak friso hypo allergeen gekregen wat ik nu dus heb gebruikt (verpakking zat nog dicht hoor ) Maar nu keek ik in de winkel en zie ik dat deze 2x zo duur is als de normale voeding van friso - Wat voor voeding heb ik nodig voor Sem om extra te geven als mijn bv niet genoeg is? - Wat is het verschil tussen hypo allergeen en gewone flesvoeding? - Moet ik nr. 1 of nr. 2 kopen? Want ik denk dat ik het met de voeding die ik nu heb (die hypo allergene) wel red nog 3 weken en dan is Sem 6 maanden. - Moet ik, als ik kunstvoeding geef ook nog vitamine D geven? Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden... groetjes Ilse
Oh ja, nog even ter aanvulling.... Sem krijgt 's morgens een fruitpotje en 's middags een groentepotje. Er zitten geen allergieen in de familie en Sem heeft tot nu toe ook nergens last van
Als allergieën in jullie familie niet voorkomen en je kindje nergens last van heeft, zou ik voor standaard voeding gaan. Je schrijft zelf dat je nog een pak Friso 1 hebt en dit je voldoende lijkt totdat je zoon 6 maanden oud is. Ik zou dus Friso/Nutrilon/Kruidvat 2 (vanaf 6 maanden) standaard gaan aanschaffen. Hypo-Allergeen 2 is een opvolgmelk voor kindjes met een verhoogde kans op koemelkallergie. Allergische reacties bij babys worden met name veroorzaakt door de lange koemelkeiwitketens in de voeding. Daarom ondergaan de eiwitten in Hypo-Allergeen een speciale behandeling, ze worden als het ware in stukjes geknipt. Zo herkent het lichaam ze niet als koemelkeiwit en zal hierdoor minder snel een koemelkallergie ontwikkelen. Of je naast kunstvoeding vitamine D moet gaan geven, hangt van verhouding borstmelk/kunstmelk. Als ik het goed lees, geef je nog heel veel afgekolfde borstmelk aan je kindje en dan moet je vitamine D blijven geven. Als je straks alleen kunstvoeding geeft, hoeft dat niet meer. Ik hoop dat ik je vragen heb beantwoord.
Volgens mij is het wel zo dat je de hoeveelheid vitamines die je extra geeft moet verminderen met de hoeveleheid die je al geeft via de kunstvoeding. Dus als je met volledige bv 10 druppels moet geven en er zitten al 2 druppels per voeding in de fles met kv, dan hoef je dus maar 10-(2x2)=6 druppels te geven. Maar er is een minimumhoeveelheid kv waarin de hele vitaminebehoefte zit, dat staat als het goed is op de verpakking (dus bij bijvoorbeeld 500cc kv per dag krijgt de kleine voldoende vitamine) Even rekenen dus! En verder zou ik idd gewone voeding geven als er geen allergieën zijn en je kleintje goed reageert op bijvoeding. Scheelt weer! Kun je dit pak opmaken en bij 6 maanden gewone voeding 2 kopen.
ik ben ook gewone voeding gaan gebruiken aangezien er hier nergens allergieen voorkomen. gaat tot nu toe prima. wij gebruiken kruidvat voeding, daar doet Ties het beter op dan Nutrilon (hij spuugt er veel minder van) en kruidvat is nog de helft goedkoper ook.