Hallo allemaal, Pas nieuw hier op het forum heb ik al een hele hoop gelezen. Helaas nog niet zo veel gevonden over mijn "dilemma". (of niet goed gezocht) Ik twijfel namelijk zeer over een 2de kindje, waarom... We hebben een prachtige dochter van 3,5 jaar en zijn dolblij met haar. Tijdens haar zwangerschap ben ik 9 maanden misselijk geweest, bijna uitgedroogd en aan de medicijnen. Zelfs tijdens de bevalling moest ik nog spugen. Vanaf de 20ste week ernstige last van bekkeninstabiliteit. Na haar geboorte weigerde ze te drinken, niet bij mij en niet uit een fles. Uiteindelijk na 2 weken met een spuitje voeden dronk ze weer bij mij maar dat heeft heel veel tranen gekost (ze heeft ruim 2,5 jaar borstvoeding gehad). Ze huilde heel veel en tot ze 9 maanden was kwam ze 5x per nacht. In die tijd kon ik nog niet eens een afwas in 1x doen want dan kon ik niet staan van de pijn, uiteindelijk na 2 jaar en chiropraxie ging het redelijk. Nu nog steeds vaak rugklachten. Nu begint het weer te kriebelen voor een tweede alleen ben ik erg bang dat het weer een zelfde ellende wordt. Zijn er misschien vrouwen die zoiets hebben meegemaakt waarbij het de volgende keer beter ging? Dan doe ik vooral op de misselijkheid en de bekkeninstabiliteit. Het huilen en vaak komen snacht zou ik denk ik nu heel anders aanpakken. Alvast bedankt Groetjes Demie
Hoi, Dat herken ik ook hoor. Hier ook een vervelende nasleep gehad van de bevalling, waardoor ik amper energie had voor lange tijd. Mijn zwangerschap was op zich prima (behalve flinke bekkenklachten ) en de bv-periode ook. Mijn zoontje doet het prima (inmiddels 19 maanden). Inmiddels een mk gehad 2 maanden geleden en heb ook af en toe twijfels of ik klaar ben voor een 2e. Toch heb ik met mijn man besloten er voor te gaan. ik wil niet te lang meer wachten. De angst blijft, maar ik blijf optimistisch. Uiteindelijk is het heel rot als er bij een volgende zw en bevallign dingen weer niet goed gaan, maar ik ben er voor mezelf over uit dat ik dat er voor over heb om een tweede kindje te krijgen en een broertje/zusje voor mijn zoontje. Ik begrijp je twijfels heel goed, hoor en ik hoop dat je er uit gaat komen. Succes!
Hoi, Je zou eens kunnen kijken op www.hyperemesis.org Dat is een amerikaanse organisatie voor HG (extreme zw misselijkheid). Daar staat een checklist waar je kunt kijken waar je allemaal rekening mee moet houden en wat je vooraf zou kunnen doen. Er is onder het mapje zwangerschap ook een topic hyperemesis gravidarum, daar zitten meer meiden die hier mee worstelen. Ik heb zelf ook HG gehad (tot ong 30 weken) en een zware bevalling. Ik heb uiteindelijk besloten dat ik het zo goed vind en ik het er bij 1 hou. Ik wil de kans niet nemen om nog een keer HG te krijgen. Ik vond dat zo ingrijpend, niet alleen fysiek maar ook psychisch. Er is namelijk een grote kans dat je het een volgende zwangerschap weer krijgt, maar dan erger. Wat betreft de BI zou je eens kunnen informeren bij een fysio/mensendieck therapeut om te kijken welke kans je loopt dat het terug komt en wat je kunt doen om het te voorkomen. Hoop dat je er uit komt! Groet Rosa
hoi demi bij mij komt dit ook bekend voor 9 maanden misselijk bekkeninstabilieteid + dat ik nog slijmbeurs onstekingen heb in beiden heupen was 7 maanden zanger toen ik werd op genomen in het ziekenhuis met een nierbeckontseking na 2 weken weer naar huis met 35 weken weer het ziekenhuis in weer nierbeckontsteking en uiteindelijk werd mijn zoontje met 38 weken gehaald omdat ik niet meer kon + dat het hart stag van de kleine te hoog was ben nu ook bezig voor een 2 maar ben ook heel bang dat het weer het zelfde gaat tuurlijk hopen we allemaal van niet maar de angst blijf