Hoi meiden, Ik schrijf heel even onder een andere naam, omdat ik me doodschaam voor mijn situatie nu! Doordat mijn ex mij in mijn zwangerschap achterliet en er bovendien ook nog eens vandoor ging met mijn spaarcentjes, die bedoeld waren om voor de kleine spulletjes te kopen, zit ik nu in een financieel gat! De afgelopen maanden zijn ook nog niet makkelijk geweest omdat ik na mijn bevalling ziek werd. Ik moest daardoor in oktober stoppen met mijn studie en toen viel er weer een gat want mijn studiefinanciering stopte er natuurlijk ook mee. Ik hield 600 euro over om alles van te doen. Dat ging natuurlijk absoluut niet. In plaats dat ik nou erachteraan ging dat ik aan het sociaal minimum kon komen liet ik alles maar liggen. Dit werd veroorzaakt doordat ik geen energie had door mijn ziekte. Nu, naar maanden mijn best te hebben gedaan begin ik weer wat energie te krijgen. En net op het moment dat ik dingen wil gaan regelen krijg ik incassobureaus op mijn dak die ook nog een aanzienlijk bedrag bovenop de toch al niet te betalen rekeningen gooit. Ik zie het echt even niet meer zitten zo. Ik heb net een brief geschreven voor de kredietbank en hoop dat zij mij gaan helpen. Mijn schulden zijn nog niet dramatisch hoog, voor mijn gevoel natuurlijk wel, maar ik begrijp niet dat er mensen zijn die maar doorgaan en doorgaan. Ik zou mezelf nu al het liefst willen verstoppen! Sorry voor mijn gezeik Liefs een stress kipje
Lieverd, ik herken je situatie maar ik had de luxe dat mijn moeder me voor een aantal maanden in huis wou nemen. Diezelfde moeder werkt bij de kredietbank met schuldhulpverlening en ik kan je alleen maar zeggen, ga NU de schuldhulp in dan ben je er met een krap jaar vanaf als je niet te hoge schulden hebt. Zoek via je begeleider een werktraject zodat je weer in de markt komt. En nog een tip: noteer altijd naam en nummer van iedereen die je via een instantie spreekt. Als je nog meer wilt weten of wilt uitrazen kan je me altijd PB-en!
Goh, vervelend zeg. Hier een paar tips: Kun je bewijzen dat hij je geld heeft meegenomen? Ja? Ga dan direct naar het juridisch loket. Doe er zowiezo aangifte van (kan tegenwoordig gewoon via de computer). Heb je alle toeslagen al aangevraagd? (huurtoeslag, kindgebonden budget, zorgtoeslag, kinderbijslag, alleenstaande ouderkorting) Een incassobureau is verplicht een betalingsregeling te treffen. Zo kun je de dure kosten een beetje spreiden. Vraag desnoods een goede bekende om voor je te bellen ( soms is dat erg vervelend) Veel gemeentes geven je recht op bijzondere bijstand. Dat is bijvoorbeeld voor vergoeding eigen bijdrage kraamzorg, tandarts, wasmachine, en baby-uitzet! Och, schaam je nergens voor. Het zijn er zoveel in dit schuitje en de boot zinkt heus niet . Succes!
bedankt voor de tips meiden Ik ga er echt voor vechten om hieruit te komen! Morgen ga ik vragen voor een goedkopere woning. De huur van de woning waar ik nu woon wordt elk jaar flink omhoog geschroefd. Voorheen kon ik dit natuurlijk makkelijk bekostigen, maar nu is het toch net iets to much! Ik heb natuurlijk wel huurtoeslag, maar het zijn ook de energiekosten die een stuk hoger uitvallen in een "groot" huis. Nogmaals bedankt voor de tips Ik kan helaas niet heel vaak reageren.wil wel laten weten dat ik alles van jullie lees en volg, maar meestal doe ik dat via de gsm, maar ik krijg het daar niet voor elkaar om te reageren.. liefs
Energiekosten, tja dat klinkt bekend. Soms heb je van die kranen die je kunt draaien naar warm. Vaak staat deze in het midden, dat kost veel energie en je krijgt toch niet zo snel warm water. Hutspot eten? Doe het in 1 pan, gaat best. Kachel graadje lager en op tijd uit zetten als je gaat slapen. Zo zijn er meer van die hele simpele dingen, het scheelt toch weer. Ik ben 197 euro per maand kwijt, een hele uitgave voor mij hoor.