help...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door a star, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 a star, 16 feb 2010
    Laatst bewerkt: 16 feb 2010
    Hoi verloskundige,
    Ik ben nieuw op deze forum en zit met heel veel vragen...:(
    Het begon allemaal met misselijkheid en ik was 1week lang misselijk en ik had pijnlijke borsten, ze zijn ook wat gegroeid. En toen heb ik een zwangerschapstest gedaan en dat was positief...maar ik dacht voor de zekerheid nog een test doen dus toen heb ik een paar dagen later nog een test gedaan en die was ook positief. Ik ben 5 dagen overtijd.
    Maar ik heb lichte krampjes in mijn onderbuik alsof ik ongesteld moet worden. Gister had ik 1druppeltje bloed in mijn onderbroek. Daarna geen bloed meer gezien. Is dit normaal? Ik maak me zorgen, ik twijfel heel erg of ik nou wel of niet zwanger ben.

Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je test positief is dan ben je zwanger. Een druppeltje bloed kan geen kwaad en past bij de jonge zwangerschap. Dat kan zomaar komen, of na harde ontlasting of vrijen.
    Krampjes in je buik horen bij het groeien van de baarmoeder.

Mirjam

3. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 a star, 19 feb 2010
    Laatst bewerkt: 19 feb 2010
    Hoi Mirjam,
    Dank je wel voor reactie:)
    Ik heb nog een vraagje...wanneer moet ik een afspraak maken met de verloskundige?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

je mag nu al bellen, je kunt ook nog 2 weken wachten. Meestal wordt je voor de intake verwacht bij 8 weken.

Mirjam

5. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak me heel veel zorgen...Ik ben bang dat de hartje niet klopt of dat er iets mis is...ik weet niet waarom dit soort dingen door mijn hoofd spoken... :(

6. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds een paar dagen heb ik veel jeuk aan de vagina, wat kan dit zijn en wat kan ik er tegen doen?? :(

7. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

de jeuk kan van een schimmelinfectie komen, dat zien we vaak in de zwangerschap. Even een kuurtje via de huisarts.
    Zorgen maken hoort er een beetje bij, de eerste periode is erg onzeker. Probeer op je lichaam te vertrouwen en ook vertrouwne te hebben in je zwangerschap.
    Gelukkig gaat het verreweg de meeste keren goed!

Mirjam

8. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,
    Ik heb hier geen huisarts...is dit kuurtje ook zonder recept verkrijgbaar? En hoe heet het?

Alvast bedankt.

9. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een vraagje...
    Wat mag je tijdens de zwangerschap wel eten en wat niet?
    En is het verstandig om vitamine voor zwangere vrouwen te slikken?

10. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog een vraag...
    Ene dag ben ik erg misselijk en kan ik bepaalde geuren niet verdragen en moet ik kokhalzen etc.
    En de volgende dag ben ik helemaal niet misselijk en kan ik overal tegen... is dit normaal?

Deel Deze Pagina