denk eigenlijk niet dat het verlatingangst is want je gaat elke nacht toch steeds naar hm toe, hij ziet je elke keer en weet dat je terug komt lijkt mij naa zoveel nachten zo te zitten? maar ja wat is het dan....
Tja, wij hebben besloten om er dus wel elke keer heen te gaan en hem te troosten (op welke manier dan ook) zodat hij weer rustig verder slaapt. Dat is beter voor onze nachtrust en voor zijn nachtrust, want als hij ligt te schreeuwen slapen beide partijen niet he. Maar dat is dus een keuze die je moet maken en het is misschien wel fijner voor jullie knul als je er consequent in probeert te blijven (erg moeilijk ik weet het) En anders toch even naar de HA om uit te sluiten dat het niks medisch is? Voor de zekerheid? Hoe is het vannacht gegaan? Ik ben erg benieuwd!
hoihoi we zijn wel consequent (in het naar hem toe gaan) we laten hem in zijn bed maar gaan elke 5 minuten heen om hem neer te leggen, speentje te geven. gisteravond dus 1 uur en een kwartier dit drama, heeft geslapen tot 05 uur (wauw!!!!) en tja, daar gingen we weer, uit uit uit was alles wat hij zei. onze wekker gaat om 6 uur dus de neiging om hem eruit te halen en in slaap te wiegen was heel erg groot, maar we voelden allebei dat we dan alles tot nu voor niets gedaan zouden hebben. dus weer elke 5 minuten. krijsen werd mopperen, mopperen werd praten en om kwart voor 6 was het stil!!!!!!!!!!!!!!!!!! en het was het lekkerste kwartiertje slapen van de hele nacht. wij hebben het gevoel dat het kwartje bij uk aan het vallen is, dat we hem er niet uithalen, maar goed we willen niet te vroeg juichen.
Oh wat supergoed!! Ben blij voor jullie. Dat is al een hele vooruitgang he! Hopelijk blijft het steeds beter gaan! Veel succes!
wij durven nog niet te juichen maar stiekem vind ik het wel een minioverwinning,,, ik hoop dat het jochie merkt hoe trots ik op hem ben...
consultatieburo heeft gebeld, ik heb er na wat vervelende ervaringen geen hoge pet van op, kun je nagaan hoe hoog het me zat dat ik hun om advies gevraagd heb, en we zijn heel goed bezig volgens hen, door de zogenoemde wekkermethode toe te passen. het is een typisch geval van (erge) scheidingsangst/verlatingsangst. Nou zagen we vanmorgen dus een lichtpuntje, nu ging het middagslaapje ook helaas gepaard et 50 minuten drama... Ze had nog wat tips, kleine dingen doen (wc gaan, post halen etc.) bewust zonder hem, hem in de kamer laten... Ben benieuwd, maar ik denk dat we nog even zoet zijn... Wel goed te weten dat we goed bezig zijn, geeft moed om door te gaan!
nou daar zijn we weer... gisteravond bij in slaap gaan anderhalf uur bezig geweest, vervolgens van 23.30 tot 02 uur en van 03 tot 4 uur... wat ik toen heb gedaan is dan toch maar de "stoel"methode, het laten huilen, het zo onrustig en verdrietig in slaap vallen, zelfs staand!!!, het breekt me. dus op een stoel in de buurt van zijn bed, hij kon mij zien, ik heb hem niet aangekeken, na een paar minuten sliep hij.... Vanavond weer geprobeerd elke 5 minuten terug te gaan, maar na 10 minuten heb ik de knoop doorgehakt, ik voel mij prettiger op een stoel, ben er weer gaan zitten, kleine 10 minuten sliep hij.ik blijf hier nu bij... morgen kijken of het ook werkt bij zijn vader.... Ik hoop dat omdat hij rustiger in slaap valt, hij beter de nacht doorkomt... En hopelijk duurt het niet te lang voor het afgewend is... Wat ons ook opvalt is dat het aan mij "ligt"... hij is heel anders bij zijn vader, zodra ik er ben, is het mamammamamammamammamammamammamammamam, ben nu echt bewust bezig om niet continu op zijn gevraag in te gaan. man o man... waar doe je goed aan...
ik raad je aan om hulp te zoeken. Ze hebben ervaring en kunnen je misschien verder helpen. Je doet het super, volhouden, maar soms met een klein tipje van orthopedagoog kom je nog verder. gr gaby
He meis, Wat fijn dat de stoel methode wel best goed werkt zeg! Slaapt je zoon dan ook meteen zo vast dat je rustig weg kunt gaan? Dat is wel super! Hoe is het nou vannacht gegaan? Hier helaas ook weer terug bij af. Gistermorgen weer om 5uur met hem op en gisteravond om half 7 naar bed. Vanaf toen ieder half uur huilen (of hij tussendoor geslapen heeft vraag ik me af, denk het niet) toen even bij ons genomen in bed, hij beloofde erna lekker te gaan slapen.... Niet dus! Heel lang bezig geweest en uiteindelijk issie gaan slapen. Vannacht nog een paar keer bij hem geweest omdat ie steeds aan het huilen was en om 5uur was mijn dochter wakker. Dus ik ging daarheen en mijn zoon zijn deur stond op een kier (vind hij fijner) en hij zat gewoon stilletjes rechtop in bed hij was schijnbaar al langer wakker zei hij... Lekker dan. Dus hier beginnen de gebroken nachten ook weer... Als dit weer een tijdje duurt ga ik hulp zoeken hoor, we zijn echt op! (sorry ik moest het ook even kwijt...)
Hoi MvYenE, Ook een rot nacht dus... balen voor jullie zeg, kan ook al op zien tegen 2 spookjes maar goed... Hoe oud zijn jouw kinderen? Hier sliep ie dus tot 24 uur vast en zonder huilen, toen werd ie voor het eerst niet huilend wakker, maar riep me gewoon, ben weer gaan zitten, en het duurde nu wel even, telkens die controleblik van zit je er nog? tegen 1 uur sliep hij weer, en tegen 2 uur was ie weer wakker, weer niet huilend. ben toen op matras naast hem gaan liggen, zo ver mogelijk avn hem vandaan, maar dat ie me kon zien. blijkbaar is dat voldoende, en het cb zei als de wekkermethode niet werkt is dit wel een goede, combi van stoel/matras. Wat ik fijn vind is dat hij in ieder geval rustig in slaap gaat en weliswaar regelmatig wakker wordt (na 2 uur nog 3 keer) maar dan is neerleggen genoeg, dan lig ik er wel naast he,,, et die wekkermethode en het klaten krijsen tot ie in slaap valt, nee, ik sta er niet genoeg achter, als ik schorre stemmetje hoor... Hij werd vanochtend ook heel rustig wakker. Ik weet niet of ik er goed aan doe, maar ik voel me er goed bij, en mijn man steunt me 10000%, alhoewel hij zelfs na al die jaren ook slecht slaapt in zijn eentje... En hoe weer af te leren? ik zou het neit weten, eerst maar eens doorhebben dat ie niet alleen is.... jij ook succes vandaag. hebben jouw kids het ook overdag bij hun slaapje, of alleen 's nachts?
Hey, Wat super dat het toch zo 'goed' is gegaan vannacht. En inderdaad je moet echt doen waar je je goed bij voelt en als dat met die stoel/matras is waarom niet?! Wel super dat hij rustiger wakker werd en niet meteen ging schreeuwen! Heeft hij een 1 persoons bed dat jij naast hem kan gaan liggen? Hier zo'n peuter bedje en dat is nogal lastig om erbij te liggen maar ik doe het toch soms haha. Mijn zoon is van dec 07 dus 2 jaar en 3 maanden en mijn dochter is 7 maandjes oud. Mijn dochter slaapt over het algemeen wel goed/redelijk. En idd overdag wil mijn zoon ook nogal eens lastig doen om te gaan slapen helaas... Jou zoon ook? Slaapt hij nog maar 1x of meer?