Wij hebben geen bad maar een badje en in het begin vondt Dilano het water super en lag er heel relax in, bij een maand of drie vond hij het super want je kon mama nat spetteren. hihiih Maar nu hij vind het niet vervelend maar wil ook niet meer liggen, hij wil zitten maar dat kan hij nog niet. Ik heb Dilano geprobeerd zittend te houden vanochtend maar dat is geen doen. Hij glijt telkens weg. Zijn er nog simpele oplossingen voor om Dilano toch in bad te doen?? Groet snoet
Hoi hoi, misschien een antislipmatje in het badje doen, zelf heb ik een hydrofiele luier gebruikt en hield uiteraard mijn dochter vast onder haar armpjes totdat ze zelf echt kon blijven zitten.
Ik had Emma in een soort zitje in het bad, waar je ook wat in kan liggen. Ga ff googlen om te kijken of ik het kan vinden. Werkte bij ons echt geweldig!
Wij hebben ook zo'n zitje in het babybadje en Kyra vind dat heerlijk. Nu wordt ze toch wat te groot ervoor en zet ik haar zittend op haar kont in het badje op een antislipmatje. Werkt prima!
Precies, als ze wat beter al kunnen zitten, zet je ze gewoon 'los' erin, maar dit werkte prima als tussenfase bij ons.
Wij leggen een hydrofiele luier op de bodem van het badje, het kindje blijft dan veel beter zitten. Wel goed blijven vasthouden natuurlijk!
Ik heb bij de ACction een antisliptmat gekocht en op maat geknipt. Deze ligt op de bodem van het badje en sindsdien blijft onze dochter in bad zitten zonder weg te glijden. Je hebt ook badzitjes maar dan zit ze precies met haar edele deel tegen de stang aan en dat vond ik niet zo geschikt. Badmatje is een oplossing voor nog geen twee euro!
onze knul wilde na een mand of 3 niet meer in het badje. hij gilde en worstelde en het was doodeng. met 6 maanden heb ik het opgegeven en zijn we hem in de douche gaan doen op de arm van 1 van ons en dan pakt de ander hem aan als hij afgespoeld en of gewassen is. sinds hij kan zitten rond de 9 en halve maand zetten we hem 2 of 3 keer in de week weer in een bodempje water in het bad omdat er dan weer wat olie in kan wat lekker voor de huid is. hij gilt niet meer maar houdt zich nog steeds krampachtig vast. hij begint nu wat te spelen met het washandje terwijl het andere handje zich krampachtig vastklemt aan de rand. maar hij lacht nu wel en begint wat te kletsen. het gaat dus steeds beter. maar hij zit absoluut niet stabiel het gaat beter als we hem achterstevoren in bad zetten dus met zijn gat richting dop. ik zal vanavond de tip met de hydrofiel luier eens proberen. we hebben wele en badring voor eht grote bad maar dat lijkt me nog wat hoog gegrepen gezien zijn badfobie.
Zo eentje hebben wij er ook, maar Dilano wil gewoon echt zitten. Ik zal het met een hydrofiel of anders antislip matje proberen. Bedankt!
Jesse kon al vrij snel zitten, en vanaf acht maand ging hij in het grote bad. Maarja... ook hij gleed steeds uit. Toen heb ik van die plastic bloemen gekocht bij de Gamma. Het ziet er niet uit maar het helpt als een tierelier. Inmiddels is hij al twee en nog steeds zitten die bloemen erop en ik haal ze er vooreerst ook nog niet uit. Ik vind ze ideaal voor hem.
Wij hebben een babybadje van de ikea. Vanaf dat hij 6maand was ging hij daarin en met 7 maand bleef hij zitten. Dat badje heeft ingewerkte antislipstrookjes. Kost ook maar iets van 7-8 euro geloof ik.
Ik wou er net een topic over openen. Jacob wilde ook niet meer liggend in bad vandaag en zitten wil idd nog niet goed. Ik ga eens een anti-slip matje proberen.
Mn dochtertje gaat ook nog steeds lekker in de tummytub. En af en toe lekker met papa of mama samen in het grote bad. Liefs mij
Eerst had ik zo'n zitje in het bad, werkt ideaal. later zat mijn zoon in bad maar gewoon met mijn ondersteuning totdat hij zelfsatandig zitten kon en nu zit hij er los in en ik zit er naast. En wat ik ook wel doe, ik zet hem in de gootsteen in de keuken. Is wat kleiner en hoger en hij zit er prima in, anti slipmat er onder en dit gaat prima zo.