Paar vragen over verwijdering Mirena!

Discussion in 'Anticonceptie' started by MissyZuilen, May 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik had een paar vraagjes, ik ga dinsdag naar de HA om mijn Mirena te laten verwijderen.. Alleen, niet om weer zwanger proberen te raken maar omdat ik er last van heb en weer terugga naar de pil.

Hoelang duurt het vloeien na het verwijderen vd Mirena?

En misschien weet iemand hoe het dan werkt als de Mirena eruit is en ik weer terug aan de pil ga? Moet ik die dan gelijk beginnen te slikken of eerst tot normale ongi wachten?

2. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    je kan gelijk beginnen me tslikken maar dan is d epil voglens mij deze maand nog niet veilig en als je begint wanneer je een menstruatie hebt dan al na 7 dgn

dat vloeien hangt van je lijf denk ik ik had t maar een paar dagen, heb m ook laten verwijderne om terug te gaan naar d epil

3. Babsies

Babsies Bekend lid

Mar 16, 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi MissyZuilen,
    twee maanden geleden exact hetzelfde gedaan als jij gaat doen. Mirena beviel voor geen meter dus dr uit met die zooi :D
    Twee tot drie dagen na het verwijderen kreeg ik gigantische onttrekkingsbloedingen (met stolsels en al), zo erg dat ik dacht dat het een miskraam was :$ ... ook omdat ik de laatste keer niet meer ongesteld was geworden maargoed.. you never know.
    De gynaecoloog bij wie ik het heb laten doen vertelde dat zo'n ontrekkingsbloeding heel goed mogelijk is bij verwijdering van het spiraal... had ie wel ff eerder mogen zeggen, schrok me rot! Na die drie dagen was het wel helemaal over trouwens.
    Hij zei ook dat ik direct kon beginnen met de pil en dat ik geen aanvullende anticonceptie hoefde te gebruiken, omdat je baarmoederslijmvlies zo dun is dat er geen innesteling plaats kan vinden. Ben ook niet zwanger geworden in de tussentijd ;)
    Het verwijderen opzich viel trouwens heel erg mee.. maar een schijntje van het inbrengen zegmaar.
    Succes!

Share This Page