hallo dames! onze spruit van 2 en n halve maand, kreeg 2 weken na de geboorte een hard bultje links boven aan haar hoofdje, echo gekregen en al, nu moet ze aankomende donderdag naar de kinderarts om te kijken wat ze eraan gaan doen, het bultje is heel hard is zit gelukkig niet op haar schedeltje, maar onder de huid, maar is wel groter geworden.. mijn vraag, zijn er meerdere mensen die zoiets bij hun kindje hebben meegemaakt? zo ja, wat hebben ze eraan gedaan? hebben ze dat weg gesneden of zo? ja ik ben wat nerveus voor donderdag, daarom al wat info vragen aan jullie.. xxx kim
Mijn zoontje heeft ook zo'n bultje op zijn slaap, dus ik hou dit topic even in de gaten. Ik heb geen idee wat het is, maar het wordt wel langzaam groter, dus ik ga er ook maar 's mee naar de dokter. Het voelt heel hard, en het zit onder zijn huid. Alsof er een stukje bot van zijn schedel vergroeid is of zo. Hij is wel met de tang geboren, dus ik dacht dat dat er misschien mee te maken kon hebben (het bultje zit precies op de plek waar de tang wordt geplaatst). Dit is het bultje:
precies t zelfde!! is zal ook eens een foto plaatsen, zodra ik donderdag bij de ka ben geweest laat ik wat weten... ik plaats zo een foto!
View attachment 85055 dit heeft ze dan ook bij haar slaap aan de linkerkant...ik hoop dat er mensen zijn die weten wat t kan zijn, en/of info erover hebben ze heeft er geen last van gelukkig, maar t word wel groter...
Het ziet er inderdaad precies hetzelfde uit! Ik ben heel benieuwd wat dat dan kan zijn. Ik heb net even gegoogled en las iets over een opgezet lymfekliertje, dus dat zou het kunnen zijn. Maar ik vind het altijd maar enge dingen...bultjes...
jazeker ik laat t meteen weten, ik vind dat ook akelig bultjes.. ben best nerveus wat de ka gaat zeggen en wat ze eraan gaan doen, vooral zo,n klein frupke he, vind ik zielig germ... maar je hoort het wel...ik ga ook eens even googlen
mijn zoontje heeft het ook al vanaf z'n geboorte net schuin achter z'n oor is een klier hebben ze steeds gezegt maar het is keihard en gaat niet weg
Mijn zoontje had dit boven op zijn hoofjde. Na de kraamweek begon het te groeien. Volgens de ha was het botgroei en kon het geen kwaad. We zijn bij de osteopaat terecht gekomen ivm het vele huilen en volgens hem was dat bultje er gekomen door de vacuumpomp en had hij er wel degelijk last van. Na 2 behandelingen en smeren met creme van dr Vogel is het langzaam weg gegaan en werd ook het huilen veel minder.
Chantal welke creme van Dr. Vogel heb je gebruikt? Hier dus een tangverlossing...dus dat zou echt de oorzaak kunnen zijn begrijp ik...
Hoi Dames Mijn dochtertje heeft het ook ze was 3 maanden en toen ondekte wij het ook ze is nu 17 maanden oud het is percies dezelfde kant links en ook op het zelfde plek als foto hier boven ja ik ken nu geen foto maken want ze slaapt maar bij mijn dochtertje lijkt het ook net af en toe dat er een pit in zit dat je het eruit moet knijpen maar dat doe ik niet en dan is het weer een keer weg maar dat bultje blijft gewoon zitten de CB had gezegt dat het een vetklier ken zijn maar verder nix ergstig en we kunnen het weg halen maar dan moet ze onder hele narcose omdat ze niet stil legt dus wij hebben besloten daar mee te wachten tot ze zelf oud en wijs genoeg is en dan ken het gewoon plaatselijk gedaan worden en misschien groeit straks de haar en overheen als die bult meegroeit met haar hoofd anders komt er geen haar bij maar wel goed om te lezen dat ik niet de ene bent met zo kind zal gelijk aan me moeder dit lezen want die zit er ook zo erg mee succes gr Citta
nog wat zeggen mijn dochtetje is niet door een vacuumpomp of tang geboren gewoon op een normale manier dus mijn menning lig het daar niet aan
Klopt vetbulten groeien mijn fasmilie heeft er heel erg last van mijn moeder op de hoofd mijn oma op de hoofd mijn broer mijn oom maar wel op latere leeftijd tussen 20 en 40 jaar ja bij mijn dochtertje twijfelen ze tussen vetbult of een klier
nou ik ben echt benieuwd, donderdag weten we het, en aangezien haar bultje groeit is de kans groot dat t een vetbultje is...ik laat t meteen weten..
Hi, hoe weet je nu of het bultje niet op de schedel maar onderhuids zit? Is dit alleen d.m.v. onderzoeken? Ik heb laatst ook een topic gestart omdat mijn zoontje hetzelfde heeft. Maar als ik er aan voel dan beweegt alleen het velletje van zijn hoofd. Maak mij toch wel een beetje zorgen, de ha had gezegd dat het een cyste is. Maar een stukje extra bot zou ook zomaar kunnen toch. Hij heeft aan die kant ook een bijoortje, misschien heeft er wel met elkaar te maken. Geen idee.
ze hebben een echo gemaakt van haar schedeltje toen zeiden ze dat t bultje onder de huid zit en niet op het schedeltje, ze word doorverwezen naar maastricht daar gaan ze verder kijken, en volgende week krijgt onze kleine een mri scan van haar schedeltje... germ.. t was een dermatologische cyste zeiden ze (goedaardig gezwel) klinkt zo erg al vind ik...maar was niks om druk over te maken gelukkig...we wachten af...
Fijn dat het in ieder geval niks ernstigs is! Maar een cyste klinkt mij inderdaad alsnog niet fijn in de oren. Laat het maar goed onderzoeken! Ik ga nu ook een afspraak maken bij de ha...