gynacoloog

Discussion in 'Zwanger worden' started by psk, Jul 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. psk

psk Lid

Jul 13, 2010
    33
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ik heb een vraag, en weet niet bij wie ik die beter kan stellen dat hier op het forum.

Wij hebben net besloten dat we gaan proberen om kinderen te krijgen (ben nu nog aan de pil).
    Deze week was ik bij de huisarts voor het bevolkingsonderzoek. Omdat ik daar toch was (kom er nooit) heb ik gelijk gemeld dat ik heel af en toe last heb van ongewenst urineverlies. De huisarts heeft me daarvoor doorverwezen naar een urinoloog (hij zei: voordat het erger wordt). Op de verwijsbrief heeft hij daarnaast gezet: heeft kinderwens.
    Nu belde ik om een afspraak te maken (heb ik ook gedaan), en kreeg te horen dat ik een verwijsbrief had voor een gecombineerd spreekuur van urinoloog en gynacoloog, en dat ik met beiden dus een afspraak heb. Die laatste dus omdat we een kinderwens hebben.

Mijn vraag: is dat normaal, dat je voordat je ook maar iets probeert naar een gynacoloog wordt doorverwezen? Het voelt namelijk zo raar. Ik ben net 30, drink niet, rook niet, goed gewicht, geen lichamelijke klachten in de familie etc.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    In principe is dat niet gewoon inderdaad. Je wordt pas naar een gyn doorverwezen als er medische klachten zijn of als je bijvoorbeeld al een jaar bezig bent met zwanger worden en het niet wil lukken. Misschien dat gynaecologische oorzaken de reden kunnen zijn van het urineverlies, dat je daarom wordt doorverwezen?

3. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Meid dat is wel heel rap!
    je bent nog / moet nog voor ronde 1 toch?
    WAAR VINDEN WE DIE ARTS JEE DIE WIL IK OOK ?

Normaal pas naar een jaar als je mazel hebt.

4. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag

Ik ook :D

5. psk

psk Lid

Jul 13, 2010
    33
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Gewoon gaan dus?
    Was net aan het denken: ik kan de afspraak ook gewoon afzeggen. Al die onderzoeken.... :$

6. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik denk dat dat komt door de klachten die je hebt. Je zult waarschijnlijk alleen een geprek hebben en er zullen ng geen onderzoeken worden gedaan. Succes met zwanger worden!

7. lindanna

lindanna Fanatiek lid

May 18, 2010
    2,644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Hai PSK,

Volgens mij, Ben nog geen deskundige op dat gebied, is het zo dat je sowieso met ongewenst urineverlies naar de gyn moet. Ik heb daar ook last van gehad met een hernia en toen zei de neurochirurg als het bleef na de operatie dat ik dan naar de gynaecoloog moest om er naar te laten kijken.

Het heeft dus volgens mij niets te maken met jullie kinderwens, maar met je lekkage (sorry), dat zit daar beneden allemaal met elkaar in verbinding.

8. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Zo als je kunt zien is ons dat toen , we twee jaar bezig waren niet gelukt.

JE MOET ZELF WETEN OF JE HET AF ZEGT , JE HEBT LAST DAN ZAL IK GAAN HOOR.

9. psk

psk Lid

Jul 13, 2010
    33
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    dank voor de uitleg. Dat zo'n huisarts dat nou niet even zegt.

10. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik denk ook dat je naar de gyn wordt door verwezen voor je urone verlies... kan een gyneacologische oorzaak hebben (verzakking van binnen bijvoorbeeld)

Ik denk niet dat t de MMM onderzoeken zullen zijn zoals hormonaal bloed prikken, baarmoederfoto enz enz ter voorbereiding op een manier van medische hulp om zwanger te worden, daar is het echt nog veels te vroeg voor...

11. s1986

s1986 Niet meer actief

Idd het is omdat het allemaal met elkaar te maken heef t daar. Mn moeder heeft ook heeeeeeel veel problemen gehad met dr blaas en moet altijd naar de gyn! Succes ermee;)

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het kan ook zijn dat de gyneacoloog ook mee wordt opgeschakeld omdat er evt medicatie bij komt kijken?

Mijn zusje is preventief naar de gyn geweest omdat ze medicijnen voorgeschreven ging krijgen die mogelijk niet konden icm haar kinderwens. Ze zijn nog niet "bezig" omdat ze eerst de verbouwing en verhuizing willen afwachten. Maar de internist heeft hen dus preventief naar de gyn gestuurd zodat de juiste medicatie kon worden voorgeschreven.

13. durkje

durkje Lid

May 13, 2010
    48
    0
    0
    gewoon gaan! en in het ziekenhuis kun je altijd je grens nog aangeven als ze sneller willen dan jij!
    succes ermee!

Share This Page