hoi, Mijn zoon van 20 maanden is erg beweeglijk en eet matig. Hij is in een 1/2 jaar tijd maar 500 gram aangekomen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat hebben jullie gedaan om ze aan te laten komen? gr. Niek
Ik heb er geen ervaring mee, maar Levi heeft toen hij een jaar was ook een periode gehad dat hij niet echt aan kwam. Kreeg toen van het consultatiebureau het advies om wit brood ipv bruin brood te geven, en volle producten ( melk, yoghurt ect )
Wit brood ipv bruin?!?!?! Dat is wel het domste advies. Zeiden ze ook dat je maar veel patat met mayo moet geven en lekker veel chocolade en snoep (want ok dat is nog dommer). Inderdaad volle zuivel, ook roomboter ipv margarine. Verder juist stevige bruine boterhammen met bijvoorbeeld kaas en roomboter. Of pindakaas. Verder zou je noten kunnen geven als tussendoortje. En niet 1 boterham, maar kijken of hij er 2 of 3 wil eten. En verder is er niet zo veel mis met 500 gram in een half jaar. M had rond dr 2 jaar ook een periode dat ze iets minder aankwam. En zeker als je een bewegelijk jochie hebt dan heeft ie wel wat beters te doen dat spek verzamelen
Joris was in een half jaar tijd helemaal niks aangekomen, en meen me te herinneren dat hij toen hij 2 werd weer werd gewogen en toen dus erachter kwamen dat hij niks was aangekomen. Volgens CB kon dit geen kwaad en dat ze vanzelf weer een groeispurt krijgen. Dit is daarna ook gebeurt. Ons was het helemaal niet opgevallen, ook omdat hij in de lengte net maar 2 cm was gegroeid... Hij bleef dus een hele lange tijd 'stil staan'. Wie weet is dat bij jullie zoontje ook en krijgt hij dadelijk ineens een flinke spurt
Onze dochter was rond die leeftijd ook een hele tijd niets aangekomen en na een griepje was ze zelfs afgevallen. Maar een half jaar later was dat dubbel en dwars weer ingehaald. Het CB vond het ook niet echt schokkend... Die vertelde juist dat je moest opppassen met in dat soort periodes teveel te gaan "vet mesten".
Twee schepjes protifar door de melk of yoghurt heen wil wel eens heel goed helpen. Normaal begruiken mensen dit om af te vallen als maltijd vervanger maar er zitten veel eiwitten in die dus net even wat extra's geeft
wij hebben tussen de 14 en 18 maanden een tijdje op peutermelk gezeten voor onze dochter, omdat ze slecht aankwam (al langer daarvoor), dit leek toch wel wat te doen. Dus ik zelf zou die stap weer maken denk ik. Verder inderdaad erop letten dat je kindje volle prodcuten krijgt. Veel meer kun je niet doen denk ik. Het hersteld zich van zelf weer waarschijnlijk. Ik weet ook niet hoe groot je kindje is? Ik kan me voorstellen als hij toch al niet zo flink is, dat het dan vervelend voelt, maar ondanks dat, kunnen ze het best wel hebben... Onze dochter woog nu met haar 2 jaar 11.4 kilo en was 88 cm. Maar die was dus wel flink gegroeid in 5 maanden , 5 cm + 1 kilo - maar die is dus 4 maanden ouder, mogelijk komt die spurt nu bij jullie ook wel vanzelf...
Mijn dochter weegt nu ook al maanden hetzelfde. Ze wordt wel langer maar komt niks aan. Ze wordt dus ook steeds slanker, en ze eet als een dijkwerker. ('sochtends 2 boterhammen, 'smiddags 2 of 3, 'savonds best veel avondeten, vooral groente) Tussendoor krijgt ze ook nog wel eens wat lekkers en fruit natuurlijk. Tja, ze is de hele dag aan het spelen, dus het zal wel goed zijn
Mijn zoon was tijdens het laatste bezoek op het CB ook weinig gegroeid, zat onder de lijn met zijn gewicht. Ik gebruik nu ook volle producten voor hem volle melk e.d. Maar hij eet wel gewoon bruin brood (wit lust hij ook niet...) Maar ik moet binnenkort weer heen en ik denk dat mijn zoon nu flink zwaarder is, hij eet nl weer veel meer dan de laatste keer en ik merk het gewoon als ik hem tillen moet... hij wordt nu echt zwaar
Als ik onze weegschaal mag geloven is onze dochter het afgelopen halfjaar ook nauwelijks aangekomen, maar wel gegroeid in de lengte (ze is ook altijd erg actief). Zijn fases, zou me er niet heel erg druk om maken. Merk dat ze de laatste dagen in ene weer meer gaat eten, dus wie weet gaat haar gewicht ook weer ietsje omhoog Zolang je kindje actief bezig blijft kreegt hij genoeg binnen zou ik zeggen.. Anders zou hij wel futloos e.d. worden, toch?
Hier ook maar een dikke halve kg op 8 maanden. Maar daar ben ik zelf heel blij mee want die van ons was altijd aan de zware kant terwijl hij erg gezond eet.
Een vriendin van mij, haar dochter had echt problemen met eten. Ze loopt volgens mij qua lichamelijke ontwikkeling ongeveer bijna een jaar achter. Ze is nu 2 en half, en is net zo groot en zwaar als onze dochter van anderhalf (die eigenlijk al te licht is). Zij heeft een tijd bij een dieët tiste gelopen en kreeg ook het advies van roomboter, bruin brood, volle producten ect etc Zij moest zelfs tot 2 jaar oud haar kind s'nachts nog een nachtfles geven...zodat ze maar genoeg binnen zou krijgen. Ze had hiervoor een speciale soort van (baby poeder) melk op recept.