Help???

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door xdaphx, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xdaphx

xdaphx Lid

4 aug 2010
    43
    0
    0
    Hee meiden,

Ik zit in een dilema.. ik weet niet of dit het juiste topic is, maar wil het even kwijt..
    Ik word over een maand 19 en ben net getrouwd!
    Mijn vriend word over 2 maanden 23. Ik zit erg te twijfelen of ik zal stoppen met de pil... aan de ene kant denk ik, is het wel slim... ik ben nog zo jong... eerst een diploma is misschien handiger (ik wil er voor mn kind zijn als ik er 1 krijg)
    En ben bang voor de reacties van andere...
    Maar aan de andere kant willen mijn man en ik jong ouders worden en het lijkt me zo geweldig zo'n kleintje!
    Op mijn werk loopt het allemaal niet zo lekker, vervelende begeleiders etc. dus nu heb ik 20 augustus m'n eindbeoordeling en als die onvoldoende is moet ik weg daar! Dus ik denk dat ik dan een thuisstudie wil gaan doen maar dat ik dan wel stop met de pil... Ik vind het zo lastig allemaal....
    Maar het duurt toch ook lang voor je zwanger kunt raken als je stopt met de pil?
    Iemand tips/advies voor me? Want ik zit zelf erg te dubben...

2. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Hoi!

Als je al zulke twijfels heb, zal ik nog even wachten met het krijgen van een kindje.
    Maar als je er helemaal achter staat (en je man ook) moet je het doen!

Ikzelf ben ook 19, en mijn zoontje is nu 9.5 maanden oud.
    Toen ik 18 jaar was, ben ik dwars door de pil heen zwanger geworden, ik was al 13 weken toen ik erachter kwam, en heb ook geen moment getwijfeld of ik het zou houden of af zou staan.
    Ik zat/zit ook nog op school, en ik kan je (vanuit mijn ervaringen) vertellen dat het heel zwaar en lastig is, school met een kindje te combineren! Natuurlijk heb je de kinderopvang, maar ik persoonlijk wil mn kindje er niet altijd naar toe brengen, heb gelukkig een heel lieve oma en moeder die graag op mn zoontje passen wanneer ik naar school ben.
    Ook moet ik eerlijk bekennen dat de motivatie om naar school te gaan, soms behoorlijk weinig - tot niets is, als je 's nachts nachtvoedingen moet doen, of een slechte nacht hebt gehad, of gewoon weg, omdat je liever bij je kindje wilt zijn.

Maar als je het echt wilt, zou ik er voor gaan hoor ;)
    Succes met jullie beslissing!

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ja dat is altijd een gevoels-beslissing denk ik. Als jij en je man er aan toe zijn, waarom niet?
    Wat natuurlijk meetelt is, heb je het financieel goed voor elkaar? Je moet natuurlijk wel een goede financiele basis hebben. Dus kunnen jullie rondkomen van 1 inkomen. Je moet ongeveer rekenen dat een kindje 17% van je inkomen kost.
    Studeren en een kindje is erg hard werken, maar er zijn vrouwen die dat lukt. Maar zeker met een thuisstudie moet je veeel discipline hebben. Dat moet je natuurlijk voor jezelf bepalen.
    Een kindje is prachtig en superleuk, maar ook loodzwaar, zeker de eerste tijd. Mijn ervaring is (ook van vriendinnen) dat je relatie behoorlijk op spanning kan komen te staan, een stabiele relatie is dan natuurlijk heel belangrijk.
    Enne je kan gelijk zwanger raken als je stopt met de pil hoor.
    Het kan ook best een jaar duren, maar het kan natuurlijk ook gelijk in de eerste ronde.
    Reactie van anderen pff, die krijg je op elke leeftijd. Ik was 25 bij de eerste en ik kreeg ze ook. Dus daarover moet je je niet druk maken, het is jullie leven.
    Succes met het maken van een beslissing!

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    das een beslissing die je alleen zelf kunt maken. het is vast wel zwaar idd een studie met kindje zoals hierboven ook al stond dat je dan veel zelfdicipline moet hebben. en als je er toch al bijna bent zou ik persoonlijk wachten tot je in ieder geval je diploma hebt dat voelt dan vast beter je hebt jah nog tijd.
    je kunt dus echt in een keer zwanger worden hoor hoeft niet maar kan echt wel.

en de reactie krijg je altidj wel hoor.

zelf ben ik ook op mijn 19e getrouwd de een die vroeg en wanner komt dan de kleine? de ander vroeg goh is het een moetje Pfff, dus ook met het trouwen zo vroeg had ik al reacties. wij hebben eerst nog ff 2 jaar samen genoten van het getrouwde leven. en zijn toen begonnen enn zo had ik op mijn 22e mijn eerste kindje en nu met 26 de tweede. wilde zelf altijd voor mijn 24e moeder wordne en das dus gelukt en bevalt me prima. nu is mijn man wel wat ouder dan mij maar goed dat maakt dan niet uit.
    als je er helemaal achter staat dan moet je het doen maar je hebt nog tijd zat hoor dus als je eerst andere dingen wil doen zou ik dat eerst nog doen zoals dus een diploma das altijd handig toch.

5. Sabine

Sabine Actief lid

5 aug 2010
    102
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik sluit me aan bij de dames voor mij! Uiteindelijk ben jij degene die beslissen moet (Samen met je partner)
    Succes met welke keuze je dan ook gaat maken! Volg ten alle tijden je hart!

Deel Deze Pagina