Hoi Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden (eind deze maand). Ik merk dat ik heel veel bezig ben met het feit of hij wel genoeg kan. Bah, wordt er gewoon chagerijnig van! Is puur mijn eigen onzekerheid. Zo maak ik me zorgen dat hij zelf zijn flessen niet vasthoudt, niet zelf zijn stukjes brood pakt en niet uit tuitbeker/rietjesbeker wil drinken, alleen maar de fles met opvolgmelk. Ook kan hij heel wild zijn met andere kindjes, heeft hij niet echt in de gaten denk ik. Aan de andere kant is hij wel heel sterk, tijgeren en zitten lukt al een hele tijd. Nu trekt hij zich zelf op en gaat hij zelf staan. Hij is supervrolijk en lacht de hele dag door. Baal ervan dat ik hier zo mee bezig ben.... Ben op zoek naar tips, ervaringen, geruststelling????etcetc Bedankt!
he-le-maal goed!!! niet doen, je kindje is zijn eigen persoontje!!!! zonde!!!!! geniet ervan, het gaat al zo snel!!!!
Zo te horen ligt ie volgens mij prima op schema hoor. Zou me echt geen zorgen maken. Onze dochter doet ongeveer hetzelfde.
Kindjes kunnen niet in alles even snel zijn. Je zult merken dat ie op sommige vlakken voor loopt en op sommige wat achter, maar dat komt echt wel goed. Mijn dochter snapte ook pas heel laat de tuitbeker (bij 12 maanden) en drinkt pas sinds ze een maand of 14 is zelf met beide handjes haar fles leeg. (Misschien was ze gewoon lui....?) Maar ze is verbaal weer volop aan het ontwikkelen en zegt al meerdere woordjes.
Mijn dochtertje krijgt het ook niet voor elkaar om zelf uit de fles te drinken... naja ze probeert het wel eens maar houdt 'm niet ver genoeg omhoog. Maar ik vind dat ook niet nodig. Tuitbeker/rietjesbeker zou ik niet weten, die heeft ze niet. Ze drinkt soms wat uit difrax oefenbeker en als ik weg ben heb ik wat thee of water in flesje. Verder krijgt ze nog bv. Hier is ze vrij snel. Ze kruipt, zit, staat, nu ook vasthouden met 1 handje en loopt net langs de tafel. Ze vindt hier andere kindjes erg interessant maar voorzichtig zijn is ook erg moeilijk.
Is helemaal prima hoor! Mijn zoontje kon pas met 1 jaar uit een tuitbeker drinken en zijn fles vasthouden. Zelf een broodje met een vork prikken kon hij ook pas rond die tijd.
Pas was er een programma op t.v bij pauw en witteman ofzo. hoorde ik van mijn vader en daar was een expert en die vertelde dat veel moeders van tegenwoordig hun kind te snel willen laten gaan en dringen zowat "opdringen" of onzeker worden als ze denken dat hun kind langzamer is dan een ander, de reden daarvoor zei hij; "Mr Google" doordat we tegenwoordig zowat alles opzoeken op google gaan we ook kinderen vergelijken met elkaar.... Maar het ene kind is het ander niet! En ieder kind doet het op zijn eigen tempo... Zo werd er volgens mijn vader ook verteld dat die man vertelde dat er soms ouders bij hem kwamen die niet snapte waarom hun kind nog niet liep ofzo (terwijl ze toen net een jaar waren ) of een kindje dat pas net liep dat slofte wat ze er uit wilde hebben omdat dat niet hoorde... Maak je niet druk! Je kleine doet het goed, niet teveel vergelijken en lezen over andere kinderen, je niet onzeker voelen, jou kleine gaat vanzelf alle andere dingen doen!
Klinkt toch prima! Volgens mij is het zelfs snel dat hij nu al kan staan. Hier echt een leek op dit gebied, ik maak me er helemaal niet druk om zelfs. Ieder kindje heeft zijn eigen ontwikkeling en heeft zijn/haar eigen persoonlijkheid. Zolang er geen vreemde onrustwekkende ontwikkelingen zijn is het toch prima? Eva kan ook niet uit een tuitbeker drinken of zelf haar beker vast houden. Gewoon oefenen en dan komt het vanzelf wanneer het komt. Dus relaxxxxxxx !
Hoi Dank je voor jullie reacties! Tja, en ik weet dat jullie allemaal gelijk hebben. Waarschijnlijk ben ik bij een (hopelijk ooit) 2e kindje een stuk zekerder van mezelf. Ik maak me ook druk om niks, dat weet ik. Ben megablij dat we een gezond kindje hebben, de rest komt allemaal vanzelf. Maar ja, je verstand en (onzekere) gevoel zijn 2 verschillende dingen he...... Ik denk dat "Mr Google" idd een grote boosdoener is, er wordt denk ik ook steeds meer vergeleken met elkaar. Kan natuurlijk ook positief uitpakken, maar in veel meer gevallen je ook alleen maar onzekerder maken! Had dat programma wel willen zien, was wel wat voor mij geweest denk ik, haha! Gelukkig heb ik een vriend die een stuk onbezorgder is en me af en toe eens even "tot de orde" kan roepen! Groetjes!
Dingen die jij beschrijft dat hij zou moeten kunnen horen echt pas bij een dreumes hoor. Zoals hierboven gezegd, probeer je kindje niet zo snel mogelijk 'groot' te laten worden, geniet maar nog even van de baby
Levi hield de fles wel zelf vast, maar niet hoog genoeg, maarrr.. /Zo ineens.. Sinds gister gooit hij z'n koppie naar achter en drinken maar! Zo grappig altijd.. Dan kan hij iets nieuws en dan doet hij het echt con-ti-nu!