Vandaag is eindelijk de babykamer klaar. Ben er helemaal blij mee Maar het vervelende is dat me ineens een angst overvalt. Zo van: ''Help! Wat nou als er iets misgaat vlak voor of tijdens de bevalling. Dan zit ik straks in een leeg kamertje'. Echt een heel naar gevoel Heb dat eigenlijk nog niet eerder gehad. Herkennen jullie dit?
Het schiet wel eens door me hoofd van o wat erg voor de mensen die zonder kindje thuis komen maar echt van dat het mijn baby ventje het kan overkomen daar heb ik niet zoveel angst tot nu toe heb meer angste van het zal toch niet gehandicapt raken tijdens de bevalling.
Ja heb ik ook. KAmertje is op een paar details na klaar en soms denk ik van; stel dat er iets mis gaat..........dan kan ik daar nooit meer naar binnen. Al die kleertjes die daar al klaar liggen. Ze zullen altijd van DIT kindje zijn. Dat is de keerzijde van zulke grote en intense liefde, de angst om het kwijt te raken is net zo groot, zo niet groter. Probeer maar te denken dat de kans dat het allemaal goed gaat toch echt groter is dan dat het fout gaat.
@Lilly: Niet teveel naar de vlindertjes tuin gaan heb er 1x snel gekeken en er slapenloze nachten over gehad
Die waarschuwing komt helaas te laat Ga er ook niet meer heen, het verhaal van Inthe greep me zo aan...... Het is trouwens ook niet zo dat ik echt bang ben dat het mij zal overkomen. Gek genoeg heb ik juist nooit aan de gezondheid van mijn kindje getweifeld. (terwijl de afgelopen maanden door omstandigheden niet zo leuk waren voor mij). Ook voor de 20 weken echo was ik niet zenuwachtig. Vond het vooral leuk en wilde graag weten wat het geslacht was Maar heel soms, bijvoorbeeld als je zo'n verhaal als dat van Inthe leest dan stel je je toch voor dat jij het bent. En het idee dat dat kamertje af is maar dat mijn kindje er niet in zou liggen.......je kijkt gewoon zo uit naar de komst van je kindje en het idee dat hij/zij dan toch niet zou komen........dat soort gedachten moet je snel vervangen door leuke Maar het hoort er ook wel een beetje bij denk ik