onze zoon heeft de eerste 6 maanden alleen maar borstvoeding gehad. met 5 maanden en 3 weken begonnen we met de fruithap te oefenen. ging goed. nu zei cb dat hij nu ook pap moest hebben. ik was nu ook bezig met het overstappen van borstvoeding naar flesvoeding ( heb daar een schema voor gekregen ) hij kreeg 5 keer bv + kwart stukje fruit nu krijgt hij dus 3 keer bv ( s'morgens, s'middags en s'avonds laat ) tussendoor fruithap ( heel stuk fruit ) en nu 1 keer pap. maar nu opeens weigert hij de fles! de bv drinkt hij wel. wat moet ik nu doen? of zou het te veel zijn voor hem? want vanaf morgen zou de middag bv vervangen mogen worden. maar als hij geen fles wil drinken durf ik niet verder af te bouwen.
Misschien is het allemaal wat teveel? Hoe maak je de pap aan? Die moet je ook rekenen als melkvoeding + 3x borst + een heel stuk fruit da's best veel voor een baby van 6 maanden!
de pap is melkpap van bambix va 6 maanden, kan met water aangemaakt worden staat op de verpakking. misschien inderdaad te veel. maar vandaag heeft hij heel erg weinig gehad over de hele dag. kan het ook komen omdat er een tandje doorkomt? dat ze daarom niet willen eten? ik ben heel erg bezorgd. vond de bv wel heel erg fijn om te geven altijd, maar helaas vanwege mn gezondheid moet ik stoppen met de bv. daar baal ik best wel van
Dat is zeker balen! Ik bedoelde trouwens niet dat de bv misschien wat veel was, daar mag je zoveel van geven als je wilt. Ik doelde meer op de granenpap, dat hij daar wellicht nog niet aan toe is. Hij moet wel voldoende drinken, da' s het belangrijkste!
Mijn dochter die eet slecht brood en dan moesten we van het consultatie bureau ook granenpap gaan geven maar tot op heden is dit geen succes (net als brood) dus ze krijgt hier een gewone fles. Zou gewoon eerst overgaan op de melkvoeding en dan later nog eens proberen pap te introduceren.