Bij mijn zoontje komt sinds gisteren zijn eerste tandje door, je kan nu nog maar een klein puntje zien. Nu is mijn vraag, wanneer begonnen jullie met poetsen? Meteen zodra er een stukje tand te zien is of pas als hij er (bijna) helemaal door is?
Geadviseerd wordt soms zelfs voor je een puntje ziet zodat ze er aan wennen maar nu het puntje er is zeker al beginnen.
wij zijn begonnen zodra er iets te zien was. Beneden poetsen vind onze knul geen probleem maar zodra het borsteltje omgedraaid wordt moet hij huilen, ws doet het hem pijn omdat er nog steeds tandjes aankomen. Ik poets/masseer dan zijn tand(vlees)met mijn vingers..met ietsie tandenpasta erop, dat vind hij ook niet echt joepie maar hoeft er niet bij te huilen.
wat voor tandenborstel gebruiken jullie dan en welke tandenborstel? En wanneer poets je, ochtend of avond of beide?
Oh ik ben pas begonnen toen het echt een streepje was hoor, dan hebben ze nog tijd genoeg om eraan te wennen . Ik poets met een babytandenborstel van Oral-B en peutertandpasta van Elmex, elke avond voor ze naar bed gaat. Twee keer per dag poetsen hoeft pas vanaf 2 jaar uit mijn hoofd.
Gisteren gevoeld en vandaag begonnen (moest nog even een tandenborstel kopen!) Poetsen wanneer het eerste puntje door is! Eén keer per dag is genoeg tot 2 jaar
hier ook bij het eerste puntje. Tot 2 jaar heb ik volgens het advies 1 keer per dag gepoetst: 's avonds voor het slapen gaan. En vanaf dr 2e verjaardag poets ik 2 keer per dag, ook na het ontbijt nu.
Ook hier vanaf het eerste puntje al meteen poetsen, kunnen ze er meteen aan wennen. Wij hebben voor de kleinste een kleine oral B tandborstel (met rond handvat met een gat erin) en Elmex kindertandpasta.
Bij Isabelle heb ik vandaar ook 't eerste puntje ontdekt, wij gaan dus morgen even een tandenborstel kopen. Die hadden we nog niet in huis, want ik had 't nog helemaal niet aan zien komen . Wij poetsen 1 x per dag (tot 2 jaar).
Nou tanden gepoetst en hij vond het helemaal niet erg, gelukkig maar. Ik gebruik ook de elmex peutertandpasta. De tandenborstel heb ik in het kraampakket gekregen als extra'tje dus geen idee welk merk.
Wij zijn ook begonnen vanaf het eerst puntje, ze vind het heel leuk, maar wil wel de hele tijd de tandeborstel afpakken en er zelf op bijten. Dat laat ik dan even doen nadat ik klaar ben met het poetsen.