Welke maat van het zomer?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by spriet, Jan 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Ik ben gewend dat mijn dochter vanaf de geboorte door de maten heen vloog, ik kocht iets en binnen no time was het weer te klein en nu groeit ze niet meer zo snel.

Ze is nu 72cm en 8.7kg en draagt van bijv hema, h&m dirkje, maat 74 en van noppies maat 80.

Ze zat altijd boven de gemiddelde groei lijn maar na de laatste meting zat ze op de gemiddelde lijn en die zou ze volgens de cb arts ook wel blijven volgen.

Dus nu denk ik dat ze vna het zomer gewoon met 80 toe kan of gingen jullie kids (die gemiddeld waren) dan ook al naar 86 toe?

Vind het zo zonde dat als ik nu wat leuks zie en koop dat het straks alsnog niet gaat passen.

2. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

Aug 30, 2008
    823
    0
    0
    België
    Mijn dochter is van de maand juni, en heeft vorige zomer de hele zomer maat 80 gedragen. Ze is gemiddeld van lengte, en ze is fijn gebouwd.

3. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Noor draagt al ruim 10 maanden 74/80. Gisteren viel me pas op dat haar spijkerbroekje wat 'hoog water' gedrag vertoont.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter is geen geschikt voorbeeld dus daar heb je niets aan, ze zit nu nml pas in 86/92. Maar als ze nu in 74 zit, dan zit ze van de zomer waarschijnlijk in 80. Maat 86 is een rare maat, het is de laatste maat van de babymaten en valt meestal veel groter dan maat 80 soms zelfs groter dan mt 92! Het ene merk maat 86 is dochter te klein terwijl het andere merk nog ruim zit. Zelf van 1 merk kan het veel schelen!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Lisa is even lang en zwaar als jouw dochtertje en Eva was met 10 maanden ook zo lang en zwaar. Eva was met 1,5 jaar, eind juni, ongeveer 80 cm en het meeste wat ik had was maat 86. Sommige jurkjes kon ze begin van afgelopen zomer nog net aan ;) (toen was ze ongeveer 89 cm).

Ik denk dat het er net om hangt, want jouw dochtertje is eind van de zomer pas 1,5 jaar en dan waarschijnlijk pas zo'n 80 cm. Dus ik denk dat het van de zomer nog maat 80 wordt. Lisa gaat waarschijnlijk gewoon in maat 86, aangezien ik daar dus de zomerkleding van heb (en als het echt niet kan koop ik nog wel wat dingetjes in maar 80 ;))

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou voor 1 maatje groter gaan dan dat ze nu draagt. Hier zat ze vanaf maat 80 langer in haar kleertjes, vanaf september/oktober ongeveer en dat past ze nog wel eventjes. Van onder draagt ze 74.
    Ik koop nu voor de zomer maat 86 (boven) en 80 (onder).
    Ze is hier nu 74 cm en 9,5 kg.

7. Vind het heel moeilijk heb hier tweee meiden en als ik dna kijk twee heel verschillende meiden
    De oudste was 10 maand paste ze nog maat 68/74
    de jongste bijna 6 maand zit nu in 68/74
    dus durf echt niet meer te kopen op de gok
    en als er uitverkoop is ja de meeste kan je zomer en winter wel aan met bijvoorbeeld een maillot of truitje

Share This Page