Besmettingsgevaar?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mammie1982, Feb 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Moest gisteren en vanmorgen even de katten van mijn ouders te eten geven. Mijn ouders zijn een nachtje weg.
    Toen ik daar vanmorgen kwam, tilde mijn man de kat op en ik ging hem aaien over zijn buikje. Hij kwam met zijn snoetje tegen mijn wang aan. Mijn man zei nog, hij stinkt naar poep. Maar ik zag niks aan hem, dus ik dacht niks aan de hand. Heb thuis ook 2 katten dus ben wel wat gewent. Maar doe uiteraard niet de kattenbak.

Toen ik de bijkeuken in liep zag ik een plas met diaree voor de kattenbak liggen. Ik dacht o jee! Heb het maar laten liggen (sorry pa en ma).

Maar toen later ging ik me toch een beetje zorgen maken, omdat ik hem toch geaaid heb. En hij met z'n neusje tegen mijn gezicht aan zat, vlakbij mijn mondhoek.
    Ik heb mijn handen gewassen en gedesinfecteerd met handgel desinfect (van die alcohol troep) en mijn gezicht gereinigd.
    Maar het zit me toch niet lekker. Zeker omdat het een jong katje is, dat pas sindskort buiten komt.

Wat denken jullie?

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik zou het toch voor de zekerheid bespreken met je HA hoor.

Ik denk dat het geen kwaad kan maar zeker weten doe je het niet.

Succes! Ik hoop dat het allemaal onschuldig is!

3. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    ik zou ook eventjes bloed laten trekken als ik jou was, gewoon voor de zekerheid. ik snap dat je je zorgen maakt, zou ik ook doen. ik had ook zoiets stoms vanmorgen, was mijn kast aan t opruimen op de manege en daar lopen ook katten rond en die poepen daar alles onder. ik dacht nog goed mijn handen wassen erna, niks aan de hand. haal ik net mijn vinger open aan een vijl op de kast! bloeden als een gek.. dus ik zit ook ff te denken wat ik zal doen en of ik naar de HA ga.

succes ermee en ik denk zelf dat het meevalt hoor als je je goed gewassen hebt:)

4. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje das ook toevallig! Bagger is dat he! Die onzekerheid tijdens de zwangerschap!
    Dat wondje van jou bloed vast goed schoon hoor!
    En de kans op afwijkingen door een toxoplasmose besmetting is bij onze zwangerschapsduur wellicht niet meer zo groot als in het begin v/d zwangerschap. Maar toch voel je je zo ontzettend verantwoordelijk voor je kleine. Jij ook succes

5. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    ik weet precies hoe je jevoelt! erg he? ik zit dan maar te piekeren maar ik probeer t gewoon los te laten nu. ga jij nog naar de HA?

6. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk het niet. Ik denk dat ik het woensdag met de verloskundige ga bespreken. Heb dan controle. En jij?
    Ben echt zo blij als ik mijn meisje veilig en gezond mag vasthouden over een 3 maanden!

7. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

hoelang heb je al katten?? als je zelf al jaren katten hebt dan ben al hoogst waarschijnlijk al eens besmet geweest met tosmoplasmose.
    ookal zou je nu besmet zijn kunnen niks anders doen als bloedprikken om het te bevestigen. behandelen heeft nu geen zin want jij kan het al gehad hebben en de baby kunnen ze als hij/ zij het al heeft pas na de bevalling behandelen.
    je merkt dat dan door dat hij/zij oa huiduitslag krijgt en dan moet je dan zo snel mogelijk melden.

ik weet dit omdat ik zelf een 2 weken geleden dacht besmet te zijn( kussentje wat naar kattenontlasting rook en ik erop gelegen had) moest toen vanwege andere klachten naar de gyneacoloog in het UMCG en heb het toen na gevraagd en kreeg bovenstaand verhaal te horen.
    dat bloedonderzoek heb ik niet gedaan omdat als eruit komt dat je besmet bent het geen garantie is dat de baby het ook echt heeft en je dan zorgen gaat maken over wat er mogelijk allemaal zou kunnen gebeuren.

kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, zou het idd ook wel even melden maar het hoeft niet zoveel kwaad te kunnen ook omdat je daarna je handen enz goed schoon gemaakt hebt

8. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    nou dit stelt ons wel enigzins gerust he:)

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

ja maar mij niet :( Ik heb thuis ook 2 jonge katjes.. die overigens niet buiten komen aangezien ze nu ongeveer 4 maanden zijn.
    Ik kom sowieso al niet aan de kattenbak, maar af en toe loop ik met blote voeten door de woonkamer, en heb al eens gehad dat ik dan door verdwaalde kattenkorrels liep.
    Dat kan geen kwaad neem ik aan?
    En als ik het katje oppak of aai, kan dat toch ook geen kwaad??
    Verder hou ik ze al zo veel mogelijk uit mn buurt, (heb ontzettende hekel aan ze nu ik zwanger ben :)) maar af en toe moet ik ze wel eens ergens onder vandaan plukken.

10. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ik denk niet dat je je zorgen moet maken, zover ik weet en kan vinden op internet komt dit voor bij katten die buiten komen en jij beschrijft dat jouw katten binnen blijven.

11. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Bloed prikken heeft niet veel nut. Als ze toxoplasmose aantreffen, kunnen ze er niet uit opmaken of het een oude of nieuwe besmetting betreft.

Zo snel wordt je trouwens niet besmet... Ik heb al heel mijn leven 1 of meerdere katten. Voor mijn zwangerschap heb ik me laten testen op toxoplasmose. Ik ging ervan uit dat ik dat allang zou hebben en als ik dat zeker wist, zou ik meerdere dingen mogen eten. Maar tot mijn verbazing heb ik nog nooit toxoplasmose gehad!

12. Isodora

Isodora Actief lid

Jan 4, 2010
    173
    0
    0
    Een kennis van ons is bioloog en die zegt dat je de kattenpoep zowat moet opeten omdat te kunnen krijgen.

Share This Page