mijn kleine manneke van bijna 10 maanden is enorm afgevallen na 2x een dubbel oorontsteking en niet eten die dagen. hij was de eerste maanden van zijn leven een heerlijk ronde kleine sumo baby. na die eerste x ziek met 7 maanden is dat enorm verminderd. hij is nu echt heel dun, heeft waarschijnlijk ook een of meerdere allergieen waarvoor we morgen eindelijk bij de dermatoloog zitten (ivm heftige eczeem op wangen). hij is de afgelopen 3 maanden nauwelijks gegroeid in lengte en in gewicht. en nu dus zelfs afgevallen nu wil ik hem sinds hij vandaag weer eet weer lekker laten groeien. op een gezonde manier uiteraard. waar groeien ze van behalve de standaard melk, fruit, groente etc?
Volle producten, bijv volle yoghurt. Weet niet of hij nog pap krijgt, mijn dochter krijgt nu bijv. 2 papflessen per dag (is nooit echt een dikke geweest, maar als ze ziek is geweest blijft er helemaal niks meer over). Of een boterham extra aanbieden. Maar vooral niet teveel druk op het eten/aankomen leggen. Vaak zie je dat ze als ze zo'n tijd ziek zijn geweest dit toch zelf weer in willen halen. En ze worden op deze leeftijd meestal ook een beetje minder chubby he, door het bewegen (rollen,kruipen etc), en ja dan helpt zo'n ziekte periode ook niet mee. Wel sneu hoor, dat je zoontje zo ziek is geweest.