Misschien een hele domme vraag, maar zie dat een aantal meiden het over bruine afscheiding hebben en dan de volgende dag ongesteld..maar ik dacht altijd dat je al ongesteld bent vanaf het moment dat de bruine afscheiding "hallo" zegt..dus ik reken die dag dan als de eerste dag ongesteld, meestal heb ik de volgende dag of de dag erna een bloeding en dan weer op het laatst bruine afscheiding..hoe zien jullie dat Liefs visje
Vanaf het moment dat het doorzet, dus rood bloed verlies, is dag 1. Ik was laatst bij de gynaecoloog en heeft dit bevestigd.
Hey, Ik heb deze keer 2 dagen lichtroze bloedverlies gehad en dag 3 en 4 helder rood. Tellen jullie dan vanaf dag 3 (welke dan dus dag 1 vd cyclus gaat worden)? groetjes Loes
Wat doen jullie eigenlijk als je 's avonds om 22.00 uur ongi wordt? Reken je dan die dag of de hele dag die erop volgt? Ik heb trouwens geen last van bruinverlies, ik heb meteen helder rood verlies...
Als je om 22 u ongi wordt, tel je de volgende dag als cyclusdag 1. Als je na 18 u ongesteld wordt, tel je die dag niet mee. Als je ervoor ongesteld wordt, dan tel je wel dezelfde dag als dag 1. Bruinverlies telt inderdaad niet mee. Dat is oud bloedverlies van je vorige cyclus, ookal kondigt het vaak je menstruatie aan. Je begint pas te tellen als je helderrood bloedverlies hebt en het ook echt doorzet.
ik heb heel lang alleen maar bruin gehad, dus dat scheelt dan toch wel iets per persoon. ik telde dus wel vanaf 1e bruine-dag maat ligt er ook aan hoeveel bruin en weinig rood je hebt
mijn gyn zegt. de eerste cyclus dag is als je helderrood bloed verliest en dat voor 12 uur smiddags ongi bent geworden. na 12 uur dan is de dag erna cyclusdag 1
Ik heb dus precies hetzelfde probleem, toen ik de pil nog slikte had ik misschien twee of drie dagen rood bloedverlies, maar ik telde wel vanaf de eerste dag dat ik dat bruine had..dus ben nu een beetje in de war geraakt en vind het zo raar om te wachten tot ik (helder)rood bloed verlies en moet er wel aan wennen hoor.