Hoi meiden, Vanmorgen vroeg werd ik wakker met erge buikpijn boven in mijn buik. Normaal gesproken gaat dit weg al ik mij omdraai, maar nu bleef het. Als ik lig, is het het ergst, dus ben mijn bed maar uitgegaan en nu ik zit gaat het ietsje beter. Het is een beetje een trekkerige/stekende pijn over mijn hele bovenbuik. Heeft iemand een idee wat dat kan zijn? Heb er verder geen harde buiken o.i.d. bij (ook nog nooit gehad).
is het een band die trekt over de boven kant van je buik?? Heb je ook hoofdpijn?? Als je deze vragen met ja beantwoord de verloskundige bellen!! Dan is er een kans op zwangerschapsvergiftiging.. suc6
Geen hoofdpijn of misselijkheid en de hele zwangerschap eigenlijk al een vrij lage bloeddruk. Laatste keer het hoogst : 130/70. Wel de vk gebeld en die komt nu even kijken...
Ze is net geweest, bloeddruk was wel gestegen (134/78) en voor mijn doen hoog. Moet dus terugbellen als ik beroerd wordt of sterretjes ga zien. Verder zou het kunnen dat het komt doordat we gisteravond naar een verjaardag zijn geweest en daarvoor 2x 1,5 uur in de auto gezeten hebben (spierpijn), maar dat denk ik zelf niet, aangezien ik vannacht helemaal geen last had toen ik naar de wc ging. Het is nu wel weer afgezakt, dus ik probeer me vandaag een beetje rustig te houden en dan hopen we dat het wegblijft
Weet niet of je veel last van maagzuur hebt ofzo? Hier hele pijnlijke maagzuur steeds en daardoor soms ook dat nare gevoel. Wel elke keer goed laten controleren hoor, beter 3x teveel dan 1x te weinig.
Toen ik dit had kwam het doordat de billetjes tegen mijn ribben duwden en het werd iets beter als ik ging liggen of staan.
Ik heb dit inderdaad ook doordat mijn kindje heel hoog zit en dus met de billetjes tegen mijn ribben aandrukt!
Bedankt voor jullie reacties Heeft hier nog de hele ochtend geduurd, daarna trok het weg. Vk had op de kaart gezet dat m'n bloeddruk 134/82 was (normaal onderdruk van 60) en we vermoeden dus dat het echt daarvandaan komt. Moet nu rustig aan blijven doen en maandag weer op controle komen.. Kleine ligt niet met de billetjes tegen m'n ribben en het is heel anders dan maagzuur (heb ik ook al de hele zwangerschap heel erg). Voelde echt als een band om m'n bovenbuik zeg maar...
Bij het HELLP syndroom (zwangerschapsvergiftiging) heb je niet altijd een (te) hoge bloeddruk, maar wel klachten als band gevoel, evt. pijn ter hoogte van je lever, eiwit in je urine (kan alleen ondekt worden door een stickje erin te doen, hebben ze bij de vk of in het ziekenhuis) sterretjes zien, tintelingen in je vingers. Gelukkig neemt de vk je serieus en is ze langs geweest, maar als ik jou was zou ik vragen of je bloed geprikt mag worden op lever- en nierfuncties en je urine gestickt op eiwit. Alleen dan kun je echt iets uitsluiten... Veel sterkte en hopelijk valt het allemaal mee! Groetjes, Caitlin