Zoals de titel al zegt, wie heeft er ervaring met de babymee? Dat is een soort rekje waar je de Maxi Cosi achterop de fiets kan zetten Afbeelding Wie heeft er eentje en is er helemaal tevreden over Zit het stevig? Hobbelt het niet te veel voor de baby? Want aangezien ik geen rijbewijs heb, en dus alleen maar een fiets heb, lijkt het mij wel lekker om met mooi weer een rondje te fietsen
En natuurlijk om naar het consultatiebureau en andere afspraken te gaan enz. lijkt het me ook wel handig...die zitten hier niet echt om de hoek, en om dan het hele stuk te lopen met de kinderwagen, ben ik wel een half uur onderweg...
ik vind het er zo eng uitzien maar ik zie steeds meer mensen met zo'n ding fietsen.. maar volgens mij mogen ze pas vanaf drie maanden mee op de fiets in de MC (weet ik niet zeker)
Ja dat had ik ook gelezen dat ze er dan vanaf 3 maanden in mogen Ik heb hier in de buurt nog niemand gezien met de babymee
Ik ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden om de kleine mee te nemen op de fiets straks inderdaad. Zit met hetzelfde probleem: geen rijbewijs. Nadeel is dat het bijna najaar is als de baby volgens mij mee mag op de fiets. Dus of je dan daadwerkelijk zo vaak de kleine mee neemt op de fiets?? Hier is het in ieder geval ook nog een dilemma.. Dus ik lees even mee.
Ik heb me er ook wel eens in verdiept en geloof dat de veiligheid niet top is. Maar weet het niet zeker (geen ervaring mee dus)
Wilde ook nog een nuttige reactie geven dus hier wat ervaringen: Fietsenmetkinderen.info - Ervaringen van andere fietsers met een maxi-xosi op de fiets= Kindje op Komst forum :: Bekijk onderwerp - Baby-mee/ Babybike - baby mee op de fiets Ervaringen Steco Baby-Mee?, pagina 1 - Kinderen - Viva.nl
Geen persoonlijke ervaringen ermee, maar wel mensen ermee zien fietsen. Ik vind het een heel eng ding. Maxi cosi wiebelde en stuiterde enorm, leek alsof het er elk moment vanaf kan vallen. Ik ga het niet eens overwegen voor mijn kindje. Dan zoek ik liever een andere oplossing (bijv. zo'n aanhangwagen voor de fiets), dan zo'n eng wiebel ding. Maarja, zelf dus geen ervaring, het is maar een idee wat ik erbij heb.
Ik heb een baby mee gebruikt en vond het ideaal. Ik heb ook geen rijbewijs en doe veel op de fiets. Mijn zoontje viel heerlijk in slaap en in de winter met voetenzak , ging prima
Voor sommige mensen misschien een super oplossing maar ik zou het echt nooit gaan gebruiken, inderdaad echt eng! *denkt maar niet aan dat je raar ten val komt, dat ding op de een of andere manier los schiet*
Ja, ik heb ervaringen met zo'n 'eng wiebelding'. Ideaal, hij zit echt goed vast hoor, door de vering wiebelt hij wat mee, maar dat is alleen maar fijn als je een klein stoepje ofzo af gaat, anders zou je baby steeds die hobbels opvangen en nu die babymee. Ik gebruikte hem voor naar de supermarkt, de psz etc., niet om fietstochten ofzo mee te maken uiteraard. Het is wel even wennen de eerste paar keer, maar dat is het ook met een babyzitje voorop. Had hem pas bij de tweede, maar achteraf had ik hem graag bij de eerste ook gehad, hartstikke handig.
Wij hebben 'm een aantal maanden gebruikt voor onze dochter. Mijn man haalde haar ermee op bij de gastouder. Echt een super ding! Ayla viel vaak in slaap in de mc als ze achterop de fiets zat. Het zit echt hartstikke stevig en dat ie wiebelt is alleen maar goed, want zo worden hobbels en bobbels in het wegdek goed opgevangen. Voor de 2e gaan we 'm zeker weer gebruiken!
grappig dat de meesten dat hobbelen niets vinden, is beter dan die schokken opvangen en baby's vinden dat hobbelen juist hartstikke fijn! je moet het handvat omhoog zetten, als je dan valt vangt de mc alles op en is er niets met je kindje aan de hand. ik heb me er ook in verdiept en ga m ook aanschaffen.
Geweldig ding de baby mee! Ik zeg doen. Meteen aanschaffen LOL. Toen mijn zoontje 3 maanden oud was zat hij al achter op de fiets in de maxicosi. Gebruikt tot hij met 8 a 9 maanden oud was en goed zelfstandig kon zitten. Toen mocht hij voorop in een fietsstoeltje. Je hebt wel heel veel bekijks. Ik ben nooit iemand anders tegen gekomen hier in het dorp met een maxicosi achterop. En veilig is hij zeker. Hij wordt degelijk op je bagagedrager bevestigd. Met een strip en hangslotje ter beveiliging en een los koord om je zadelpen. Kijk wel even om je heen voor de prijs. Die fietsenmakers vragen maar wat. Bij ons was de duurste 99 euro terwijl we hem uiteindelijk bij een andere fietsenzaak voor 60 euro konden kopen.
wij hebben er naar gevraagd in een winkel die hem verkoopt. Zij gaven aan we verkopen hem omdat mensen hem echt willen hebben, maar raden hem zelf af vanwege de veiligheid.
Bedankt voor jullie antwoorden Zie heel veel positieve, maar ook negatieve berichten, vanavond en anders morgen ff vragen in de fietenwinkels hier, en gelijk ff rondkijken wat de prijzen zijn Zal het er even met mijn vriend over hebben, wat die ervan vind.. Maar ik wil hem wel aanschaffen hihi
Ik lees ook mee, in een eerder topic van mij raden mensen deze juist aan ipv beeb in de draagdoek.. Maar ik vind dit ding enger eruit zien als beeb in de draagdoek op de fiets.. Dat is toch een veiliger gevoel en dichtbij je, en minder wiebelig.. maarja nogsteeds het risico wat als je valt.. Volgens mij is de enige (echt veilige) oplossing een bakfiets en veel lopen met de wagen
Ik ga overigens wel informeren in de fietsenwinkel maar weet iemand of de baby mee alleen geschikt is voor de maxicosi? Of ook voor andere autostoeltjes?