temperamentvol mannetje van 7,5 maand

Discussion in 'Baby en dreumes' started by juffie roos, Mar 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    ;)Ons mannetje is nu ongeveer 7,5 maand.
    Het is een heerlijk, makkelijk mannetje.
    Maar hij is ook behoorlijk temperamentvol:D
    Als hem iets niet lukt of als hij iets niet krijgt wat hij wil, dan wordt hij KWAAD, nijdig gewoon.
    Ik vind dit zo bijzonder, hij is nog zo klein.
    Ik vind het ook soms zo moeilijk hier mee om te gaan; echt nee begrijpt hij nog niet, dus dan maar een alternatief bieden bijvoorbeeld.
    Herkent iemand dit bij zijn of haar kindje?
    Nogmaals, het is echt een schat van een baby hoor, maar vroeg het me gewoon af.
    Misschien hoort het wel bij de leeftijd. Hij rolt nu bijvoorbeeld sinds kort om en misschien wil hij gewoon wel veel doen en beseft hij dat het nog niet zo lukt???

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,794
    113
    Ja soms als Isabella iets afpakt van Julian dan wordt hij wel boos, ha ha

En als ik iets afpak ook wel.

En als ik hem niet snel genoeg eten geef, vreet monstertje

Inderdaad erg schattig om te zien.

3. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Die van ons kan nog steeds heel erg boos worden als iets hem niet zint, dus ik weet niet echt of dat bij een bepaalde leeftijd hoort. Zeg wel eens voor de grap tegen m'n man dat wij straks echt zo'n kind hebben die gillend op de grond van de supermarkt ligt omdat hij z'n zin niet krijgt :). Of ik het dan nog grappig vind betwijfel ik.. Maar ik besteed er maar niet al te veel aandacht aan, dan is het weer het snelst over.

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
  5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier ook, vanaf zijn geboorte (en in de buik ook al) was hij behoorlijk beweeglijk.
    En niet alleen met zijn lichaam, ook met geluiden maken.
    De kraamzorg zei dat ze nog niet eerder een pasgeboren baby zo hoorde brabbelen. Nu is hij 13 maanden en echt bewust bezig met klanken maken. Ik vind het echt geweldig ten opzichte van toen hij nog veel jonger was, want toen gilde hij vooral.

In ieder geval wat de beweeglijkheid en temperament betreft, nu hij wat ouder wordt en meer kan wordt hij rustiger. Ik denk ook doordat hij meer beseft en gewoonweg nu daar kan komen waar hij wel. De frustratie is er echt wel uit.

6. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
  7. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hier ook een druk en snel gefrustreerd mannetje. De laatste maand wil hij duidelijk vooruit (tijgeren, kruipen) maar het lukt hem nog niet. Dus hij ligt als een vliegtuig met zijn armen naar achteren heen en weer te wippen terwijl hij onwijs aan het gillen is. Oftewel: boos en gefrustreerd! Hij kan geen seconde stilzitten en als hij iets wil wil hij het NU!
    Het is duidelijk dat hij meer wil dan hij kan en dat maakt hem flink pissig:D Ik herken het erg van mijn dochter en het werd beter toen zij echt kon bewegen en vooruit kwam, met name lopen. En nog beter toen ze zich kon uiten, dus praten maar dat duurt allemaal nog wel even;)

8. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,483
    94
    48
    Hoi Juffie,

Ik ben ook trotse mama van een wildebras met een behoorlijk temperament. Als iets niet lutk dan krijgt meneer een driftbui, nu al. Sinds een week kan hij teigeren. Thanks god want als hij niet bij een speeltje kon was het huis te klein. Ik merk ook dat hij heel veel al wil maar nog niet kan. Staan bijvoorbeeld.....
    Voor nu kan het mij soms niet snel genoeg gaan qua kruipen/lopen dan keert er misschien wat rust terug.

succes en vooral genieten.

Share This Page