dinsdag deed ik de kleine in badje en toen zag ik een raar piepklein bultje dat op een soort moedervlek leek die echter op z'n huid lag. het leek ook weer net een soort piepklein korstje. dacht dat hety wel weg zou gaan maar vandaag nog steeds niet weg en het is een beetje grijzig nu en lijkt op een heel klein wratje. maar ineens dacht ik aan een teek! ik heb zelf als 8 jarige een teek gehad, veel groter en is verwijderd, niets aan overgehouden maar als dit 'n teekje is bij een 9 maanden jonge baby...ik maak me nu ineens ongerust. ik weet natuurlijk niet of het een teek is en ik wil vandaag naar de kinderarts(hier in griekenland moet je naar ka) maar kan ik niet bereiken... heeft iemand ervaring met tekenbeet? kan iemand me geruststellen???ik hoop natuurl;ijk dat ik vandaag terecht kan, mar even ter geruststelling... de kleine is niet ziek ofzo, verder gewoon zoals altijd...
klinkt wel als een teek ja, zou toch zsm naar de kinderarts gaan als je zelf niet weet hoe je het moet verwijderen. Hebben ze daar niet ook zoiets als een HAP? kindjes worden niet meteen ziek van een teek, dus dat zegt niks. Als het een teek is moet ie er zsm uit.
Bij een teek zou je ook pootjes moeten kunnen zien, maar ik weet niet of dat ook zo is na een paar dagen. Ik zou er zeker ook even naar laten kijken. Een tekenbeet moet goed behandeld worden.
ja ik weet dat als het een teek is dat ie er zsm uit moet daarom maak ik me ook zorgen...het is zooooo'n klein dingetje dat je geen pootjes of kopje o.i.d. kan zien...dus misschien is het wel iets anders maar voor alle zekerheid. HAP heb je hier niet nee...en eerste hulp daar zit je uuuuuuuuren en dan nog is het z'huis hier niet echt te vertrouwen...ga liever naar ka maar alle twee de artsen niet bereiknaar opo t moment dus afwachten.
was gelukkig geen teekje!! het is een klein pukkeltje waarschijnlijk (is heel moeilijk te zien maar geen teek dus) en gaat ook weer weg zei ze...gelukkig maar want ik begon me al zorgen te maken!!
pffff had al snel een tekentang gezocht ga volgende week naar griekenland toe heb zelf als baby ook gehad gelukkig is dat het niet bij je kindje
wees niet bang, er zijn hier niet meer teken dan in NL schijnt!! bovendien heb ik er nog nooit een gehad...wij wonen in een bomenrijke omgeving dus vandaar dat ik bang was maar het is dus geen teek en nu zag ik dat het 'dingetje' al weg is! misschien een raar soort korstje?? ach je kan niet voorzichtig genoeg zijn! overigens hebben onze katten er nog nooit een gehad... Waar ga je heen in Greece??