Er zal vast al veel over terug te lezen zijn, maar stel toch graag nog even hier mijn vraag. Vanaf deze week ga ik helemaal over op flesvoeding (bv afgebouwd). Mijn kindje is bijna 9 weken en krijgt nu overdag om de 3 uur een fles (165 ml, drinkt deze de ene keer leeg, de andere keer laat ze ongeveer 30 staan). In de nacht krijgt ze er één. totaal zit ze dus op 7 voedingen. Ze weegt ongeveer tussen de 5 en 5,5 kg. Ik hoor graag jullie mening. Is dit teveel, moet ik proberen over te gaan op 6 voedingen? En hoe kun je dit het beste aanpakken? Alvast bedankt voor jullie antwoord. Oh ja klopt het dat dieetvoeding voor krampjes en moeizame ontlasting er voor zorgt dat ze weer eerder honger hebben dan de gewone voeding? Kun je dit op een gegeven moment gaan mengen, hoe kun je de overstap weer maken als de krampjes ver over zijn? Of gewoon doorgaan met de dieetvoeding?
Hoi Jenny, Je zou per dag maximaal 1 liter (=30 schepjes) flesvoeding mogen geven. Nu kom je dus iets aan de hoge kant uit. 6 voedingen van 165 ml mag je dochtertje wel hebben, dat is namelijk ook 1 liter voeding. Wanneer je de nachtvoeding bijvoorbeeld iets kleiner maakt en desnoods verdund met water kom je waarschijnlijk wel goed uit. Dan kan je overdag bijhouden hoeveel flesvoeding zij laat staan, wat ze laat staan mag ze dan 's nachts hebben. De dieetvoeding voor krampjes, bedoel je daar Friso Comfort mee? Deze voeding is niet lichter verteerbaar dan een standaard voeding hoor. Wanneer de klachten voorbij lijken te zijn (vaak na een maand of 3-4) dan kan je eens proberen om te mengen met de standaard voeding. Het is dan niet nodig om de dieetvoeding te blijven gebruiken. Groetjes Linda