Ik heb niet zo'n goede associaties met de naam, maar de jongen die ik vroeger kende (inmiddels man) die Olaf heet was wel een beetje een kakker.
Wel een beetje een 'kak'naam maar dat bedoel ik niet negatief. Een naam die bij mij associaties oproept met hockey en ruitjesoverhemden. Maar dat vind ik geen vervelende associaties. Ik vind de naam alleen niet zo mooi. De klank 'laf' vind ik niet mooi.
Ik ga heel eerlijk zijn zonder rasistisch over te willen komen maar ik vind dit een Arabische naam (kan mss wel mis zijn) en ik vind dat het niet staan met blanke mensen.
Dacht ook Scandinavisch.. Maar vind het wel een nette soort van kaknaam alleen vind ik dat niet negatief. Het is niet mijn persoonlijke smaak
ik vind olaf geen kaknaam. Ken er 2 en die zijn verre van kak. En ook ik hou niet van de klank, zoals al eerder iemand zei. De namen die je in een ander topic noemt vind ik mooier en meer kak (denk dat je daar van houdt?)
Olaf, Olav en Olof zijn echt scandinavische namen en ik zie daarbij dan ook vooral blonde, blauwogige mannen/jongens voor me. Ik heb deze naam nog nooit als arabisch gehoord - maar dat zegt niet dat het niet bestaat.
SUPER leuk!! ( mijn zoontje heet zo ) Ik hou wel van een beetje kakkie namen al zijn we zelf helemaal niet zo. Ons zoontje is ook echt een rouwdouwer en de naam Olaf past daar ook prima bij naar mijn idee.