Hoi! Robin is nu ruim 7 weken en weegt 4690 gram. Hij krijgt nu 5 x 150/5 per dag (dus 165ml per keer, sinds anderhalve week). Dit zou voldoende moeten zijn, maar het lijkt alsof hij al weer meer wil. Hij komt nu al na 3,5 uur ipv 4 uur (zoals eerst) en hij heeft in 10 minuten zn flesje al leeg (incl pauzes die ik neem omdat hij zo gulzig drinkt...). Mag ik hem al wat meer geven? Of bijvoorbeeld alleen de laatste avondfles wat ophogen om te beginnen?
Hallo, Het klopt dat de voeding die je nu geeft voldoende zou moeten zijn. Van 4-5 kg is de maximale hoeveelheid 825 ml per 24 uur. Wanneer hij boven de 5 kg komt dan mag hij ook meer voeding krijgt (namelijk 1000 ml per 24 uur). Het is nu niet verstandig om de voeding te verhogen. Het is belangrijk dat je kindje zeker 15-20 minuten doet over een flesje en dit haalt hij nu niet. Deze tijd heeft hij echt nodig voor een goed verzadigingsgevoel. Je kunt misschien een kleinere speen gaan proberen. Groetjes Sanne
Hoi Sanne, Bedankt voor je antwoord! Ik ga dan zeker een kleinere speen proberen. Is de kans op doorslapen dan ook eventueel groter?
Hoi! Ja die is kans wordt dan groter, je zoontje heeft namelijk een bepaalde zuigbehoefte. Als hij daaraan kan voldoen dan raakt hij beter verzadigd. Hoewel een kindje van 7 weken in de meeste gevallen nog wel een tijdje een nachtvoeding nodig heeft hoor, dat is heel normaal. Succes! Groetjes Linda