Ik ben 23 jaar. Ik heb 2 jaar in de buitenland gewoond ik en mij vriend wonen nu sinds 4 maanden weer in nederland Toen ik naar nederland kwam ben ik opzoek gegaan naar een baan Maar omdat ik al een buikje had ging dat dus niet. Ik ging dus een uitkering aan vragen maar omdat ik. De afgelope 2 jaar niet in nederland heb gewerkt kon dat niet . Ik heb dan maar een bijstand uitkering moeten aanvragen. Maar die is ook afgewezen . Want ik en me vriend wonen samen bij fam . En me vriend heeft dus een part time baan Hij is 20 jaar oud en werk 26 uur per week.dat is niet echt waar een gezin op kan leven.maar is er niks dat ik kan doen om wat binnen te krijgen Want het is bijna tijd en het voeld niet echt goed om fam voor alles te laten betalen.. Helemaal niet voor mij als "moeder" dat ik er zelf niet voor kan zorgen
Beste Onlyme1, Ik begrijp dat je vraagt naar mogelijkheden voor een UWV-uitkering. Om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering moet je verzekerd zijn voor werkloosheid. Je geeft zelf aan dat je niet in aanmerking komt voor een WW-uitkering omdat je niet voldoet aan de voorwaarden. Actuele informatie vind je hier. Ook voor een zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) moet je aan voorwaarden voldoen. Die voorwaarden vind je hier. Als je geen recht hebt op een UWV-uitkering dan kan je een aanvraag doen voor een bijstandsuitkering. Ik begrijp dat deze aanvraag is afgewezen. De bijstandsuitkering wordt uitgevoerd door de gemeente en niet door UWV. Als je informatie wil over de reden van de afwijzing, neem dan contact op met de sociale dienst van je gemeente. Met vriendelijke groet, Brigitte UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare