Ik ben momenteel 4 dagen overtijd, maar 2 testen lieten (nog) niets zien. Ik wacht nu maar weer een paar daagjes. Het voelt zo anders als normaal. Maar ik ben benieuwd wie dit ook zo heeft gehad en hoeveel dagen je dan overtijd was voordat je een positieve test in handen had? Had je een regelmatige cyclus of juist niet? Werd je alsnog ongesteld? Weet je hoe het kwam? Laat ei, late bevruchting, late innesteling of te weinig hormoon? Het wachten duurt zo ontzettend lang! Wie deelt haar ervaring met mij?! Het zijn veel vragen, maar ik probeer alle mogelijkheden open te houden, hoe graag ik ook zou willen dat ik straks wel positief test.
Ik lees even mee ik heb mijn ei op dag 25 van mijn cyclus gehad en zit nu op dag 43 dus 19 dagen 18 dagen na mijn eisprong. Mijn vorige cyclus was 46 dagen heb behoorlijk wat klachten dat op een zwangerschap kan duiden. Vorige week test gehad maar was nog negatief misschien ga ik morgen testen als ik niet meer kan wachten.
Spannend hoor! Ik weet niet wanneer ik m'n ei heb gehad. Het enige wat ik weet is dat ik altijd een héél regelmatige cyclus had en nu niet. We wachten af en duimen door!
Mijn cyclus zat tussen de 28 en 32 dagen... Dus ik teste bij mijn zwangerschap op basis van de langste cyclus van 32 dagen.. Toen was de test negatief en dacht ik dus dat het niet raak zou zijn, maar 5 dagen later was het toch raak! Dus dat was wel super, maar toch onverwacht!
Hier altijd een regelmatige cyclus maar ik heb getest op mijn NOD en de test was negatief. 2 dagen na NOD licht positief en 3 dagen na NOD met een andere test negatief (de volgende dag geeft de test wel positief aan). Heb vanochtend urine opgevangen en haal dadelijk de kv 2v5 test.
bij mijn eerste zwangerschap heb ik pas na 2 weken overtijd positief getest en bij de laatste 2 op mijn nod
Maar wel zichtbaar hoor! Een streep is een streep lees ik hier wel heel vaak. Dus ik zeg voorzichtig GEFELICITEERD !
Dank je!! Wil graag een dikke streep zien dan weet ik het echt zeker. Maar begin al wel te geloven dat ik echt zwanger ben.
Ik testte bij Thirza pas 19 dagen overtijd positief. Dat was 33 dagen na mijn eisprong, die had ik getempt, dus daar was ik absoluut zeker van! Achteraf is de innesteling 2 dagen voor NOD geweest: ik kreeg toen menstruatiekrampen, (dacht eerst nog dat ik een dag te vroeg ongesteld ging worden). Klopt weer precies met de uiteindelijke termijnecho, waarop we 1,5 week terug werden gezet, (11 dagen). Daarnaast dan dus ook een laag HCG gehad, want pas 21 dagen na innesteling die positieve test. Gemiddeld genomen hebben de meeste vrouwen 10 dagen na innesteling echt wel een positieve test. Is allemaal helemaal goed gekomen dus, de dame loopt hier al dik 2,5 jaar rond (Nouja, niet letterlijk lopen, dat deed ze pas later ).
@ Rozemarijke Ben je voordat je zo laat positief testte bij de dokter geweest? Zo ja, wat zei hij/zij?
Ja, die deden ook een urinetest en die was negatief, dus ik was niet zwanger volgens hun. Verder deden ze niks en ik wist ook niet toen dat je een bloedtest kunt laten doen. Maar 3 dagen later had ik dus een positieve test thuis. Ach ja... onze huisarts heeft inmiddels geleerd dat het bij ons altijd anders gaat dan anders.... we hebben wel meer van dit soort verhalen. Zou wel eens lekker zijn als het gewoon normaal ging hier, maar ach....
De echoscopist bij onze vorige zwangerschap, (van de miskraam dus) vertelde ons dus pas hoe het waarschijnlijk gezeten heeft... (ik begon daar maar gelijk over hoe het bij Thirza ging, om te voorkomen dat we weer zomaar een heel eind terug zouden worden gezet bij de termijnecho...)
Tjonge, vervelend als het niet gaat zoals de meesten. Zo zie je maar, ieder mens is uniek. En ook huisartsen hoeven het niet altijd direct bij het rechte eind te hebben. Ik hoop in dit geval ook bij de unieken te horen. Ik voel gewoon dat het anders is. Vandaag bijvoorbeeld al de hele tijd zowel links als rechts onderin een soort druk. Alsof je banden aan het oprekken zijn zeg maar. Maar aan de andere kant lees je ook wel eens over schijnzwangerschap of gevallen waarbij je lichaam je voor de gek houdt. Je wordt er zo onzeker van. Ik ga maar weer terug naar m'n "wachtbankje" .
Ik zou iig bij je huisarts wel vragen om een bloedtest als je volgende week nog niet ongesteld bent. Las net je verhaal in het andere topic, van de huisarts, maar gewoon aandringen hoor en die strakke cyclus benadrukken! Een bloedtest geeft gewoon eerder dan een urinetest duidelijkheid, dus als je daardoor 3-4 dagen korter in spanning zit, kan een huisarts je toch heus wel even bloed laten prikken....?