help?

Discussion in 'Miskraam' started by Joisje, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joisje

Joisje Lid

Dec 8, 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben op dit moment voor de 3e keer zwanger, allemaal via IUI. Bij de 1e zwangerschap moesten we met 7 weken op controle en er klopte een mooi hartje. Bij 10 weken moesten we weer op controle en toen bleek dat het vruchtje niet verder was gegroeid en de hartslag was gestopt. Een miskraam.
    Een half jaar later waren we voor de 2e keer zwanger en daar is een mooi meisje uit geboren die nu 14 1/2 maand is.
    En nu dus voor de 3e keer zwanger.
    Vorige week moesten we bij 7 1/2 week op de 1e controle. Ze zagen zo gauw geen hartslag maar naar bleek ligt mijn baarmoeder naar achteren en het vruchtje was wel zo groot zoals het hoorde te zijn. Geen paniek dus, alles was gewoon goed het was alleen een moeilijke echo omdat de baarmoeder naar achteren ligt.
    Gisteren, een week later, moesten we op controle bij de gynaecoloog. Die was wat minder positief; nog steeds geen hartslag en hij is van mening dat dat bij 8 1/2 week wel te zien moet zijn ook al ligt het naar achteren. Wel houd hij een slag om de arm omdat het ook weer een zeer moeilijke echo was.
    Het rare ervan is dat het vruchtje dus wel gegroeid is, die kwam mooi overeen met het aantal weken.
    En dat zit me dus niet lekker, bij de 1e miskraam was het gewoon allemaal gestopt.
    Maandag moet ik weer terug, dan zou ik 9+1 zijn en moet er volgens de gyn echt een mooi hartje zitten anders wordt er een afspraak gemaakt voor curettage...
    Heeft iemand hier ervaringen mee> Bij de eerste 2 zwangerschappen lag de baarmoeder gewoon goed. En zoals ik al zei, het zint me niet dat het vruchtje wel gewoon doorgroeid.

Groetjes Joisje

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Joisje,

Sowieso geen curettage laten doen als jij er niet achter staat. Dan maar gewoon nog wat langer afwachten. Je wilt niet weten hoe vaak het voorkomt dat vrouwen met de mededeling 'miskraam' naar huis worden gestuurd terwijl later bleek dat het gewoon goed zat. Het is mij ook een keer overkomen, bij de derde zwangerschap. Er is, zeker bij gynaecologen en vk's, nogal eens gebrek aan expertise met die hele vroege zwangerschapsecho's. Daar heb je een goeie echoscopist voor nodig.

Als het vruchtje goed groeit, zou het echt zomaar kunnen dat het toch goed zit. Ik duim voor je.

Suus

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

O, trouwens, ik heb ook een gekantelde baarmoeder. Komt veel voor hoor, en kan ook na bevalling/zwangerschap ontstaan.

Was het eigenlijk een inwendige echo? (Dan nog kunnen ze het soms gewoon niet goed zien hoor!)

Suus

4. Joisje

Joisje Lid

Dec 8, 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Suus,

Bedankt voor je reacties, het waren idd inwendige echo's.
    Misschien is het beter om inderdaad een echoscopist te bellen voor ik iets laat ondernemen. Die hebben meestal toch beter apparatuur.

Groetjes Joisje

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, en sowieso niets laten ondernemen hoor als het niet goed voelt. Daar krijg je spijt van, dan blijf je twijfelen... Een curettage is ook niet medisch noodzakelijk, je kunt ook gewoon afwachten als je dat liever wilt. Uiteindelijk regelt het lichaam het zelf in de meeste gevallen.

Suus

6. me83

me83 Niet meer actief

mijn baarmoeder ligt ook gekanteld.. dat hoorde ik gister op mijn eerste echo.. maar met het kleintje is alles goed en ligt op schema..

zolangje kindje leeft en groeit gewoon laten gaan zoals het hoort.. maak je neit druk.. als je baarmoeder groter en zwaarder word gaat ie staan..en is het weer zoals iedere andere zwangere.. maak je niet druk! nergens voor nodig!

alleen kijken ze dus vaker inwendig..

7. me83

me83 Niet meer actief

sorry lees nu pas dat er geen hartje was gezien!

ik zou het nog even afwachten.. desnoods elke week een echo om te zien wat verandert.. niet zomaar instemmen met curretage hoor!

Share This Page