zwanger worden na hersteloperatie (sterilisatie bij de man)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sarah, 24 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah

    sarah Actief lid

    10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    Wat ik me afvroeg was of er hier mensen zijn die hier ervaringen mee hebben en wat de kans is dat je natuurlijk zwanger kunt worden na zo een hersteloperatie?
    groetjes Sarah
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hey,
    Toevallig heeft de man van een collega zich laten herstellen.
    Is nog geen testje gedaan bij hun.
    Als ik erachter ben laat ik het je weten!

    Elmo
     
  3. jada

    jada Actief lid

    30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Sarah,

    Ikzelf ben zwanger geworden na de herstel van mijn vriend,hij is 7 jaar gesteriliseerd geweest.
    Hij is eind sept geopereerd,we mochtten gaan klussen in november en in december was ik zwanger. Met goede afloop. De kans was 30%

    Alleen nu willen we voor een 2e en lukt het op de 'normale' manier niet meer. En zitten we nu in de MM.

    Mijn vriend heeft ondertussen een mesa/tese operatie gehad in gent.

    Hopelijk heb je wat aan de info.

    Groeten Jada
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Mijn collega krijgt deze week de uitslag van hun herstel operatie.
    Zodra ik het weet zal ik het je zeggen.

    Liefs Elmo
     
  5. sarah

    sarah Actief lid

    10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    Euhm miss een stom vraagje maar wat is een mesa/tese operatie?
    groetjes sarah
     
  6. jada

    jada Actief lid

    30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Nee hoor is geen stomme vraag,ik wist dit ook allemaal niet voordat we hieraan begonnen. Maar in het zaad van mijn vriend zitten geen zaadcellen meer,dus halen ze die er operatief uit. Dat wil zeggen tese zaad uit de teelbal (de fabriek zeg maar) en mesa is uit de bijbal,hier komt het nadat het uit de 'fabriek' is gekomen en klaar om gebruikt te worden zeg maar.Dit wordt dan onder volledige narcose met een naald eruit gezogen. En bij tese wordt een stukje weefsel met zaad weggehaald. Dit is is het geloof ik zo'n beetje
     
  7. sarah

    sarah Actief lid

    10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    Nu begrijp ik wat het is! Nu ja ik hoop dat ik en men schatje ook op de natuurlijke manier zwanger kunnen worden. Hij is 3 jaar gesteriliseerd geweest en heeft na zijn scheiding zich laten herstellen. Hij heeft al 2 dochters en nu verlangen we naar nog een kindje van ons beiden. We hebben een afspraak in maart hier in het ziekenhuis en we willen graag laten testen of de kans nog bestaat. Ik wil ook niet telkens elke maand opnieuw teleurgesteld zijn terwijl we kunnen weten van in het begin waaraan of waaraf. Het is allemaal afwachten en ik word daar soms echt heel lastig van. Had me ook voorgenomen om deze maand niet teveel over een eventuele zwangerschap na te denken of te hopen zwanger te worden.....maar het is moeilijk
    groetjes Sarah
     
  8. jada

    jada Actief lid

    30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Ja ik hoop het ook voor jullie,want dat is toch wel beter als dat lukt.
    Ik ben vorig jaar zelf naar onze huisarts geweest of ik het zaad mocht laten testen,(we wilde voor een 2e gaan) en toen bleek dat er geen enkele levende zaadcel meer was.Dit gebeurt heel vaak na een herstel operatie.Omdat de leider dicht is om verschillende redenen geloof ik.En ik had ook al zo'n voorgevoel omdat we het een jaar zonder voorbehoedmiddel hadden gedaan (na de geboorte van onze dochter)
    En ik ook niet elke maand in onzekerheid wilde zitten,dus ik begrijp je heel goed. Maar wij zitten nu dus in de MM.
    Wel toevallig mijn vriend heeft ook al 2 dochters.
    Heel veel sterkte.

    Groetjes Jada
     
  9. sarah

    sarah Actief lid

    10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    jah dat is inderdaad heeeeeeeel toevallig, hoe oud zijn de kids van hem nu en gaat dat een beetje tussen de kids en jou? Hier zijn de meisjes 12 en 15, met die van 15 gaat het op de moment wat minder............de pubertijd he. Maar al bij al gaat het toch, aangezien ook niet zo veel ouder ben als haar. pfffffffffff voel me vandaag enorm emotioneel en heb verschrikkelijke pijn in men lies, men eisprong denk ik. dan klopt het toch met die teller die ik hieronder heb staan.
    groetjes sarah
     
  10. jada

    jada Actief lid

    30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    De meiden zijn 11 en 13 ,en met de oudste loopt het ook niet zo,wat je zegt de pubertijd,alleen begint die al heel vroeg. ja dat is voor jou zeker wel anders als je niet zo heel veel scheelt. Een kennis van mij scheelt geloof ik 4 jaar met haar ''stiefmoeder'' ik heb het tussen haakjes geschreven omdat ik mezelf helemaal niet zo zie.Als hebben hun vader en ik al 6 jaar een relatie.
    Ik weet niet of dat je eisprong is dat is bij iedereen weer anders.Ik kwam er een paar geleden bij toeval achter. Ik had vaak ruim een week na me ongi,een paar heftige steken in mijn buik en toen vertelde iemand dat dat de eisprong kon zijn.En ik altijd maar denken moet ik het alweer worden. Sterkte.
    Groetjes jada
     
  11. sarah

    sarah Actief lid

    10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    Jah die pubertijd he!!!! Idd ik wil mezelf ook geen 'stiefmoeder' noemen..........dat woord is te negatief vind ik. Ik veronderstel dat ik gisteren mijn eisprong had omdat ik vorige maand ook rond dezelfde tijd, na men 1ste dag van de menstruatie, pijn in men buik had. Ach ja, ik hoop echt dat het voor ons toch nog mag lukken en ik hoop voor jou zeker hetzelfde!!!!! Morgen mogen we de kids weer gaan halen en ik hoop dat dit weekendje een beetje meevalt. De oudste heeft nu ook een vriendje en ze maakt iedereen het leven zuur als ze haar zin niet krijgt. Haar vriendje staat in het teken van alles ........ en dit weekend mag die niet komen van haar vader. Dus dat beloofd!
    groetjes Sarah
     
  12. jada

    jada Actief lid

    30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Dat is zo en ik voel me ook geen ''moeder'' van ze want die hebben ze al,en sinds ik zelf en kind heb is het ook anders.Ik hoop ook dat het lukt,ik mag morgen met de pil starten,ben het weer 3 dagen eerder geworden.Maar in dit geval is het niet zo erg.En dat leven zuur maken daar weet ik ook alles van.Als we niet doen wat de oudste wilt gaat ze iedereen pesten en vervelend doen.Ik hoop voor je dat het weekend een beetje meegevallen is. Met vriendjes hebben wij gelukkig nog niet zoveel problemen.

    Groeten Jada
     
  13. sarah

    sarah Actief lid

    10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    hoi Jada!
    Het weekend is gelukkig al bij al nog goed meegevallen, af en toe een lang gezicht en wat gezeur... maar het viel dus mee. Ik hoop dat ik die ervaring ook een keertje zal kunnen meemaken van een eigen kindje. Ik verlang er zo erg naar, alhoewel ik er niet al teveel over probereer na te denken. Maar het is moeilijk.
    groetjes Sarah
     
  14. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hey,
    Ik weet dat jullie verhaal inmiddels is afgedwaald maar ik heb de
    statistieken van manlief van collega!
    10 miljoen! Dat is niet heeeel veel maar het is iets (als je bedenkt dat wij er 210 duizend hebben)

    Succes! Elmo
     
  15. jada

    jada Actief lid

    30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Hoi Elmo,

    Volgens mij is dat heel veel 10 miljoen.

    Hoi Sarah,Gelukkig dat het is meegevallen!
    En ik hoop ook zeker voor je dat je dat mee gaat maken.In ieder geval positief blijven denken.En erover nadenken blijf je toch doen,dus dan maar positief,als is het moeilijk ik weet het.

    Ik ben gisteren weer met de pil begonnen,dus weer een stapje verder in de goede richting.

    Groetjes Jada
     

Deel Deze Pagina