Hoi, Ik heb een paar dagen geleden een zwangerschapstest gedaan omdat ik niet ongesteld werd en al 2 weken misselijk en last van mijn borsten heb. De zwangerschapstest was licht positief. Ik ben inmiddels ongesteld geworden maar met weinig bloedverlies. Ik slik de pil maar ik heb ongeveer 5 weken geleden een anti-biotica kuur gehad waardoor de pil 2 weken niet werkte en wel gemeenschap gehad. Ik heb de pil de afgelopen 2 maanden wel doorgeslikt. Is het dan mogelijk dat ik daardoor die bloeding heb? Dat het er toch nog zat ofzo? Of is het onmogelijk dat ik bloed en zwanger ben? Want als je de pil slikt is het bloed toch niet echt? Sorry voor de vele vragen.
Hallo, Ik zou de test even herhalen, geeft deze positief aan ben je zwanger. Het kan zijn dat het bloedverlies wat je gehad hebt een innestelingbloeding is geweest. Het kan ook een bloeding zijn van het doorslikken van de pil. De enige manier om een zwangerschap uit te sluiten is herhalen van de test of via de huisarts het HCG laten prikken. Succes. Groetjes Ineke