Onze kleine man (29-02-2012) geeft sinds gisteren over na de voeding. Ook breekt hij nog lang op of verslikt zich. Dit is vooral als hij links drinkt. Nu heb ik bv in overvloed en een sterke toeschietreflex, dus mijn eerste gedachte is dat het daarvan komt. Maar wat is eraan te doen, ik had op een ander forum iets gelezen over voeden tegen de zwaartekracht in, nu wil ik weten is dat de moeite waard om te proberen of heeft u nog andere adviezen. Alvast bedankt. Groetjes Gerdatjuh
Hoi Gerdatjuh, Spugen na de voeding zie je vaak als moeder veel melk heeft of een sterke TSR (of beiden). Hoe veel is je zoontje gegroeid sinds de geboorte? Als je idd veel melk hebt is de eerste optie proberen je melkproductie wat terug te brengen. Verder, voeden voordat de borst supervol zit (dus eerder en vaker voeden). Twee keer de zelfde borst aanbieden. Voeden tegen de zwaartekracht in of Biological Nurturing Na de voeding lang rechtop houden. Een draagdoek kan dan een uitkomst zijn. Laat je me nog even zijn gewichten weten?
Geboortegewicht was 3300 gram dag 2: 3190 dag 3: 3185 dag 4: 3205 dag 5: 3240 dag 6: 3285 dag 7: 3260 dag 8: 3315 dag 9: 3325 (intake consultatiebureau) dag 10: 3360 (eigen weegschaal) De laatste 2 gewichten zijn met een andere weegschaal gedaan dus zit misschien een afwijking in. Ik laat onze kleine man nu vaker tussendoor even bijkomen en boertje doen en nu is het spugen bijna helemaal weg. Voeden duurt nu wel langer maar dat nemen we op de koop toe. Ik ben allang blij dat ie niet meer spuugt. Met heel veel geduld moet het goed komen.