Het is inderdaad allemaal een beetje vaag, ik denk dat Monique niet helemaal op de hoogte is van hoe alles in zijn werk gaat. PCOS is zeker geen reden voor IVF, pas als alle andere behandelingen niet zijn gelukt. En zo te lezen heeft ze nog maar een paar rondes gedaan waarbij de ovulatie-inductie gelukt is. Artsen stappen niet na twee-drie eisprongen en geen gelukte zwangerschap al over op IVF. En nu met de Puregon en Pregnyl is er wel degelijk een eisprong geweest. Met Pregnyl kun je daar wel vanuit gaan en ze is inderdaad ook ongesteld geworden bij een normale luteale fase, dus dat duidt wel zeker op een eisprong. Alleen jammer dat het zwanger worden niet is gelukt, maar zoals ik al schreef komt daar meer bij kijken dan alleen een eisprong. IVF/ICSI bij PCOS verloopt inderdaad niet altijd even gemakkelijk. Ik heb PCOS en ik had tijdens de IVF en ICSI's of flinke overstimulatie (30 follikels) of echt maar een paar. Iets er tussenin lukte gewoon niet, omdat mijn lichaam niet meewerkte. Zeker bij PCOS zal er nooit direct overgestapt worden op IVF, omdat daar meer risico's aan vast zitten dan bij iemand met een normale cyclus. De kans op overstimulatie is ontzettend groot.
ik weet wel zeker dat ik ivf krijg want heb vandaag gesprek gehad we gaan op de derde dag van mijn ongesteld heid weer spuiten en dan word die als het groot genoeg is er uit gehaalt en bevrucht met zaad van mij man en dan word het weer terug geplaats
Dan snap ik niet helemaal hoe het nou precies in elkaar zit... Maakt ook niet uit verder, heel veel succes!