Ik ben benieuwd wie dit ook heeft: Ons meisje is klein geboren 45 cm en 2480 gram. Ze groeit volgens haar eigen lijntje maar ze blijft gewoon lekker klein. Komt ook er 4 weken in de eerste periode een kilo aan. Soms vragen mensen goh hoe oud is ze, ze ziet er zo fijn uit. Ze is 5 en een halve maand, ow dat zou je niet zeggen dacht een maand of drie... Ze heeft ook helemaal niet zo een dik hoofdje ofzo zoals je bij de meeste baby's ziet. Ook zit ze nog steeds in maatje 62 soms al wat 68.
hihi wat een schattige foto! max was ook redelijk klein in het begin...geboortegewicht was 3240 en hij was 49 cm... dat was dus wel gemiddeld, is toen afgevallen naar 3 kilo en dat is er maar langzaam weer bijgekomen. in het begin groeide hij niet zo hard maar wel lekker gezond. hij heeft de eerste 3 maanden net onder de curve gezeten maar het is inmiddels bijgetrokken en zit nu netjes op de curve. maar hij is niet groot of flink.... hier is hij 4 weken en zo groot als een rugbybal View attachment 230870 en zo is hij nu... View attachment 230872
ons meisje was bij de geboorte erg klein, deze foto is net na de bevalling. Ze zit ook nog steeds onder het gemiddelde qua groei en gewicht
Wat een schatjes zeg!!! Hier premature kindjes dus sowieso klein als babys. Maar ik vond het altijd zo schattig als ze geen groot/dik hoofdje hebben.
Mijn moppie is te vroeg geboren dus daardoor wat kleiner. Al begint ze nu een lekkere bolle toet, armpjes en beentjes te krijgen. Dit vind ik dan toch beter als die spillebeentjes. Ze heeft echt een inhaalslag gemaakt en dat stabiliseert zich nu.
Bij de geboorte was ze 2650 en toen we haar mee naar huis mochten nemen 2430, dus ook niet zo fors... Maar eh...ze heeft het ruimschoots ingehaald onze bollie...
Mijn jongste was 46 cm en 2855 gram, ze is nu 9,5 maand, maar je zou dr zo 6 maanden geven. Ze is nu 67 cm en 7450 gram. Mijn oudste was ook niet zo groot (48 cm en 3110gram), maar die groeide wel heel netjes op de lijn. Evi daarentegen is nu pas echt aan t bij trekken.
mijn dochter is ook 5 en een halve maand en heeft ook maatje 62..vind haar verder niet heel klein ofzo Ze heeft een small lichaam dat wel (beetje lastig met broekjes) zou me er geen zorgen om maken.. misschien heeft ze over een tijdje wel een enorme groeispurt..en zo niet is het een mooi fijn dametje
Mijn dochter is nu 6 maanden en toevallig van de week naar het cb geweest. Ze is nu 62 cm en weegt net 7 kilo. Met haar geboorte was ze 47 cm en woog 2690 gram. Eerste foto is met haar geboorte en de 2 is van een week geleden ongeveer
hier ook 2 kleine meisjes geboren met 40,4 weken en 40,3 weken. oudste: geboren: 3250 gram en 49 cm 1 jaar : 7760 gram en 73 cm bijna 2 jaar : 9640 gram en 82 cm (ze heeft net een groeispurt gehad. met haar 1e verjaardag droeg ze maat 68 nu met 2 jaar 74-80. jongste: geboren: 3330 gram en 45 cm bijna 3 maand: 4332 gram en 55 cm ze draagt nu nog maat 50
wat een mooie kindjes. Ik vond mijn meisje ook klein bij de geboorte,maar dat komt omdat mijn knullen een stuk groter waren bij de geboorte. Ze woog 3900 gram en is geboren met nog geen 38 weken,mijn gyn zei je was uitgerekend op 3 jan 2012,mijn eigen berekening heb ik gewoon aangehouden dat was van eind dec. ze is volgens de cb erg aan de maat maar voor mij blijft het een kleintje vergeleken bij mijn mannetjes. Dit was ze bij de geboorte: en dit is ze nu: Ik vind kleinere kindjes wel wat hebben,zijn tenminste niet snel baby af.
hier ook een kleine baby 7 maanden en 6750 gram en 65 cm.kleding maat 62 heeel soms 68 maar het meerendeel in echt nog te groot ze is gemiddeld geboren met 37500 gram maar heel veel problemen met haar groei gehad ze zit nu op de -1 en ja de is klein maar das niet erg tis alleen dat mensen het niet snappen ze verwachten een baby die nog niets kan en dat gaan ze zelf zitten staan en stappen in de box. de ogen rollen er nog net niet uit hahaha. View attachment 230933 View attachment 230935
Mijn zoontje was 2840 g bij de geboorte, ook echt een ukkie dus. Inmiddels (7 maanden oud) is hij lekker gemiddeld, een dikke 7 kilo. Hij draagt nu nog maatje 68, maar voor sommige broekjes gaat dit al wat kort worden. Hier een foto toen en nu:
Hier ook een ukkie, niet heel klein maar wel erg slank. Geboren met 2950 en 49 cm Met 9 maanden en 1 week nog gewogen/gemeten en toen was ze 69,5 cm en 7400. Hiermee zit ze met het gewicht rondom de -1 en met de lengte tussen de 0 en de -1 lijn..
Hier een kleintej bij de geboorte: 47 cm en 2500 gram. Maat 44 was nog te groot. Afgevallen naar 2140 gram (!) en na 8 dagen ontslag uit het ziekenhuis woog hij 2340 gram. Hij is nu nog steeds klein en fijn: 80 cm en 8800 gram bij bijna 18 maanden
wel grappig, want de meeste van deze kindjes vind ik echt niet klein, zeker die van Bianca niet. Danielle heeft gewoon een super bolle toet! Mijn kinderen zijn wel minibaby`s geweest en zaten altijd rond de -2 lijn (zoon er zelfs even onder dat vonden ze bij het cb minder leuk). Dochter was rand dysmatuur (qua gewicht net wel/net niet, had er veel kenmerken van, volgens papieren ziekenhuis was ze het wel) 2890 gram bij 42.1. Zoonlief was een stukje zwaarder met 3190 gram, maar die groeit nog minder hard dan zuslief. Hier waren ze allebei met een jaar 69 cm en zaten in maat 68. Ze worden altijd veel jonger geschat dan ze zijn. Wel leuker dan als ze overschat worden lijkt mij, want nu vinden mensen het knap dat hij al zo goed loopt en kan rennen (valt wel mee hij is 1,5! oh echt dacht dat hij rond een jaar was).
ik kocht laatst kleren voor mijn oudste. ik vertelde haar dat ze dat met haar verjaardag aan mocht. dat hoorde de caissière en die zij word jij al bijna 1 nou nee ze word bijna 2