Overgang 2 naar 1 slaapje... DRAMA... HELP!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Michanda, May 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Michanda

Michanda Actief lid

Dec 7, 2009
    121
    0
    0
    Onze kleine meneer is inmiddels ruim 10 maanden, kruipt het hele huis door, klimt de trap op, trekt alles overhoop, lacht naar alles en iedereen, maar... hij wil op geen enkele manier van z'n schema afwijken!!! Alles moet voor meneer op vaste tijden. We weten op de minuut nauwkeurig hoe laat hij wakker word en ook de tijden dat hij wil eten, als we daar maar iets vanaf wijken is het drama!
    Nu willen we hem dus op 1 slaapje tussen de middag hebben omdat hij vaak aan het einde van de middag niet meer wil slapen en dan 's ochtends wel 2,5 uur heeft liggen pitten. Maar van 1 tot 7 wakker is echt te lang voor hem.
    Hij gaat normaal om 10.30 naar bed en word dan om klokslag 13.00 wakker. Ongeacht hoe laat we hem naar bed doen, om 13.00 is hij gewoon wakker. Dat is dus een probleem, want de afgelopen dagen deed ik hem om 12.30 naar bed en was hij dus ook wakker om 13.00! Hij is dan nog doodmoe, maar slapen ho maar... alleen maar brullen brullen. Hij ligt nu ook al anderhalf uur te piepen en te doen in z'n bed! Ik ben namelijk bang dat als ik hem naar beneden haal hij "z'n zin" krijgt.
    Iemand tips??

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    eh,... hij is nog maar 10 maanden!

Ik zou zeggen, ga met hem mee, als hij hier zo strak in is kan je beter jullie afspraken op hem aanpassen dan andersom. Probeer het over een half jaar nog eens.

3. Michanda

Michanda Actief lid

Dec 7, 2009
    121
    0
    0
    Het heeft niks met mijn afspraken te maken! Hij red het 's middags niet en moet dan om 17.30 al de nacht in omdat ik hem eerder niet meer op bed krijg en dat vind ik veel te vroeg! Hij wil na 13.00 namelijk gewoon niet meer slapen! Vandaar over op 1 slaapje!

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik denk dat 1 slaap moment dan zeker niet voldoende is... Zou gewoon het schema van je kindje volgen dat doen wij ook (als we weg moeten is het gewoon pech en slaapt ze in de auto of kinderwagen of niet)

5. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik bracht Dennis altijd 'gewoon' naar bed als hij moe was, wanneer dan ook. Natuurlijk rekte ik wel eens een beetje als het beter uitkwam met eten of zo, maar Dennis was (en is nog steeds) geen mannetje om schema's op toe te passen, hij bepaalde zijn eigen ritme en dat werkte het beste.

Dat het niet altijd praktisch is, is een tweede. Maar ach, dan aten wij wat eerder/later of sliep hij iets eerder/later, dat gaf eigenlijk maar weinig problemen. Wel is het hier nog steeds zo dat Dennis 's avonds tussen 18.30 en 19.00 uur gaat slapen, langer lukt het niet en afhankelijk van hoeveel hij overdag heeft geslapen is hij ook 's ochtends wel eens eerder wakker (meestal rond 6.00 uur). Later naar bed is geen optie, hij is dan gewoon te moe en zou ik langer wachten dan is het hele 'bed-ritueel' niet echt gezellig meer, dus daar pas ik mee op.

Ik zou toch een beetje kijken naar hoe je zoontje reageert als je hem wat vroeger 's avonds naar bed brengt voor de nacht, zo erg is dat toch niet? Hij is 10 maanden en 1 slaapje kan dan net even te weinig zijn als het een keer wat korter uitvalt zoals je omschrijft.
    Dennis ging met 1 jaar over naar 1 slaapje en dan heeft ie soms nog ochtenden bij de oppas dat ie toch nog behoefte heeft aan een half uurtje slaap daar, thuis komt dit nu niet meer voor. Hij slaapt dan 's middags nog een anderhalf tot 2 uur thuis.

6. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Ts ik begrijp het wel hoor.
    Hier een meisje van bijna 11 maanden hardstikke snel druk en vrolijk, deed tot vorige week ook nog 2 slaapjes en nu dus nog maar 1..
    Voorheen idd van 11 tot half 1
    Nu van 13 uur tot half 3 en dan blijft ze wakker tot 19.30uur en dan naar bed. Vervolgens komt ze om 23.30uur weer en om 4 uur word ze wakker dan leg ik haar bij ons tot half 9en dan begint de dag.

Als wij dat zo niet doen dan zit ik 4a5 uur beneden s'nachts.

Share This Page