Help!

Discussion in 'Borstvoeding' started by chocotof, Aug 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chocotof

chocotof Bekend lid

Dec 28, 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Dag meiden,

Ik ga per september starten met een nieuwe baan voor 32 uur. Mijn zoon wordt 10 september 1 en ik weet even niet goed wat te doen met de bv. Ik dacht eerst ik ga stoppen maar ik werd zo verdrietig van de gedachte dat ik het niet ga doen.
    Maar hoe dan verder? Ik heb geen kolfrecht meer, mijn zoon drinkt het liefst nog elke 3 a 4 uur. Ik kan niet meer kolven op het werk, ik wil al mijn concentratie op mijn nieuwe (heftige) baan concentreren.

Hoe moet ik dit aanpakken? Hoeveel bv (los van op verzoek voeden) heeft een baby van ongeveer een jaar nodig?
    Is het bijvoorbeeld genoeg wanneer ik overdag 2 x voed, 's ochtends en 's avonds en dan de nachtvoedingen en dan de rest bijvoeding?
    Hij eet bijvoorbeeld nu over de hele dag 2 boterhammen, fruit, rijstewafel, koekje en avondeten.

Ik merk dat ik erg onzeker ben ik erg behoefte heb aan houvast.
    Help!

Liefs chocoto

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik denk dat het prima kan hoor om s morgens en s avonds te voeden. Je kunt op je vrije dagen ook vaker aanleggen als je dat wilt. Vaak is je productie wel stabiel rond 1 jaar.
    Wat ik wel heb gedaan is rond 10 maanden gaan sturen dat ze ipv 11 en 3 uur, s middags rond 13.00/14.00u bv kreeg dus een keer minder. Tot die tijd dronk ze nl. ook om de 3 a 4 uur.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hij is al 1 jaar, dus ik zou het allemaal makkelijk doen: aanleggen als het kan, en beker drinken als je er niet bent. Ik zou er nu wel vast naar gaan sturen dat hij tijdens wat straks je werktijd wordt wat minder bij je drinkt, zodat je op het werk geen last krijgt van plofborsten (al is die kans met 1 jaar toch wat kleiner). En de eerste weken even handkolf in je tas om op rustig plekje spanning weg te kolven, mocht je toch ploffen.

4. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    In je pauze(s) kolven?

Share This Page