Voeding 4 maanden

Discussion in 'Flesvoeding' started by wuppie 01, Aug 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    Even een vraagje. Sem is geboren met 32.5 en 2400 gram. Hij is nu 16 weken en krijgt 3 flessen 150 /5 en 2 flessen 120/4. Hij weegt nu 5.2 kilo.

Hij zit nu dus vrij laag in voeding terwijl hij tot een week of 10 heel veel kreeg voor zijn gewicht. Hij zit al heel lang op dezelfde hoeveelheid zeg maar.

Hij slaapt de hele nacht door van 9 tot 7. En overdag slaapt hij ook nog steeds heel veel misschien half uurtje wakker na de voeding.

Ik heb het gevoel dat hij zelf niet zo goed aangeeft dat hij honger heeft, flessen gaan wel altijd helemaal leeg, moet ik hem nou meer gaan geven ondanks dat hij tevreden lijkt of moet ik het zo laten?
    misschien heeft hij wel te weinig energie om wakker te zijn.

Hoeveel zijn jullie baby' s wakker met 16 weken?

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    hij krijgt nu in totaal ongeveer 765ml en hij mag sowieso 780ml per dag drinken en maximaal 936 voor zijn gewicht.
    ik zou zelf gewoon alle flessen 150/5 geven en kijken wat hij dan opdrinkt.
    mijn ervaring is dat zelf vaak heel goed aangeven wanneer ze vol zitten.

mijn meisje is ook een slaapkop en nu 19 weken.
    met 16 weken ging ze om half 8 op bed, om 23 uur slapend een voeding en dan sliep ze door tot de volgende ochtend 8 uur.
    om half 9 weer op bed en dan sliep ze tot 11.15 uur.
    12 uur fles en tegen half 2 tot 3 uur weer op bed en dan een fles.
    tussen 3 en 19 uur was ze dan wakker met af en toe een hazenslaapje in de box.

nu begon ze te huilen als we haar om 23 uur uit bed haalden en hebben we die fles eraf gehaald en krijgt ze 4 flessen van 210/7.
    ze gaat tegen half 9 op bed slaapt dan tot half 9 de volgende ochtend.
    wil na de fles direct weer op bed en slaapt dan tot 12 uur en wil daarna niet meer in bed slapen en doet ze af en toe een hazenslaapje in de box of in de kinderwagen.
    beetje raar ritme nu maar hier doet ze het het beste op.
    maar mijn meisje heeft wel een heel ander gewicht dan jouw zoontje ;)

3. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    Bedankt voor je antwoord dat slapen komt je dus bekent voor .
    Zal wel per kind verschillend zijn. Hij is denk ik 3 uur wakker van de 24.
    Oja hij krijgt geen 765 per dag maar 690 wil vanaf vandaag naar 5 x 150 dan zit hij op 750.
    Voorbeeldje hij heeft om 9 uur een fles gehad en ga hem nu wakker maken voor een fles anders slaapt hij gewoon door.
    Gister wel een drukke dag gehad met een verjaardag en daardoor meer wakker geweest.

Hihi scheelt nogal in gewicht ja maar hij is bijna op de helft van jou dochter begonnen. ;)
    Mijn oudste dochter die wel op tijd geboren is was op dit moment even lang en 600 Gr. Zwaarder . Wij zijn zelf ook klein.

Share This Page