Hallo allemaal, Na 6 maanden blijft die naderende NOD toch steeds weer heel erg spannend. Ik neem me steeds voor om me er niet te veel op te focussen, maar ik zit alweer 3 dagen aan internet gekluisterd om zwangerschaps- en baby-ditjes en datjes op te zoeken Misschien een hele stomme tip, maar mij helpt het bij een teleurstelling op de NOD.....maak een lijstje met dingen die je graag nog zou willen doen, maar die eigenlijk niet meer kunnen als je straks zwanger bent ! Mijn lijstje: - Volgende zomer naar Curacao (als ik hoogzwanger ben of zelfs al een kleintje heb gaat dat hem niet worden....) - Nog even extra kunnen sparen - Meer tijd om mijn streefgewicht te behalen En geloof me, het liefst was ik al hoogzwanger & heb ik morgen die knaltest in m'n handen....maar dit verzacht dan weer even de pijn
Weet je wat bij mij helpt? Als ik ongi ben geworden denk ik "wéér 1 ronde dichterbij een zwangerschap" haha! Ondanks ik niet weet hoelang het nog gaat duren en of het gaat lukken... het helpt me wel. Jou tips zijn ook handig ja. Ik denk dat ook vaak. Vandaar dat we nu bijna naar Turkije gaan (met ons zoontje) Het liefst had ik met een mooi buikje gegaan. Maarja...
goed idee! wij hebben ook afgesproken als we geen kleintje hebben, gaan we volgend jaar weer lekker op vliegvakantie(wat verder weg ook) liefst ga ik natuurlijk niet, omdat ik andere dingen te doen heb!
Hebben wij hier ook afgesproken. Wij gaan dan naar Amerika. Ook echt niet te doen met een baby. Ook wij gaan natuurlijk het liefste niet maar voor mijn gevoel op dat moment is het wel goed
Hier ook weer negatief getest 5 en 4 dagen voor nod, en ikv oel ook dat ik weer niet zwanger ben. Maar ikben gek gneoeg deze maand minder teleurgesteld, misschien omdat ik al 4 maanden negatief test, dan is het niet meer zo'n verrassing zo'n negatieve test. Maar ik blijf dan maar denken; ach ja ook al duurt het nog 2 jaar, dan heb ik lekker alle tijd voor mijn ventje, en dan heeft het ook weer voordelen als de oudste naar school gaat of al veel kan. Maar toch loop ik het liefst al met een baby in mijn buik
Haha dat doe ik ook! Ik heb het weekend van 1 sept ergens mijn NOD en dat weekend daarna 2 dagen een festival. Dus als ik ongi wordt hoef ik niet de bob de te zijn en ga ik lekker aan de wijn En zo heb ik elke maand wel wat haha... Succes iedereen met zw worden en hopelijk hebben we deze ronde toch allemaal een posi test
felice ik heb trouwens nog meer voor je lijstje: -nog heerlijk elk weekend uitslapen, en echt dat zal je ooit missen -tijd hebben voor jezelf en je mannetje om dingen te doen: uitgaan, filmpje pakken, uit eten, noem het maar op! Ook al heb je een oppas toch gebeurt dat neit zo vaak meer. -Waar ik erg naar verlang soms is een avondje stappen en uit dansen gaan, maar ik weet dat ik dan alleen maar aan mijn kindje zal denken en uiteindelijk toch niet zo zal genieten als vroeger, dus meid geniet er nu nog van dat je met een leeg hoofd (klinkt gek) kan stappen
Goed zo, daar moet je nou lekker van genieten meid! Ik las trouwens pas, van de 25% met vruchtbaarheidsproblemen blijft maar 3% kinderloos, ik vond dit toch een geruststelling om te lezen, dus STEL je hebt vruchtbaarheidsproblemen dan nog is het een grote kans dat er wel een oplossing voor is
Toen ik nog 'met nod's zat'. Ging ik ook graag met vrienden uit en echt nog even genieten van die zorgeloze vrijheid met lekkere glaasjes wijn.
En zo is het maar net Positief blijven denken. Bij mijn eerste duurde het 3 jaar, de 2e hebben we 5 jaar over gedaan eer ik zwanger was en de derde kreeg ik cadeau: 6 weken na een miskraam had ik weer een positieve test. Soms duurt het even, maar in de meeste gevallen worden de meesten toch (onverwacht) zwanger. Heel veel succes dames de komende ronde, hopelijk hebben jullie gauw een roze test
Haha ja heb je natuurlijk helemaal gelijk in! Die voegen we in gedachten meteen toe Vandaag hartstikke negatief getest (morgen NOD, maar dan niet thuis) , dus dat lijst kwam goed uit vandaag
Akelig he? Ik ook negatief getest nog een keer gister, nu weet ik het zeker. Ik voel ook helemaal niks anders. Ik leer wel telkens beter mijn cyclus kennen en wat ik daarbij allemaal voel, ik vraag me af of ik het nu ook sneller zal herkennen als ik eenmaal wel weer zwanger ben. De krampjes heb ik dus elke keer een week voor NOD, dus daar hoef ik niks meer van te denken, net als de vermoeidheid etc.. Je wordt zo onzeker he? Gaat het ooit wel lukken, maar hoe langer je bezig bent hoe korter het waarschijnlijk nog zal duren toch? Zo kan je er ook tegenaan kijken, het glas is niet halfleeg!
och meiden wat begrijp ik jullie precies. Ik heb tijdens mijn 'tour' om zwanger te raken zeer veel Nod's gehad. Ik kocht op Nod (dat was trouwens de enige dag dat ik een dipdag mocht pakken van mezelf) bonbonblock, alles wat ik eigenlijk niet zou eten en drinken deed ik gewoon! Daarna dacht ik oke, dit word de maand Heel erg veel succes. En hopelijk hoeven jullie allemaal volgend jaar geen wereld reizen te maken, maar zijn jullie gewoon mama's/tobe
@ MinnieJ, ja erg balen....! Ik had me al ingesteld op negatief want heb totaal geen kwaaltjes, maar is toch weer even een teleurstelling. Ik zie dat jij in ronde 5 zit? Dus ook ongeveer februari/maart gestopt met de pil? Inderdaad ook spannend omdat je weet dat het gewoon nog een jaar kan duren, maar ook over een maand 'raak' kan zijn....onzekerheid, onzekerheid @ Soura, haha ja inderdaad, hopelijk hoeven we geen wereldreis te gaan maken Maar ach, het is wel een schrale troost voor als er tegen die tijd nog geen kleine is Ik zie dat jij al 27 weken zwanger bent, gefeliciteerd ! Ennuh die bonbonblock klinkt ook niet verkeerd (al ben ik nu zo dicht bij mijn streefgewicht dat ik dat misschien toch nog even deze NOD voorbij moet laten gaan haha)
Hihi, zo denken wij ook. Ook al weet Ik niet wanneer mijn nod is. We hebben gezegd, dat mocht er nog geen zwangerschap zijn volgend zomer, dan willen we graag naar dominicaans republiek. Gewoon lekker niets en van elkaar genieten. Natuurlijk hoop Ik dat dominicaans republiek nog een poosje moet wachten en dat we niet alleen van elkaar kunnen genieten, maar ook van een kleintje. en inderdaad, zo kom je elke maand een stapje dichterbij de posi test.
Hoi Ior, volgens mij heb ik een tijd geleden met jou bij een ander onderwerp gekletst over stoppen rond februari/maart....kan dat kloppen? En komt het door je onregelmatige cyclus dat je je NOD niet weet? Bij mij hielpen ovulatietesten dit keer daar heel goed bij...! Wij hebben onze zinnen op Curacao gezet, je moet iets he...
Zo denk ik ook altijd kan ik nu nog even heel selfish veel geld aan mezelf spenderen en luxe dingen kopen die er straks minder in zitten en of op vakatie gaan idd en uitslapen, vrijheid etc. Meer sparen idd. Zo houd ik het voorlopig nog wel vol maar hetmoet niet te lang gaan duren natuurlijk
Hey, het was een andere topic, maar welke weet Ik niet meer. Ik ben in dec gestopt met de pil. Ovutesten werken niet bij mij. Ben er eerst maar mee gestopt. Volgende week mag Ik naar de gyn. Oh ook fijn, curacao. Als het maar lekker weer is, mooi strand en een mooie blauwe zee, dan hoor je mij niet klagen
Wel fijn dat je meteen bent doorverwezen naar de gyn....De reden waarom is niet leuk, maar er wordt tenminste wel werk van gemaakt Mijn dokter zei laatst dat ik eerst maar een jaartje moet afwachten en dan moet kijken of mijn cyclus weer normaal is. Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar dat is soms erg lastig